SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    i dag ble betalingen min fra 1. Oktober bokført hos AMEX.

jgroneng liker dette
  2. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Min innbetaling den 02. Oktober ble også registrert i dag.

3. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Var akkurat på telefonen med kundeservice vedr. manglende statuspoeng. (Sagaen fortsetter som aldri før...…)
    Ha nå ventet i 2 mnd, men ingen vet når poengene kommer, eller hva som er problemet. MEN det nye jeg fikk høre i dag, er at de ser på en kompensasjonsløsning for alle som er rammet av dette.
    Her er det bare å følge opp fremover. Har de først nevnt noe om dette, skal de få stå for det også.....
    Regner med det er flere som er interessert i å følge opp dette også, for en eventuell kompensasjon fra Amex.

4. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk opp et spørreskjema fra Amex i dag, hvor et av spørsmålene var følgende; "Benyttet du deg av alternativet til å chatte i løpet av ditt besøk på vårt nettsted i dag?"

Så vidt jeg kan se, finnes ikke det enda, men det er nå et håp om at det kommer en kontaktopsjon i tillegg til kun telefon.

Attached Files:

Storbaba liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmm, og det vil innebære at man får kompensert 20.000 statuspoeng med 20.000 statuspoeng eller får en f.eks. 22.500 pga opptjent "renter" pga.manglende poeng i ventetiden? Antar du ringer igjen denne uken med update.

Xflipper liker dette
  6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg savner alternativet for "uhm...hvilket alternativ for chatting?"

marekz liker dette
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ventet i 5 mnd før jeg fikk statuspoengene for ca en måned siden. De tilbød meg 5000 ekstrapoeng i kompensasjon, men jeg fikk etter mye om og men kranglet til meg 10.000. Så ikke ha for høye forventninger..

For øvrig vet de nøyaktig hva som er problemet og hvordan de skal fikse det. Men de jobber seg saaakte og manuelt gjennom listen av kunder det angår.

Last edited: 08. okt 2019
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne du opplyst om hva som egentlig er feilen?

Logikken bak å oversende 20.000 statuspoeng og så å si at de er sendt/overført/ligger hos SAS, er sporløst borte, holder ikke lenger....

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Den unskyldningen brukte de aldri overfor meg, og jeg pratet vel med dem 30-40 ganger underveis. Det startet med at fødselsdato ble forskjøvet hos Amex, og dermed avviste SAS å koble sammen kontoene. Hva som har skjedd videre vet jeg ikke, men de må i hvert fall gjøre en manuell jobb for hver enkelt bruker for å linke kontoene igjen. Nøyaktig hva som skal til vet jeg ikke, men de vet tydeligvis hvordan ettersom hundrevis nå er ok.

Tilleggsinfo: SAS sier Amex bare trenger å ringe, så vil de legge inn poengene med en gang, men det nekter Amex å gjøre. Så det blir litt rart å skylde på SAS.

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for infoen, uansett gratulerer for at du har fått dine poeng.

Rscott liker dette
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Thx! Ja, de sikret diamanten i aller siste liten :)

12. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis dy krysser av nei, du brukte jo ikke chat- løsningen, så kan man bruke undersøkelsen som grunnlag for å ikke innføre chat- mulighet. De fleste har jo sagt at de ikke bruker den allikevel :confused:

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,830
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være å endre fødselsdatoen på dem det gjelder?

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det bare vært så enkelt :) Det gjorde de etter et par dager. De fikk også pin til SAS-kontoen min. Men man må nok bare vente til de kommer til deg på listen, og gudene skal vite at jeg forsøkte å snike i køen med alle gode og dårlige argumenter :p

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det bare vært så enkelt :) Det gjorde de etter et par dager. De fikk også pin til SAS-kontoen min. Men man må nok bare vente til de kommer til deg på listen, og gudene skal vite at jeg forsøkte å snike i køen med alle gode og dårlige argumenter :p

16. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Jeg har spørsmål. Jeg får mitt Amex premium kort nå på fredag, kan få 30 000 poeng om jeg bruker 60 000 kr på 3 mnd ..
    Planen var å betale julebordet, men fikk nettopp vite at de ikke tar Amex :( så spørsmålet er hvordan jeg gjør videre nå.
    Fikk vite at min venn må betale fakturaen til Elkjøp for 22K, så spørsmålet er om jeg kan betale den via mitt Amex kort?

Samboeren min skal kjøpe ny PC skjerm 5k og jeg ny pc 8k, tannlege besøk 5k, så blir jo litt men ikke helt 60k.... Noe forslag?

Payr fungerer ikke lengre vel og ikke Vipps heller (hvis jeg legger inn mitt Amex kort i vipps?). Reiser til Indonesia i desember, men tror ikke jeg kan bruke kortet der så mye. Ta ut penger med Amex er vel dyrt.

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,200
    Bonuspoeng:
    183
    Bruk kortet på alt av mat hos Norgesgruppen! Då blir det jo fort litt, mat må ein ha.
    Og det spørs jo kvar du skal i Indonesia, men dei tar kort der også. Og du kan vel bruke det til og betale overnatting?
    Kontantuttak gjeld ikkje som opptjening diverre.

Techsalsa liker dette
  18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har de ny kampanje på 60k ?
    De tester tidlig hvor langt de kan dra strikken.
    Begynte med 30, så 45( jeg tok begge).
    Men 60? Nei takk.

Ville dratt til en Elkjøp som tar amex og ta med faktura og hørt i kassen. Sjansen er stor for at de lar deg betale faktura med kort.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,676
    Bonuspoeng:
    293
    Vennligst ikke post samme spørsmål i flere tråder, du får ikke flere svar.

drsyk liker dette
  20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    93
    Og spiser du ikke så mye på 3 måneder kan du i tillegg kjøpe gavekort hos Norgesgruppen. Da forhåndsbetaler du den maten du kommer til å spise de påfølgende månedene.

Del denne siden