SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt i-landsproblem. CT nr 2 på Amex Elite landes ila. sommeren, what's next? Er det mulig å søke og ha SAS Amex Platinum samtidig med Elite? 3 mnd gratis og så et par måneder med betaling gjør ingenting. Men taper jo 5 EB pr 100 kr på å bruke kortet ift. Elite, blir 7500 poeng tapt mot en CT til.

    Og så er det spørsmål om tid og poeng nok til en god utnyttelse av CT nr 3, ikke minst sett i lys av at Payr-opptjeningen blir borte 1.8...

    Noen som har samme funderinger, eller innspill?? :confused:
     
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    gjør meg samme vurderinger.... har 3 CT opptjent nå vet ikke om jeg skal gå for å opptjene nr 4 i år. Og så 2 mer neste år.... blir vanskelig å få poeng og tid nok til å bruke de til noe fornuftig
     
    Storbaba liker dette
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har begge, har 2 CT oppnådd mitt kort, nå høvles altså AmEx SAS Elite til ektefellen, hva jeg gjør på fritiden er annen sak eller hva @RoadKing :rolleyes: stopper ved CT =3 oppnådd, hun vil ha EBG så de 20.000 veier opp mot en årsavgiften for å, kun oppnå 1 CT pr hennes kort.

    AmEx Plat. må du regne verdien på selv, nok Lounge tilgang og hotell opphold? Tatt i betraktning andre bank kort avtaler lander bedre leie bil avtaler hos deg? MR poengene har ikke største utbytte, men det er heller ikke styrken til kortet. Se egen tråd for dette:
    https://insideflyer.no/forums/threads/american-express-centurion-line.12864/

    Payr borte eller ei, får NADA via AmEx...Må igjen veie opp 20EB pr transaksjon hos SAS Elite kontra SAS MC og premium nivå, 15 EB når den tid kommer, pest eller kolera? Valgets kavler gjenstår å se... Neste år blir vel SAGA og AmEx Elite det går i...småtteri på SAS MC...ellers det vanlige:rolleyes:
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    CT nr. 2 i mål hos meg snart. Neste oppgave er å få 10000 statuspoeng av Saga i løpet av høsten. Da er gull for ny periode sikret. To CT’er i året er mer enn nok for min del når jeg har en åtte-åring og en ett-åring hjemme.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Huh? Hvem? Hva? Hvor? Hva har jeg med din fritid å gjøre? o_O
     
  6. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Amex platinum, har de 3 første månedene gratis nå om man bestiller før den 30 juni.

    1. Er det noen som har benyttet seg av dette, i tillegg til å ha vanlig sas amex kort i tillegg? Snakket med amex og de sa det ikke var noe problem å ha både eks sas amex elite og amex platinum.

    2. Er det noe god økonomi i å ha et eventuelt amex platinum kort, i tillegg til sas amex elite etter de 3 gratis månedene, i så fall hvorfor? Platinum korte koster ordinær 550 i måneden og viss du skal bla opp for sas amex elite i tillegg, begynner det å bli ekstremt.
     
  7. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    954
    Likes mottatt:
    6,348
    Bonuspoeng:
    163
    I månedskiftet april/mai var det en del transaksjoner som ikke genererte EB. Noen som har snakket med Amex i det siste eller som har fått disse poengene nå?
     
  8. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Manglet poeng for flere dager i månedsskiftet mai/juni, ringte inn og fikk overført en del av det som manglet, men mangler fortsatt poeng for transaksjoner 31. mai. Får vel ringe inn på nytt i morgen...
     
  9. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Men er Tallinn blitt litt mindre restriktive når det gjelder "most reasonable routing"? Ønsket å ringe sas siden de har vært litt rausere tidligere når jeg har ønsket å lage routing selv
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer an på agent. Om én setter seg på bakbeina, så ring opp igjen
     
  11. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Snakket med 3 agenter i Tallinn og 1 hos sas. Ingen av de ville søke opp legs individuelt. Noen som har hatt hell med agenter som vil søke opp individuelle legs?
     
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    :eek: "forbedringer" på gang hos Tallin?

    Sa du avreise/destinasjon først, og ble SÅ nektet å legge frem reiserute?
    (Har opplevd at de uansett vil ha dette først...)
     
  13. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, booket en tur online og så ringte jeg for å gjøre endringer. De ville ikke la meg bestemme routingen selv. De sa at de måtte søke fra avreisested til destinasjon. Jeg fikk ikke lov til å legge opp 1 og 1 legs. De to i Tallinn sa at det var sånn. Samme hos Sas, men der tipper jeg man kan finne noen som er litt mer behjelpelige.
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Husker ble "høvlet ned", da grammatiske feil forelå og setningen ble som følger:

    "Jeg høvler kona", bare en helgardering, med korrekt rettskriving på bokmål :rolleyes:
     
    jgroneng and RoadKing like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, det var ikke så hardt ment som det var sagt :)
     
    jgroneng liker dette
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg snakka med ei i går som var veldig villig å søke opp leg for leg. Hun fant:

    RGN-BKK (TG C)
    BKK-SIN (SQ C)
    SIN-IST (SQ C)
    IST-HAM (TK C)
    HAM-OSL (SK C)

    og den kommer IKKE opp om man søker RGN-OSL for å si det sånn :)
     
    RoadKing, bighc and Storbaba like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor har vi 2 amex Q&A tråder egentlig ?
    Begge brukes aktivt.
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    For all del, tar det meste har med en klype salt, ingen skade skjedd, bare å forsette @RoadKing :rolleyes:
     
    RoadKing liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden handler ikke om Tallinn og flybilletter, men kredittkortene fra Amex.
     
    KVTL and Xflipper like this.
  20. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske enkelt fordi denne dreier seg om SAS Amex (co-branded kort), den andre om Centurion- line kortene. Denne tråden har også utviklet seg fra å være et "vi får nye SAS Amex kort" til å bli mer generell kafe- tråd.
     
    Kenneth82 and drsyk like this.

Del denne siden