SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Amex IT er minst like dårlig som deres kundeservice.... Men det blir sikkert bra når den er på appen slik den var på web, og er tilbake på web... Om noen måneder?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte inn og ba om årlig betaling, noe som ble bekreftet ok. Ikke belastet en krone enda.... Spent på om jeg får krav på 4000 eller 8000 kr 1.nov...

kiev liker dette
  3. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg betaler medlemsavgift hver mnd, har elite kortet. Fikk de tre første mnd gratis, etter det e det trekk hver mnd.

egilw2201 liker dette
  4. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Jo det strmmer, DNB Amex Platinum CT :)

5. Jordfald

Jordfald Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Leste litt om SAS Amex Platinum, men finner ikke det på Amex siden, har det gått ut?
    Er topp kort for Eurobonus Elite?

Hva med lounge pass, hvordan skaffe seg et kort med fri bruk av dette? (Ser at Amex Platinum har dette, men vurdere å droppe dette igjen da jeg satser på Eurobonus).

6. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var et DNB produkt. Etter at American Exrrss Europe har overtatt utsendingen av disse kortene kan du velge mellom premium eller elite. Ingen av de inneholder gratis lounge besøk.

7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde et Amex premium kort og når CT var nådd byttet jeg til Classic kortet. Dette har kun ligget i skuffen siste måneder. Derfor til min store overraskelse fikk jeg nå en efaktura på 196 kroner trukket fra Flytoget app!

Dette kortet har aldri vært ute av huset,eller ikke vært lagt inn i en app. Datoen trekket er utført på har jeg eller ikke kjørt flytog.
    Sjekket flytoget appen for evt kvittering en om kortet har lagt seg selv inn ;-)
    Der ligger DnB masteren inne for opptjening av eb poeng.

Oppfordrer andre til å ta en titt på sine fakturaer,dette må være en feil fra amex sin side.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Har du reklamert?

9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Flytoget appen trakk meg dobbelt (2x196) sist jeg kjøpte billett.
    Tok kontakt via chat og de refunderte beløpet samme dag.
    Trur kansje det er flytoget som er synderen her og ikke amex som du hevder.

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan kan flytoget ha mitt nye kort nummer?
    Evt om det er trukket på det gamle kortet og dette kom som trekk på det nye,er det 2mnd forsinkelse...

11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Ser nå at du ikke hadde amex kort lagt inn i appen, da stiller saken seg helt annerledes. Om du har hatt gammelt amex kort i appen kan det tyde på at dette fortsatt er aktivt?
    Uansett ville jeg startet med å kontakte flytoget for refusjon, for så å kontakte amex ang deaktivering av kort?

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Nope. Er det mulig uten telefon?

13. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet åpningstider til kundeservice? Er det kun mandag til fredag 8-16?

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hatt amex kort i appen siden når dette ga direkte eb poeng per reise. Husker ikke om det var når jeg hadde amex pkatinum fra DnB eller premium i starten av dette året.

15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Neste alternativ er da at noen har fått tak i kortinfoen din. Dette burde amex også hinte frempå om om du forklarer situasjonen for dem. Evt så kan sikkert flytoget kundeservice se om biletten er brukt eller ikke. Er kvittering synlig i appen din?

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Bikker 300k på amex elite any day nå. Vurderer å si opp kortet og skaffe meg amex premium for å fikse nye 150k innen 31 desember.
    Kan jeg bare si opp elite kortet uten at det skjer noe med grunnpoengene, CT billettene osv? Kan jeg fint bestille meg elite kort i desember for å starte på nytt 1 januar igjen?

17. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,969
    Bonuspoeng:
    113
    Bra. Kjører årskostnad på firmaet, og det er mye styr med å samle tolv måneder med bilag for Premium og tolv måneder for Platinum. Enklere å sende inn ett krav med to bilag.
    Er det bare å ringe det vanlige Amex nummeret?

18. Mear

Mear Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hm, da ville du nok kunne booket *A uansett. Jeg hadde bare Premium, så begrenset til SAS. Hadde håpet på et mirakel.

19. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Gjort det selv, og brukt CT’ene etter at kortet var sagt opp.

Insomnia4u liker dette
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Fett. Antar man får mye grunnpoeng når man bestiller elite i desember / januar? Fikk grunnpoeng sist i november.

Del denne siden