SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Etter å ha funnet ca 3000 poeng fra i vår som jeg ikke hadde fått, så bruker jeg et 10-15 min en gang i uka for å sjekke. (det burde absolutt ikke være nødvendig)

Rscott liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde på ingen måte være nødvendig..
    Sjekker du kjøp opp mot overførte poeng? Eller hvordan gjør du det?

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg akkurat brukt en time på å gå gjennom absolutt alt på Premiumkortet som jeg fikk ifm kampanjen i juli. Jeg mangler fortsatt 12000 kroner på progressbar når jeg sammenligner krediteringer og debiteringer måned for måned. Dette skal jo inkludere evt refusjoner. Jeg har ikke funnet feilen, men de første 3 ukene jeg hadde kortet vises ganske enkelt ingen transaksjoner, så det ligger nok der. Himmel og hav for et kaos.

Trykkern liker dette
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, sjekker kjøp mot poeng. Men også at de har kommet over til SAS.

Hvis de bare kunne hatt muligheten for å overføre en gang pr måned, så hadde det vært betydelig enklere.

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var da hårreisende! Virker nesten som å stole blindt på AmEx er direkte i fare for å minste EB poeng...Får begynne med det samme her også.

6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Haha Amex ringte i dag.. de hadde sperret for mer bruk.. bruk denne måneden var på 22000kr de mente det var for mye.. selvom de så bruk på 4x forige måned var det ingen måte og åpne dette på...

De har blitt ganske ubrukelige på service.

NoLimit and jgroneng like this.
  7. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lenge har du hatt kortet?

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Gud bedre!

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Du trenger ikke bekymre deg, du er IKKE alene om det nei, måtte betale utestående til madammen(ja er mitt forbruk, selv om er hennes navn på kortet) 3 uker før faktura forfall, og da ble det åpnet. Hva skjer så neste gang? Må inn og dobbelt sjekke både mine og hennes transaksjoner og EB :(

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Seriøst? Det er jo bare tullete..

Jeg var redd for at bruken min i forrige uke ikke skulle gå gjennom, men det funka fint. Da gjorde jeg ett kjøp på 120k.. Og saldo var allerede 32k på kortet.

oddA liker dette
  11. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt AMEX i 5 år... men gjennom amex siden starten.
    Etter 20 min til på telefonen og agentruletten fikk jeg åpnet for 10 000kr ekstra...¨

Samtidig ja, dette er dessverre helt reelt.

NoLimit liker dette
  12. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Eddit = må også ferie litt, med kjøpet passerte jeg nettopp CT grensen... Tror dette kortet skal legges vekk for resten av året. Makan til tungvindt kort har jeg aldri vært borti før.

Calling, Maggie and NoLimit like this.
  13. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hørte det var flere som fikk problemer med sperret kort etter å ha utført en vennebetaling. Jeg gjorde det en gang på et beløp på 5000, barnebidrag til min eks. Ingen problemer med det, men har ikke gjort det siden.

En av villaene jeg nå har booket på Bali tar ikke Amex over nett, men eieren av villaen har paypalkonto og har foreslått at jeg kan betale beløpet til henne der. Totalt beløp er ca 7000 kr, jeg taper 300 pga gebyr/dårlig kurs, men det er greit for meg så lenge jeg får brukt mitt amex kort i forhold til CT opptjening. Noen som har noen formening om dette i forhold til regler? Jævlig kjipt hvis kortet skal bli sperret nå når jeg holder på å,booke flere hotell, og kommer til å ha bruk for kortet en god del fremover.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke hva reglene sier, men er du avhengig av kortet fremover er det ingen tvil om du bør droppe det.
    Jeg nedgraderte begge kortene til Classic da CTene var opptjent, har ikke sett meg tilbake det siste halve året.

Insomnia4u liker dette
  15. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis det er privat paypal så er det mange som har fått kortene sine sperret, hvis det er en business paypal går det fint. Har selv gjort det flere ganger.

16. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Har ingen erfaring med det i forhold til Amexen, så vet ikke om det er gyldig eller ikke, men som privatperson kan man også sende "invoices" til andre Paypal-brukere. Kan jo tro at hvis du får hun til å sende deg en invoice hvor det står klart og tydelig at dette er for hotellopphold, og du betaler denne, så har du ditt på "det rene" hvis det skulle skje noe med Amex. Da kan du dokumentere at du har betalt for en vare/tjeneste og ikke bare sendt penger til en kompis.

17. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,631
    Bonuspoeng:
    183
    Var nettopp på tråden med Amex. Hyggelig svensk flicka i andre enden, men håper det blir lenge til neste gang. De skal legge inn manglende poengopptjening for OSL taxfree (ETA 1 uke), samt sjekke om beløp for CT progress bar stemmer med faktisk forbruk - "Det ska matcha exakt"....
    De jobber også med å få flere brukersteder for Amex.

18. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Det har de sagt veldig lenge. Samtidig virker det som flere rett og slett dropper Amex. Er vel spesielt dagligvarebutikker der de forsvinner i forbindelse med nye terminaler.

19. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gjør jeg det slik at det blir business paypal da? Er det inne på samme siden?

20. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Det tror jeg er noe mottaker av pengene må gjøre. Jeg fikk hvertfall en faktura via paypal som jeg betalte.

Magnus77 liker dette

Del denne siden