SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Når kan Amex Elite kunder ta ut ekstrakort til konemor. Står ikke som en fordel lenger.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Da var omsetningskravet i boks, og siden CT var det store målet når jeg startet med denne galskapen høsten 2018 er jeg nå litt i stuss på hva jeg skal gjøre videre. Kan jo oppgradere fra premium til elite, men med tanke på at jeg "kun" har samlet 130k poeng frem til nå er vel ikke det så mye vits med en ekstra CT uten poeng å bruke på den. Innspill mottas med takk. :)

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Endre til Amex classic. Skaffe deg enten Shell MC/SAS MC premium eller standard eller kanskje aller helst WF kortet. Så fortsetter du med poeng sparingen og skaffer deg igjen et amex premium når du nærmer deg nok poeng. Vill ikke vurdert Elite om du ikke sårt trenger 20K status poeng.

Amex Clasic er jo fint og bruke 100K på(er jo et gratis kort) så kan du få deg en CT du kan bruke på SAS/WF i Norge(Norden?) for og skaffe deg en rimelig innenriks billett om du skulle trenge det en gang.

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer veldig an på (ønsket forbruk), men du bør vel nesten ha 100k poeng til for å få en tur i first for to (hvis det er det du ønsker). Har du brukt de store viatrumfbonusene med tlf abb, fjordkraft ol? Akkurat nå får du 465 kr med ice, 300 ish med talkmore, 1600 med sectoralarm. ICe gav for en uke siden 620-640, 10k poeng med fjordkraft i 3 eller 6 mnd. Om du har kjæreste/mann/barn å sprette disse på også, er det mye å hente der også.

Om du er villig til å sprette 10 000 på joker i sept/okt kan du hamstre på 50% trumf-helg og vil da få 5k trumf (75k poeng). Jeg kjøpte bla ekstremt mye grønnsaker som ligger i frysen enda, samt masse bleier for en kompis sin datter (han betalte meg det samme som han ville betalt på kiwi, jeg dekket resten).

Du får som nevnt 20k med widerøe-kortet, da er du oppe i 95k + evt av de som er nevnt øverst.

Om du mangler litt statuspoeng for å få gull, kan du ta Elite i de 3 gratismånedene, og så si det opp (og det bør du ikke ha noen kvaler med synes jeg, all den tid de ikke har giddet å slippe ekstrakort eller ha chat eller epost på kundeservice), ellers er nedgradering til Classic for å kunne bruke på sas.no og få 30p/100 lurt.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill begge to. :)

Har allerde Shell MC, Sas MC world og WF-kortet. Har også benyttet meg av aktuelle Trumf-tilbud, så ikke mer å hente der pr i dag.

Planen er C til Australia, så en ekstra CT er nok ikke noe vits. Jeg trenger poeng, så får fokusere på det fremover, og heller opptjene en ny CT i 2020. :D

Xflipper liker dette
  6. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk denne på mail i dag. 30000 ekstrapoeng kampanje.

Attached Files:

7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,160
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant den ikke på nettsidene til amex.
    Er det kun et tilbud til de som ikke har aktivert kortet?

8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som en "targetet" kampanje. Står det kun gjelder de som har får e-post.
    Bra tiltak av amex, men noe heftig ommestningskrav på kort tid.

9. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk denne i dag jeg også, men fra en eurobonuskonto som jeg ikke har brukt før. Spørs om det blir noe flere kort, men frister med flere poeng

10. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Regner med regningsbetaling via Payr er godkjent for å fylle opp 30000 kroners kravet? I såfall er det jo lett som bare det

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    American Express fungerer ikke i Payr, og med tanke på hvor glade de er i private overføringer via PayPal hadde det neppe gått så lenge før kortet var sperret uansett.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Mener jeg fikk den mailen men finner den ikke igjen..
    Hvem er avsender?

13. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43

Attached Files:

indahla liker dette
  14. SilverBird

SilverBird Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Kona fikk dette tilbudet bare noen dager etter at jeg aktiverte mitt SAS Amex Elite, spørs om det blir enda et kort i husstanden. Kan uansett ikke si opp mitt kort og søke på denne kampanjen selv, da det er 3 mnd "karantene" før jeg kan søke på kortet på nytt. Dessuten vil jeg gå glipp av opptjeningen til CT hvor jeg har rukket å komme godt i gang. Søker hun Amex Elite, blir vi to diamanter i husstanden om kort tid. 30k EB-poeng går uansett inn på "familiekontoen". Mon tro om det er en ekstra fordel å være 2x Diamond på en booking?

15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,586
    Bonuspoeng:
    183
    Kan noen sende linken til denne kampanjen? ganske sikker på at denne linken ikke er "targeted" pr bruker, men en generell link..

kristiaan and JanVidar83 like this.
  16. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også interessert i linken :)

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    I mailen kom står det spesifikt at dette er er targetet. Se vedlegg. Vill ring og hørt med amex om de kan tilby deg "challengen".​

Attached Files:

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,952
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, den sier vel bare at du må bruke den linken som er i mailen. At det ikke funker om du går inn på Amex sine nettsider.

Men, den kan selvfølgelig være targeted.

19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,586
    Bonuspoeng:
    183
    Når AMEX hadde kampanje med 10 000MR på de orginale kortene, var denne også "targeted" men linken var den samme, du kom bare til en annen landingside for å søke om kortet.

Uansett: Det burde vi se om noen poster linken :)

SilverBird liker dette
  20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    I så tilfelle en no-brainer å nedgradere til 2x Classic eller Premium for meg og samboer nå når 2xCT uansett er i boks på Elite :)

SilverBird liker dette

Del denne siden