SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Du får poeng når du bruker Amex på Vinmonopolet, men kun ved handel i butikk, ikke ved netthandel.
    Det tikket nettopp inn poeng fra en handel i forrige uke.

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke netthandel? Høres merkelig ut

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,845
    Bonuspoeng:
    293
    Skjermbilde 2019-05-21 kl. 17.59.15.png

4. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    På nettet tar de kun Visa og Mastercard.

Xflipper liker dette
  5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    De tar dog amex over tlf på for bestilling ;)

jgroneng and chipcampden like this.
  6. Bonusbonus

Bonusbonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har mottatt statuspoengene?

7. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke fått det enda, men nå har jeg bare hatt kortet i knapt 20 dager :p

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Var i kontakt med kundeservice nå for 12. gang siden jeg fikk kortet for to mnd siden. Fortsatt ikke sett snurten av hverken ekstrapoeng (begynner å bli rimelig mye som har hopet seg opp) eller statuspoeng, og nå er jeg skikkelig lei. Ba om å få prate med en supervisor for å få all historikk i saken så jeg kan opprette en klagesak. Ble lovet å bli ringt opp igjen, men jeg kommer ikke til å holde pusten og vente.

Etter å ha blitt fortalt alt fra at "nå er problemet løst, og poengene vil komme i løpet av en dag eller to" til det mest vanligste svaret om å vente 1-2 uker, føler jeg at jeg like gjerne kunne ringt min gamle mor og klaget.

De sa også på et tidspunkt at det var tusenvis med samme problemet. Tror neppe at de har tusenvis av Amex Elite-kunder som ikke får varen de har betalt for uten at det hadde vært mer støy rundt det.

Fint hvis det er noen flere i samme båt som kan dele informasjon om "sin" sak.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis de har tusenvis av kunder som har det samme problemet, så burde de kanskje fikse det snart?

Det er jo også rart at noen, men ikke alle, har problemer?

Rscott liker dette
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sant? Jeg tror det bare er jug. De hadde riktignok en bug i registrering av nye kunder i månedsskiftet mars/april, men se for deg motsatt scenario - at de ikke fikk inn SITT utestående. Hadde vært fikset på sånn ca 11 sekund..

11. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    For meg så tikker ekstrapoengene inn som det skal, men ikke sett noe til statuspoeng enda.
    Som sagt, kun hatt kortet i 20 dager.

12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Heldig du da :) Jeg har sånn ca 40K poeng utestående hos dem. Hadde det eksistert noe som helst alternativ til CT, ville lommeboka mi vært 2mm tynnere raskere enn noen kunne sagt LAmex!

Are, SAJblue and Xflipper like this.
  13. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    AmEx gir 30 ekstrapoeng per 100 KR brukt på SAS.no. Gjelder dette også hvis man betaler med AmEx gjennom PayPal på SAS.no?

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke svaret på spørsmålet, men hvorfor gå gjennom Paypal?

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,018
    Bonuspoeng:
    293
    Du får tilbudet om å bruka Paypal på SAS sin hjemmeside, men betalingen går ikke igjennom med Amex registrert i Paypal.

Jeg har forsøkt å bruke Amex gjennom Paypal for å generere reelt forbruk, feks ved kjøp av flybilletter i og med at jeg også har brukt paypal til overføring av penger til en kompis for å justere felles forbruk på ferie. Og er redd for at Amex skal begynne med noe tull.

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Vil ikke tro at du får 30p med Paypal fordi SAS vil se Paypal som betalingsmetode, ikke Amex. Paypal med underliggende er bra alle steder de ikke tar Amex, men ser ingen grunn at ikke Amex direkte er førstevalget når kortet er støttet.

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,018
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror du har helt rett, og det er som nevnt ikke noe aktuell problemstilling all den tid det ikke fungere å bruke Paypal( med Amex). Som nevnt over har jeg en spesifikt grunn til å ønske legitim omsetning gjennom Paypal. Derfor ønsket/ forsøket.

18. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det er i all hovedsak for ikke å gå glipp av verdifull data i mitt personlige regnskap- og budsjettingsprogram. Programmet henter data fra en rekke bankkonti og i tillegg fra PayPal.

holmen liker dette
  19. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig dette er spurt om før, men hvordan kan man se / vite om man har fått de 20.000 årlige grunnpoengene som følger med Amex Elite.
    Burde ikke disse vært synlige på en eller annen oversikt ?

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,018
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan "se" dem i status/opptjeningsbaren på EB sidene dine på SAS.NO. Dvs du kan regne sammen div statuspoeng og innflydde grunnpoeng og dermed se om du har fått dem.

Del denne siden