SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh...Jeg er nok i den situasjon at historikken, antallet overføringer & den generelle mengden bonuspeng etc.er for overveldende til å regne det ut slik.
    Det jeg ser er bare at det ikke eksisterer noen synlig overføring på 20.000 hverken på SAS eller Amex sine sider.
     
    flying_all liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,322
    Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Amex får du 20.000 statuspoeng, ikke ekstrapoeng, så du finner dem ikke blant bonuspoengene generelt. Men hvis du flyr så mye at du ikke klarer å se om du er 20.000 grunnpoeng/statuspoeng i statusenbaren i pluss i forhold til flyvninger gjort i nåværende inntjeningsperiode da tipper jeg du er godt over Diamantnivå allerede.

    Ps. Om du skulle være i tvil om hvor du finner denne visningen på sas.no mener jeg det ligger bilder bakover i denne tråden.
     
    Surrehuet and Sonictravel like this.
  3. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk heldigvis å kopiere hele poeng listen over fra SAS sin side til Excel.
    Ser iallefal at det er endel mer poeng på basis totalen enn det som faktisk vises i listen av basispoeng så får tro at de er kommet inn der da.
    Synes fortsatt det er litt underlig at de ikke gjøres synlige hverken hos Amex eller SAS da
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,322
    Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt klart at manglende visualisering, og 3 forskjellig typer Eb poeng fra forskjellige leverandører som gir påvirkning på status på forskjellig vis er en kilde til masse frustrasjon både her på forum og sikkert for veldig mange andre også. Litt trist at SAS ikke klarer å visualisere og ordne dette bedre.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,230
    Likes mottatt:
    33,770
    Bonuspoeng:
    293
    Mye syt har vært sas it til del. Men jeg må si, lh er faktisk værre. Appen deres har alltid vært tragisk og viser ingen tegn til forbedring. Registrering av apis på web er så dårlig ux at det er ikke til å tro.
     
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    760
    Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fortsatt ikke fått poeng fra AmEx.. er det noen som har nyheter om dette? jeg ringte 2 ganger de to siste ukene og fikk høre at de skulle fikse det og at jeg burde ringe etter ei uke hvis ikke. Men det har ikke skjedd noe enda.

    også ser jeg noe litt rart, på min Companion Ticket står det:
    Motta 50 % poengrabatt på en bonusreise med SAS, Widerøe eller Star Alliance i hele verden når du kjøper for kr 150 000,00 senest 1 juli 2019.

    jeg fikk kortet 1. april 2019. Har jeg ikke ett år på det? eller ihvertfall ett kalenderår
     
  7. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Du er ikke alene. Flere med samme problem, og du får bare en sang-og-dans-performance når du ringer kundeservice. Dato på CT er feil, men det hjelper lite når Amex IT ikke klarer å koble kontoen din mot Eurobonus..
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Samma her. Ringt inn 1 gang og venter fortsatt. Står at det er feil med tilkobling prøv igjen senere. Eb nummer kommer ikke opp på fremsiden og ingen poeng på sas kontoen
     
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    I følge call-loggen min har jeg nå ringt 14 ganger siden begynnelsen av april. Bortsett fra de første gangene da de sa det skulle være rettet opp og at poengene ville komme i løpet av et par dager, har standardsvaret vært at det ville være i orden ila 1-2 uker. Ble lovet at en overordnet skulle ringe meg sist uke for å gi meg all info ifm å opprette en klagesak, men det skjedde selvsagt ikke.

    De siste tre ukene har storyen vært at navnet mitt står på "en liste", og at de tekniske problemene er løst. Så nå kan de garantere at poengene blir overført i løpet av - guess what - en uke...

    Jeg ønsker ikke å ha navnet mitt på Facebook-gruppen deres, men det er kanskje den eneste måten å få attention på?
     
  10. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Har begynt å få ekstrapoeng, men statuspoenga har eg ikkje sett noko til enda. Tok kortet i bruk i midten av april, så har betalt ei rekning. Bør eg etterlyse dei, eller vente ei stund til?
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,012
    Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å etterlyse som maaange andre, så du er sikker på at du er på lista over de som skal fikses....
     
  12. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Er i samme situasjon her, og har et ganske avslappet forhold til det. Dette er et problem som Amex er klar over og som gjelder mange. Når Amex har fått løst den tekniske floken tar jeg det for gitt at poengene tikker inn oss alle - slik det ser ut til å ha gjort med ekstrapoengene. Å være den ørtende kunden som ringer inn om samme problem er mest sannsynlig bare bortkastet tid.

    Jeg ville ventet til folk begynner å rapportere om at de har fått statuspoengene sine. Dersom man da fortsatt står uten poeng kan det være en ide å ringe inn og klage.
     
    Kenneth82 and veeegard like this.
  13. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det verste jeg har hørt! :eek:

    Så pragmatisk kan man da ikke være når det er snakk om bonuspoeng...
    Hva ville dette forumet vært uten spekulasjoner og krisemaksimering?
     
    Last edited: 27. mai 2019
    Kristian, Arvid1410, NoLimit and 8 others like this.
  14. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvor jeg finner total omsetning mot CT i app eller nettside? Finner det ikke og orker ikke regne på det.
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,012
    Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Kun på nettsiden, under Eurobonusvalget.
     
    thecoldfish liker dette
  16. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Takker! Er visst ikke så god å lete…
     
  17. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    6847C4E7-CAF6-430B-94B8-C3B20FF98B29.png Går ikke opptjeningen på companion ticket pr kalenderår, ikke fra dato sist opptjente CT? Hos meg står det opptjening på 150000 til senest 7/3 2019?
     
  18. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Vekslingsgebyret, gjelder det også kjøp i online nettbutikker?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,322
    Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, det går ( meg bekjent) fra kalender år til kalender år. Det er mange, meg inkludert som har meldt om samme "problem" etter at status bar på opptjening var fraværende, som meldt oppover i tråden:). Så du har noen uker til å tjene opp CT på.....
     
    Magnus77 liker dette
  20. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Da kom 20 000 statuspoeng endelig tikkende inn fra Amex - idag 1. juni. :)

    Fikk kortet, og begynte å bruke det, i begynnelsen av april.
     

Del denne siden