SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Snakk om å være blind ja,så det på forsiden nå,men for min del som allerede har amex basic så har jeg fortstått det som om jeg oppgrader kort så vil jeg ikke få dette tilbudet? får evt søke ett på samboeren.

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Du nå søke om et helt nytt kort. Samme om du har kort fra før eller ikke. Bare søk via linken

3. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du er ute etter CT (Companion Ticket) og flest mulig Eurobonus-poeng, så har du dessverre valgt feil kort ja. Da er det et SAS Amex Premium eller SAS Amex Elite du skal ha og ikke American Express Platinum :confused:

4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke svaret ved søk, så jeg drister meg å spørre (regner med at det allerede er spurt...). Hvis man har makset Amex Elitemed 2 CT-er, hva kan gjøre for å få flere CTer? Kan jeg nedgradere meg til Amex Premium for å få en til eller må jeg i bruk min pointearner?

5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,781
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bestille Premium kort og få en ekstra på det.

mrt liker dette
  6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler deg i såfall og søke om et nytt premium kort innen 11 juli. Da får du 3 mnd gratis + 30k ekstrapoeng challenge.

Screenshot_20190708-170638_Chrome.jpg

mrt liker dette
  7. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    AMEX må slutte å bruke tiden på å gi fristende tilbud og heller få fingeren ut og overføre poengene til de som bruker kortene. Samboer har hatt Amex premium 4 mnd, gikk over på elite forrige mnd men fortsatt ikke fått et eneste poeng på SAS kontoen sin.

Ringte inn til AMEX og sa nå er det 4 gangen vi ringer, kommer poengene snart?? «Jada det kommer... men jeg kan overføre så mye du har tjent så langt manuelt nå, også ordner det seg». Ikke fått noe som helst ennå.

Fikk også beskjed om at poengene ikke kommer fordi fødsels nummer ikke stemmer på Amex vs SAS konto??

Noen andre som også har hatt de nye kortene i 4-5 mnd men ikke fått noen poeng ennå?

Rscott and Xflipper like this.
  8. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Har du allerede AMEX elite? Også kan man søke om premium også, eller kan man bare ha 1 PR person?

9. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Synes det er skikkelig rart av AMEX å ikke nevne noe om 30000 poeng i velkomst på sine egne sider. Virker som AMEX går inn for å lure til seg kunder. Får se om det kommer nå da etter man har søkt. Fint om folk informerer her om de fikk poengene selv om de har ELITE fra før :)

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Tok lang tid for kona å begynne å få EB-poeng fra henne Amex Premium. Der også sa de det var noe galt med fødselsnummeret. SAS gjorde «noe» på hennes konto og ba meg deretter ringe Amex og be de forsøke igjen. En uke senere kom det EB-poeng inn på hennes konto.

flying_all liker dette
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Samme feil (fødselsdato), og venter fortsatt. Har 50.000 poeng utestående. Nå ligger kortet i skuffen, og der blir det til de får ryddet opp.

Edit/tilleggsinfo: Ble for øvrig oppfordret til å bestille et Amex Premium i tillegg av kundeservice forrige uke. Da skal de visstnok kunne overføre manglende ekstrapoeng fra Elite til denne kontoen. De 20.000 grunnpoengene får komme når de kommer. Det har bare akademisk interesse uansett, ettersom de blir tilbakedatert til forrige opptjeningsperiode.

Last edited: 08. juli 2019
    flying_all liker dette
  12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha flere, jeg har Elite og har søkt/fått Premium i tillegg.

flying_all liker dette
  13. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Kan man benytte seg av denne kampanjen når man allerede har et Amex kort fra før?
    Jeg hadde Amex Elite i 3 mnd, men ringte i slutten av juni og endret det til Amex Premium (nedgradering). De sa ingenting om denne kampanjen på telefonen, vil jeg da automatisk bli med i kampanjen? Eller må jeg søke og få et nyt kort? eller siden jeg allerede er en eksisterende kunde så er denne kampanjen helt utelukket for meg?

14. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel ca 50000 poeng som mangler her også. Får vel ringe inn en 5 gang nå da.

Kan det ha noe med at vi har point sharing konto på SAS at poengene sliter med å komme inn?

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    hva er 30 000 poeng challenge? Finner ikke info på linken.

16. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Samme sier jeg
    Synes det er skikkelig rart av AMEX å ikke nevne noe om 30000 poeng i velkomst på sine egne sider.

17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke, men da skulle det vel ha rammet enda flere enn de "noen tusen personene" de sier det gjelder. Har spurt kundeservice om tekniske detaljer, men de vet ingenting. Det er det bare back(of the moon)office som gjør. Jeg har ringt 30-40 ganger, så jeg tviler på om en 5. gang hjelper deg så mye. Får fryktelig mye sympati og medfølelse hos kundeservice da. Billigere å ringe dem enn å gå til psykolog, si.

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Sas.no
    Bla litt ned på forsiden

Står der at du får 30k ekstrapoeng om du søker om en nytt premium kort innen 11 juli og deretter bruker 45k i løpet av 3 mnd.

Storbaba liker dette
  19. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Snakket nettopp med Amex som sier at hvis man allerede er kunde hos dem så kan man ikke benytte seg av denne kampanjen. Så selvom jeg hadde Amex Elite og endret det for en uke siden til Premium så får jeg ikke være med i kampanjen. Da burde jeg i så fall meldt meg ut av Amex helt i 3mnd og så meldt meg inn igjen og da vil man bli regnet som en ny kunde.

Så kampanjen er kun til nye kunde og å bestille en Amex Premium kort til vil ikke hjelpe. Har dere andre fått et annet svar?

Firepart liker dette
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,162
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg snakket med amex på telefon.
    Ble fortalt at man måtte søke gjennom linken på sas.no,noe vi har gjort :)
    De 3mnd forbruk med minimum 45K,teller fra første postering på kortet. Samtidig må man søke om kortet før fristen som utløper om noen dager.

holmen liker dette

Del denne siden