SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum.

De forskjellige kortene har både forskjellig inntjening per 100 omsatte kroner på kortet. Og forskjellig type CT en kan opptjene. Og selvfølgelig forskjellig månedspris. Gå på nettsiden og les om hva du tror passer for deg, og ikke minst les om inntjeningsstrategier på forum om hvordan folk resonnerer om fordelene med CT inntjening feks.

Det korte svaret er nei, det finnes ikke noen betalingstjeneste som Payr som støtter Amex. Men om du leser rundt på forum vil du se at noen firma feks tilbyr betaling på egen nettside eller via Paypal.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Det korte svaret er at det ikke finnes noen betalingsløsning som Payr som aksepterer Amex Per i dag. Men det er jo både elektrikere og tannleger som aksepterer Amex.....

Trollemoringer liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,725
    Bonuspoeng:
    293
    Gå tilbake til posten min hvor jeg annonserte tilbudet, så får du svar på alt du lurer på.

Maggie, CowboyDan and vegardg like this.
  4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    15000 HVER mnd i 3 mnd, eller kan man bruke det for 45000 en måned og ikke noe i de neste 2?

5. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Da er kortet bestilt på sambo:) Jeg har allerede fått min CT for i år så da er det bare å gå all inn på hennes kort. Skal booke hotell i 5 uker på Bali så skal vel klare å komme opp i de 45000;-)

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bekreftet at det et 45k i løpet av 3 mnd. Dårlig formulering

flying_all liker dette
  7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,865
    Bonuspoeng:
    113
    Betingelsen er 45.000,- på 3mnd.

Last edited: 05. juli 2019
  8. Jordfald

Jordfald Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3

Takk for svar :) Kortet jeg har er Platinum og der får jeg et poeng pr kr brukt.
    Ringte Amex og de sa det var alle type transaksjoner gir CT tilbake, 1 poeng pr krone om jeg har forstått det rett. Et kostbart kort, så får se hvor mye det lønner seg i lengden.
    Han på support sa også at det fins flere løsninger for å betale faktura med Amex i Sverige (han var svensk) og det var fult mulig å bruke dette, men om det virker i Norge vet jeg ikke.

9. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
  10. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    De har ikke vært presise nok med deg. Du får 1 Membershiprewards per kroner brukt. På 1 Eurobonuspoeng vil det gå 12 Membershiprewardspoeng. Der vil si for hver 12 krone brukt på Platinum vil du få 1 Eurobonuspoeng, eventuelt 8,33 poeng per 100- lapp brukt i butikken.

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,162
    Bonuspoeng:
    183

Ser det står at poengene først kommer senest innen 31 januar..
    Her ligger jo gulroten med 30K eb poeng ved 45K forbruk samt 3 første mnd ingen mnds avgift. Men etter de tre første mnd begynner 85 kroner per mnd rulle..
    Klarer man 45K innen 3mnd er det vel bare nedgradere til classic kortet,om man ikke går for ny ct (150K innen 31.12) Er vel ikke noe i vilkårene som gjør at de 30K eb ikke blir utbetalt om man bytter til classic?

12. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok lurest det ja, såpass man har råd til livets opphold.

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    I følge kundebehandleren kommer de etter 3 mnd, men må jo taes med en klype salt :p

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,162
    Bonuspoeng:
    183
    30K eb poeng=2000.
    Bruk av Amex 2,5% i utlandet istedenfor Curve,samt x antall mnds avgifter hos amex må veies opp om tilbudet er verdt å gå for :)

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Som det blir nevnt under. Det er forskjell på kortene, og viktig å se på hva de faktisk tjener av EB poeng til slutt. Det finnes også forskjellige typer CT. Så det er viktig å sjekke at det kortet du satser på er den CT som du ønsker å utnyttet.

Hvis du finner noen svenske løsninger på regningsbetaling som fungere i Norge og med Amex, så må du absolutt bidra på forum. Da får du nok raskt noen hunder likes :)

16. grimfandango

grimfandango Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Mulig dette er svart på tidligere i tråden, men fant ikke resultater når jeg søkte her eller på Google.

Kan man nedgradere til AmEx Classic etter oppnådd CT på AmEx Premium uten at man mister CT?

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,162
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan man :)

grimfandango liker dette
  18. Jordfald

Jordfald Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3

Takk for flere svar.
    Må si jeg blir litt forvirret av disse kortene og avtalene. Men det er vel noe av vitsen med kredittkort.
    Men mulig jeg har valgt feil kort? Min tanke var et kort for opptjening av poeng for bruk til nye bonus-reise, også er det pluss om man får flyplass lounch og andre oppgraderinger.
    Selve kredittkort muligheten trenger jeg egentlig ikke.

Tok det kanskje litt forgitt at Amex og Platinum var det beste valget?

19. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Får ikke opp mulighet for 30.000 bonuspoeng på amex kortert når jeg logger meg inn på sas,ikke hos samboeren heller,står kun 3 månedere gratis under søknadsfeltet,noen vært borti dette?

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Får det opp på sas.no uten å logge inn.
    Ingen poeng i og logge inn

Del denne siden