SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Mitt SAS AmEX utgikk ved månedsskiftet Mai/Juni og jeg har ikke blitt tilsendt nytt kort automatisk. Er dette normalt? Vanligvis med andre kort får man nytt i posten automatisk.

2. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Alle nye SAS Amex kort fikk vel utløp i 2023 eller senere. Har du et utløpt kort nå er det utstedt av DNB og dermed ikke et kort som vil fornyes. Fikk du ikke et nytt kort av Amex rundt juletider eller reserverte du deg mot å få kundeforholdet konvertert fra DNB til American Express?

3. GulliAa

GulliAa EBG

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Då kom endeleg statuspoenga, nesten to månader etter kortet var bestilt.

4. kakemann54

kakemann54 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!
    Ny på forumet og vurderer et Amex SAS kort.

Forstår jeg det riktig at jeg kan bestille et Elite kort, ha det gratis i 3mnd og få 20.000 EB, for så å nedgradere til Premium?
    Beholder jeg poengene?

5. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Ja du beholder statuspoengene når du nedgraderer til premium.

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Men den omsetningen du har på Elitekortet blir nullstilt slik at du begynner på null igjen med det nye kortet.

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo litt risikosport. Rekkefølgen på dette blir da:
    1 Bekrefte 20.000 EB status poeng ankommet..(hopp til punkt 3 om ikke skal ha CT... obs AmEx kan bli "lei seg om mange gjør dette"
    2 Epost med opptjent CT oppnådd x1 eller x2 (avhengig av mål)
    3 Degraderer kortet
    4 Ny runddans neste år, om AmEx ikke har et register som følger med på DEG:p

Dette er IKKE anbefalt... Om AmEx reg. flere gjør slikt, vil en endring komme med tiden. Straffegebyr? Bindings tid? Bannlysning ifra AmEx?

Hva vet jeg :rolleyes:

Lars J, Kenneth82 and Sonictravel like this.
  8. Flybazz

Flybazz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Signet opp for AmEx Elite i begynnelsen av mars. Fikk 20.000 statuspoeng 2.juni. Hadde opptjeningsperiode frem til 31.mai og gikk glipp av EBG. Mild sagt forbannet. Har snakket med SAS - de kan ikke gjøre noe. Har snakket med AmEx - de kan ikke gjøre noe.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er så misunnelig. De overførte mine alt for fort. På den positive siden går det mye fortere før du blir EBG denne perioden :)

10. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg må si meg enig at det ikke er anbefalt å nedgradere etter og ha fått statuspoengene. Som Doktoren sier så vet man ikke hva Amex registrer på kundekortet til brukerne sine. Er det mange nok som gjør det samme så blir det vel innskrenkninger på sikt.

drsyk and Lars J like this.
  11. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, dette er sikkert besvart mange ganger, men kan SAS amex premium sin CT kombineres med SAS MC nivå 4? Jeg har altså nivå 4 og en CT, hvor mye koster det da å reise SAS langdistanse biz om man bruker CT, 50.000 eller 30.000 for 1 billett?(100k eller 60k for 2)Regner med det siste siden jeg med nivå 4 allerede bare betaler go-pris (60.000 for 1). Eller? Takk for svar!

Last edited: 05. juni 2019
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    De kan ikke kombineres.

13. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Da blir det 1. klasse for CT, forsåvidt helt ok det også :)

Last edited: 05. juni 2019
    Xflipper liker dette
  14. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk ikke overført poeng for alle mine kjøp med mitt Amex kort i perioden 31. mai til 5. juni. Står bare mislykket poengoverføring i oversikten. Ringte inn til kundeservice, de skulle se på det og manuelt overføre manglende poeng i løpet av 7 virkedager.
    Anbefaler alle å følge nøye med på om man faktisk får alle poengene man har krav på!

15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,586
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her - mangler noe i denne perioden.. får vel ringe inn, men strengt tatt burde vel dette blitt fanget opp automatisk og poengene forsøkt overført igjen.. ikke imponert..

16. egilw2201

egilw2201 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Er det flere enn meg som ikke får registrert Amex Elite i Apple pay? Noen som eventuelt vet hvorfor det ikke funker?

17. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Noen andre en meg som ikke har fått efaktura for mai?

Edit:
    Jeg har lagt den inn manuelt, men har ikke fått den automagisk som vanlig.

Last edited: 09. juni 2019
  18. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Null efaktura, men den dukket opp i appen, og jeg la den inn manuelt i nettbanken.

19. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Har heller ikke fått e-faktura siden jeg fikk mitt Amex Platinum, men fikk følgende mail:
    "Du har tidligere via nettbanken din bedt om få motta dine fakturaer fra American Express elektronisk ved bruk av e-faktura.

På grunn av et teknisk problem har vi ikke vært i stand til å levere denne månedens faktura til banken din, men du vil fortsatt kunne få tilgang til din nåværende faktura på nettet ved å logge deg på americanexpress.no.

Vi beklager de ulempene dette måtte medføre for deg og vil arbeide for å løse problemet så snart som mulig, slik at din neste e-faktura leveres direkte til banken din.

For ytterligere informasjon kan du kontakte vår kundeservice på telefon 24 05 52 63 fra mandag til fredag mellom klokken 08.00 og 20.00."

For min del blir det spennende å se om systemet deres takler at mandag ikke er en fridag, og derfor ikke mulighet for å betale regningen før tirsdag :)

20. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom man går fra premium til elite også har man 1 CT oppspart. Den forsvinner vel ikke da?

Del denne siden