SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig dette er nevnt og besvart tidligere i denne etterhvert veldig lange tråden, men uansett; når får man de 20k statuspoengene som følger med AMEX Elite kortet? Får man 1/12 del hver måned eller alle poengene samtidig som kortet blir tatt i bruk? Mister man disse hvis man sier opp kortet?

Dette er viktig å vite hvis man baserer sin opptjening på dette innenfor en gitt kvalifiseringsperiode.....hvilke erfaringer har dere?

2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Man får alle på en gang, og det er vel sagt at man ikke mister disse om man sier opp kortet.

Det eneste man mister er vel litt moralpoeng, men det får nesten være opp til hver enkelt.

Det har vel også vært litt trøbbel med å få disse inn. Jeg har eksempelvis ikke fått mine enda, selv om jeg fikk kortet for snart en måned siden. Hvilket forøvrig er helt greit siden opptjeningsperioden min er fra 1. mai :)

chipcampden liker dette
  3. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg slår inn åpne dører her, og at dette er besvart tidligere:

Man får beholde 2 CT hvis man sier opp «elite» etter at de er tjent opp. Det bekreftet kundeservice til meg på telefon i dag.

4. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vurderer å booke ett segment av en CT-tur i 2020 nå for å "holde av" et F-segment. Turen må uansett endres senere. Er det fortsatt 150 kroner i endringsgebyr per person? Det er vel også 450 kroner i serviceavgift eller noe, men jeg trenger vel ikke å betale den ved neste endring?

5. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
  6. Catch

Catch Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Ble trukket 335,- på AmEx Elite kortet for 9 dager siden som har vært forespeilet hele veien. Tror de bare har skrevet det feil og blandet med AmEx plat. som skal koste 6600,- i året.

SAS AmEx Premium er ikke kostnadsfritt og har heller ikke vært det. Kun SAS AmEx Classic og AmEx Basic er kostnadsfritt.

Last edited: 24. april 2019
  7. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Får man ikke Eurobonuspoeng på Vinmonopolet med Amex?

Transaksjonen er ikke lengre reservert, men ingen EB i oversikten...

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,723
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, de kommer.

9. Braxze

Braxze Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Trudde ikkje Vinmonopolet tok amex??
    Trudde ikkje Vinmonopolet tok Amex??:eek:

10. rstokk

rstokk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Får man poeng for kontantuttak i utlandet med SAS Amex Premium?

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,723
    Bonuspoeng:
    293
    Joda
    Joda

Mavo and Gullars like this.
  12. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør forøvrig Systembolaget også;)

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Og taxfree....
    Alkohol = poeng, straks helg og flere poeng på konto ;)

14. Braxze

Braxze Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Fakerten... Spørst om eg må innom polet i dag, ta igjen for tapt poeng :D

15. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Amex virker ikke på nettpolet... :-(

16. Bingbardaboong

Bingbardaboong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Jeg har SAS Amex Elite, hadde AMEX platinum tidligere ifra DNB.
    Har årlig spend på ca 600K NOK på kortet, hovedsaklig fly og hotell.

Så overførte jeg 4000 kr på Paypal med korte, dette var tydelighvis brudd på medlemsvilkår.....font 6 langt nede i en liste som jeg tror få leser.

Amex stengte kort umiddelbart. Ber om lønnslipper for 3 måneder samt kontoutskrifter ifra min bank. En uke senere dumper nytt brev i postkassen da har de sakt opp korte på grunn av overføringen av 4000kr på paypal

Er det slik de behandler kundene i UK?
    Oppfyller forøvrig alle vilkår og aldri hatt noen andre problemer med kundeforholdet.

Spurte forbrukerrådet om bankutskrifter, de mente det måtte være scam, de kunne ikke forstå hva AMEX skulle med denne infoen.

Så pass på IKKE bruk Paypal!

coconuts, Kalsnes and NoLimit like this.
  17. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Trodde det ikke var mulig å overføre til Paypal med kredittkort? Alternativene jeg ser er enten overføring via bank, eller en top-up tjeneste som er knyttet til enkelte banker og lar en "straksoverføre".

Bruker kortet med Paypal på vanlig måte, dvs har kortet lagret som foretrukket betalingsmåte.

18. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var gjennom akkurat samme runden selv, men fikk heldigvis kortet låst opp igjen etter 3 ukers venting og dialog frem og tilbake med UK. Så ingen tvil om at Amex UK er beinharde på det med Paypal og overføring til privatkonto.

19. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du hadde prøvd saken for finansklagenemnda så er jeg usikker på om de ville fått medhold i dette der. Går da ut i fra at du betalte til 3. part gjennom paypal.

Du vet ikke hvordan paypal behandler sine transaksjoner, de er også en helt legitim betalingstjeneste.

På akkurat dette punktet tror jeg de kjører litt for hardt, selv om jeg forstår at de er redd for at man skal kjøre kunstig opptjening ved ånoverføre til en venn f.eks.

20. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ikke helt hvilket grunnlag klagen isåfall skulle vært på, men uansett uforståelig praksis fra Amex side. De burde jo bare kontakte Paypal og be de fjerne Amex fra vennebetaling...

Del denne siden