SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. phlyer

    phlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har SAS Amex Premium nå. Dersom jeg oppgraderer til Elite, vil jeg da få 3 mnd gratis medlemsavgift for tilbudet som gjelder ut juni, eller gjelder dette kun nye kunder?
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker det som at en får det, jeg vurderer å ta Premium i tillegg til Elite i en periode for å få en CT til. Vær OBS på at opptjeningen til CT starter på null ved bytte!
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk amex elite 1 juni 2019 og dermed 20.000 statuspoeng. Jeg har opptjening 1 sept - 31 aug. Betyr det at jeg mister de 20.000 statuspoengene fra amex 1 sept 2019?

    Vet at jeg beholder ebs i neste periode men planen var ebg ganske kjapt. Må jeg vente til juni 2020 før jeg får 20.000 statuspoeng fra amex igjen?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Du får de samme tid årlig
     
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    For å svare meg selv. Da dukket de manglende poengene fra noen kjøp i slutten av april opp i dag. Jeg snakket med dem i begynnelsen av mai og da opprettet de en sak. Har ikke snakket med dem siden, men nå kom de.
     
  6. Dalecooper

    Dalecooper Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er det andre enn meg som har problemer med å logge på kontoen sin på amex sine sider? Jeg får stadig vekk følgende feil:

    Loading Error
    Sorry, we are unable to load this page at this time. Please try again later.

    Er faktisk kun på chrome på jobbpcen min jeg får logget på. Sitter på mac hjemme, men virker ikke safari eller chrome. Har også prøvd incognitovindu, uten hell..
    Ganske frustrerende..
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Får samme feil jeg også innimellom, men om det er PC eller Mac, Safari eller noen annet har ingenting å si. Feil er feil.
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Bikker snart 300k og har da to CT billetter i boks.. Er det noe vits å beholde elite kortet frem til neste år da? Har i tillegg Amex Platinium...
     
  9. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer på det samme. I utgangspunktet så er det uproblematisk å kvitte seg med SAS kortet, men jeg er litt usikker på hvordan det vil bli dersom jeg får bruk for reiseforsikringen etterpå. Har blant annet bestilt årets sommerferie med det kortet...
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Da må du nok ha kortet hvis du tenker på reiseforsikringen.. :)
    Får vel ringe å høre :p
     
    Monkeycat liker dette
  11. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Har noen opplevd at det tar lang tid å registrere innbetaling? Betalte inn til Amex Premium før helgen og innbetalingen er enda ikke registrert hos Amex.
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, tar alltid noen dager....
     
  13. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Reagerer fordi jeg også har en betaling jeg gjorde i går som allerede er registrert i dag. Betaling i går gikk via Payr, mens før helgen via DNB.
     
  14. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Tar alltid minst en dag før transaksjonen blir bokført og registrert. Med AmEx har de registrert innbetaling alt fra mellom 24 timer til og med 96 timer.
     
  15. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Skulle betale en regning fra SAS MC men dummer meg ut i at jeg tastet AMEX konto og KID istedet.. noen tips hvordan jeg kan få pengene tilbake?
     
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt første år med SAS Amex. Noen som vet om opptjening er per kalenderår eller fra utstedelsesdato? Fikk kortet i april, og tenker å legge det i skuffen for å få CT nummer 2 i januar med varighet ut 2021 hvis det er utstedelsesdato som gjelder.

    Har planer om en tur til en spesiell anledning i februar 2021, og ønsker å kunne endre opp til avreise, men må jo være klar til å bestille 360 dager i forveien. Kan holde hardt å opparbeide en ny CT på kun en måned i januar 2020.

    Alternativt: Hvordan er det med å betale hele turen med poeng først og så legge til en 2020-CT i løpet av året etter at jeg har brukt opp 2019-CT-ene?
     
    Last edited: 26. juni 2019
  17. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Kalenderår som gjelder, så du har til og med 31. desember 2019 på å opptjene CT før telleren nullstilles.

    Februar er vel ikke den verste måneden å finne awards i, så jeg vil tro du ligger godt an om du har CT i hende rundt april-mai neste år.
     
    Rscott liker dette
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Ja, jeg får vel bare ha litt is i magen. Jeg har lagt inn varsling på Expertflyer for å teste ut i år, og ser at det tynner seg fort ut til MLE som er bestillingen fra madamen til meg. Men den største utfordringen blir vel å bruke 2 x 2019-CT først uten å tømme seg for poeng. OSL-AES med CT blir muligens en all-time-first her på forumet :D
     
    Last edited: 27. juni 2019
  19. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Når amex sier at regningen "må" betales innen betalingsfristen, hva legger de i "må"? Om den forfaller på en lørdag, går det greit å betale den på påfølgende mandag, dvs. nærmeste bankdag?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det alltid med en regning som ikke forfaller på en bank dag.
    De er dog kjappe med og sende "trussel" melding om at om ikke pengene kommer snart sperres kortet.
    Bare betale på Mandag, går helt fint :)
     
    BacktoBangkok liker dette

Del denne siden