SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk samme svar som @Maggie
    Selv om en var kunde så fikk man bli med men måtte søke via link og søke om et nytt kort.
    Setter meg nok på bakbena om De nekter meg poeng.

2. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke lest noen sted at man ikke gjør slik som @Xflipper og @Maggie sier, har heller ikke lest noe der det står at dette ikke er lov. Jeg kommer til å sette meg på bakbena om de nekter meg poeng (selv om det sannsynlig ikke hjelper mye)

3. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det ikke snakk om å endre fra Elite til Premium, men å søke om et nytt kort, premium

4. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg spurte også om jeg kan da bare bestille et nyt Premium kort og da fikk jeg vite at jeg likevel ikke vil omfattes av kampanjen siden jeg allerede har et Premium kort fra før

5. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Kjenner ingen detaljer, men AMEX og SAS har helt sikkert et samarbeid om denne kampanjen. AMEX gir nok SAS en cut når nye kunder bestiller et kort gjennom SAS sine sider. Det har jo ingenting med lureri å gjøre..?

Så du tok i mot statuspoeng for et Elite du nedgraderte før du måtte betale for det, og nå synes du det er for dårlig at du ikke får gratis poeng for en kampanje du åpenbart ikke oppfyller vilkårene til? #drømmekunde

veeegard and Arvid1410 like this.
  6. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, du får det til å virke som om jeg har gjort noe ulovlig haha
    Har bare benyttet meg av de muligheter som ligger der. Og når andre forteller her at man kan bestille et nyt kort og få flere fordeler så vil jeg selvfølgelig dra nyte av det jeg også. Hvorfor ikke?! #brukmuligheteneduhar

7. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Men kan noen her som allerede har et Amex kort fra før bekrefte at ved å bestille et nyt kontor blir man omfattet av denne kampanjen?! Og har dere fått det bekreftet av Amex?

Tenkte at det ikke skade å bestille et nyt kort via sas linken, så nå er det gjort og søknaden blir godkjent med en gang, venter på kortet nå.

8. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    En liten oppfølging. Hva skjer med de 2 opptjente CTene hvis man nedgraderer til Premium?

9. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig det. Kunne uansett stått tydeligere på amex sine sider.

10. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Neida sikkert riktig det. Men dersom man har et elite kan man vel søke om et premium og få bonusen. La oss se

11. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hva burde AMEX opplyst tydeligere? Kampanjen er jo for SAS sine kunder, og det er vel ingen grunn for AMEX til å opplyse om denne på sine egne nettsider?

12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer. Gjorde det i dag i samråd med Amex kundeservice. Primært for å få løst opp i opphopningen av poeng på Elite-kortet, men de bekreftet 30K for premium i tillegg. Så fra å ha et intenst ønske om å smelte Amex-kortet over lav varme, sitter jeg nå med to stk Amex.. Markedsføring i verdensklasse!

Last edited: 09. juli 2019
    flying_all liker dette
  13. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    De kan begynne med å opplyse om at poengene kommer om ca 6-12 mnd. Er en haug med folk som fortsatt venter på poengene sine for daglige kjøp. Og at man må ringe inn 5-6 ganger og fortsatt ikke få det, er vel en fin start å begynne å opplyse eller ordne opp i. IT avdelingen hos AMEX har et problem

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, kundeservice påstår at Amex IT har 10 personer som jobber fulltid for å løse opp i problemene. I følge mine beregninger har de da betalt lønn for 14.500 timer siden november 2018 (eldste kjente tilfelle på Facebook). Tro det den som vil :)

15. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får håpe disse klarer å løse problemene før året er omme da, evt før de er konk og man ikke får noe som helst :)

16. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde planlagt å gå til anskaffelse av et SAS Amex Elite i februar, timet til starten av ny opptjeningsperiode (mtp. 20k statuspoeng) og nytt kalenderår (mtp. CT).

Men så kommer dette tilbudet da, og jeg lurer på hvordan best mulig utnytte dette, med tanke på planene mine nevnt over. Vil det beste her være å anskaffe Premium og bruke det til jeg får de 30k ekstrapoengene, og så oppgradere i februar til Elite, slik at jeg får timet det til ny opptjeningsperiode?

17. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Du søker om premium nå. Sparer opp til en CT også går du over til elite

Da har du 1 stk CT, 30000 poeng og klar for å tjene opp 2x CT til

18. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    AMEX kundeservice verkar inspirert av Franz Kafka's bok 'Prosessen'. Fekk innvilga SAS Elite-kort rett før promotion kom, tok kontakt med kundeservice om eg var inkludert i kampanjen. Nei det var eg ikkje, men eg kunne kansellere det kortet eg hadde fått som ikkje var aktivert endå og søkje på ny og få kampanjen.

Som sagt så gjort, men når eg så søkjer på ny så blir jo søknaden annullert pga eg har søkt siste 3 mnd. Når ein tar kontakt med kundeservice så skjønar dei ikkje problemet. Dei er alle svenskar så undrar på om dei ikkje forstår norsk eller om opplæringa går ut på å frustrere innringar til å legge på. Sist gang fekk eg beskjed om å sende problemet på epost til dei, og i dag fekk eg svar på eposten at dei ikkje har kundeservice på epost.

Så då står eg utan AMEX SAS Elite og ein erfaring med det som til no i mitt liv har vore den desidert dårlegaste kundeservice eg har opplevd.

flying_all and Xflipper like this.
  19. Firepart

Firepart Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk beskjed om at kampanjen gjelder for SAS Amex Elite også. bestilte egentlig Premium først, men etter en runde med meg selv bestemte jeg meg heller for Elite. fikk da beskjed om at jeg bare kunne klippe Premium kortet i 2, og søke på nytt Elite kort. Noen andre som kan bekrefte at kampanjen med 30.000 ekstrapoeng også gjelder for Elite?

20. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    AMEX prøver å få folk til å fly mindre virker det som. Sliter med dem selv

Del denne siden