SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg registrerte mitt SAS Amex Elite for en god stund siden i Apple Pay (i mai omtrent). Har fungert fint, men fikk det aldri til å funke på Apple Watch. Slettet derfor kortet i går og skulle å prøve å legge det til på nytt, men da ble det avvist. Står vel noe om at kortutsteder ikke støtter Apple Pay. Aner ikke hvorfor det nå ikke funker.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har testet reiseforsikringen til Amex? Merkelig å måtte ringe inn et skadeoppgjør. :confused:

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Jeanette liker dette
  4. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,281
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan nevnes at i bedriftsverdenen så betales alle regninger på 1 til 2 bankdager før forfall slik at pengene skal være motpart i hende på forfallsdato. I privatmarkedet tror jeg omtrent alle bedrifter aksepterer disse to dagene slakk minimum. Kostnadene med å inndrive (bare det å purre) er så store at man vil helst unngå dem.

5. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg brant meg på dette når jeg skulle betale en parkeringsbot, gikk nok litt mer enn 1-2 dager, men på purringen jeg fikk var betaling registrert slik at det kun var purregebyret som måtte betales. Prøvde å klage men kom ingen vei.

6. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ventet alt fra 1-2 uker etter forfall pga jeg har vært på tur. Får trussel og ikke blitt sperret ennå

7. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er nok ganske uvanlig praksis, bedrifter flest registrerer fakturaen akkurat slik den er, remitterer på forfallsdato og mottaker har pengene på konto samme dag. Er forfallsdato i en helg eller helligdag, går betalingen førstkommende virkedag. Utenlandsbetalinger er en annen sak, da legges det gjerne inn 1-2 ekstra bankdager som du nevner.

8. sinhal

sinhal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, og beklager hvis dette er dumt spørsmål eller er besvart før, men er ganske så ny her. Med Amex Elite så er det jo 20k statuspoeng, kan man skaffe seg 2 slike kort for da og motto totalt 40k statuspoeng?

9. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Nei.

vegardg liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Du kona, barnebarna eller fandens oldemor kan få et kort hver:) så får du vurdere selv hvem som har behov og hvor mye du vil misbruke ordningen med poeng:)

Blaa liker dette
  11. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Venter på en tilbakeføring fra SAS på mitt gamle DnB AMEX. Har noe småpenger tilgode på kortene, så de er fortsatt synlige (imidlertid tatt bort fra min nettbank, så kan ikke følge med selv lenger).
    Pratet nettopp med DnB og de sa at hvis saldo er null vil kortet bli "borte", men kontoen aktivert igjen hvis det kom en tilbakeføring. Hun virket imidlertid litt usikker, så blir spennende å se.

Noen som husker omtrentlig hvor lang tid SAS bruker på en refusjon?

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,640
    Bonuspoeng:
    293
    Opp til 2 måneder.

13. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,281
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg tenkte vel mest på store bedrifter i eksportnæring og ikke majoriteten av bedrifter i Norge: Familiebedriften.

14. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Sikkert værrt spurt om tidligere, men fant det ikke. Under sas sine poengtabeller, regler for bonusreiser, står følgende:
    • Hvis det brukes American Express Companion-billetter, gjelder rabatten kun for den ene bonusen.
    Hva betyr det?

15. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan f.eks ikke kombinere SAS MC Premiumrabatten og CT-rabatten.

16. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, ok. Takk:)

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    14D2A615-1A31-48CC-BFED-89747A8A5167.jpeg

Søk om et SAS Amex-kort senest den 11. juliog få 30 000 Ekstrapoeng som velkomstbonus. Tilbudet gjelder når du handler for minst 45 000 kr i 3 påfølgende måneder. Poengene blir satt inn på din EuroBonus-konto senest 31. januar 2020.

Tilbudet finner du ved å logge inn på sas.no

Gullars, pineapple_juice and Lars J like this.
  18. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Kona fikk amex elite i mai, er det slik at hun må bruke 150k innen 31.aug får å få CT? Trodde det var i løpet av året

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,955
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, innen året. Den datoen som står på nettsiden er bare tull. Står mars hos meg.

kristiaan liker dette
  20. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    holmen liker dette

Del denne siden