SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke sjekket med Amex, men har ihvertfall samme erfaring som deg. Har to transaksjoner på tilsammen ca 1000 kroner tilbake i mai måned som ikke har gitt poeng. Statusbaren til Amex (for CT) viser også ca 1000 kroner for lite sammenlignet med total omsetning.

2. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du logger deg inn på nettsiden, altså americanexpress.com/no, finner du nøyaktig beløp under "Eurobonus".

TommyL liker dette
  3. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, takker for det!!

4. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Når var kampanjen?

5. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Får man 20k-poeng når man får Elite-kortet? Eller får man de først når de tre gratis mnd er over?

6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    I teorien med en gang, men AMEX IT er omtrent like pålitelig som SAS IT, så folk har rapportert om venting i månedsvis .

K

7. Sxxiq

Sxxiq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk den i hvert fall på e-post i Mai. Tror den kun ble sendt til utvalgte kunder.

8. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som sliter med mye avviste transaksjoner?
    Funker ca 1/3 ganger jeg har forsøkt bruke det siste dagene.. får beskjeden etter pin er tastet inn..

NoLimit liker dette
  9. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Under «Nylig inntjente Ekstrapoeng med kortet ditt» på nettsiden til Amex er det to typer «status» - «poengoverføring» og «poenginntjening». Her ser jeg at jeg har en god del kjøp som kun har status «poenginntjening» og ikke «poengoverføring». Jeg summerte poengene jeg har tjent siden forrige faktura og fant ut at jeg har tjent i overkant av 3000 poeng som ikke er overført til SAS Eurobonus. Poeng for enkelte kjøp som er foretatt for få dager siden er overført, men det er mange eksempler på at tidligere kjøp ikke har gitt overføring.

Er det bare en treghet i systemet eller bør jeg kontakte Amex for å finne ut av dette?

10. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver du igjen da? Jeg har opplevd dette et par ganger nå i det siste. Ofte sier betjeningen at de ikke tar Amex når transaksjonen blir avvist, men når jeg prøver igjen så går det igjennom.

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,085
    Bonuspoeng:
    293
    Du har ikke hatt "pluss på kontoen" på grunn av noe som er avbestilt og refundert til kortet? Da får du ikke poeng før du er i "minus" igjen.

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte, og de skulle fikse dette og ga meg 500 EB ekstra.... Har fått de 500 og manglende EB men spend er fortsatt feil...

drsyk liker dette
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    1. Ja du må ringe
    2. Jeg har erfart at det både er transer med manglende poengutbetaling og et par transer som det er utbetlt EB for som ikke går inn spend. Alt er mulig hos Amex...

14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig hvordan det klusser i AmEx maskineriet, bare håper de ordner opp tilslutt.

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Å pokker! Må man virkelig drive audit på hver eneste transaksjon? Jeg gjorde bare en kjapp sjekk nå, og ser at progressbar viser 12.000 mindre enn faktiske og fakturerte transaksjoner siste to mnd. Det er jo snakk om hundrevis av linjer så det blir himla mye styr å sjekke hver enkelt transaksjon. Og dette var bare Premiumkortet.... Vet ikke om jeg orker å begynne på Elitekortet engang.

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og i tillegg så må du sitte i timesvis i telefonen for å forklare de problemstillingen! Og så må du purre på poengene du skulke hatt, og ender opp med å måtte forklare alt på nytt, igjen og igjen.

Og når du har nådd 2 x CT så har ikke progressbaren noen funksjon lengre, så da må du passe på å sjekke at du får poengene du skal.

17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det vel enklere å sende dem mail med liste over feil og en god forklaring. ...Eller ikke :(

18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du med mail mener post, så er det mulig. Men mistenker du mener e-post, og det tar de ikke i mot :D

https://www.americanexpress.com/no/kontakt-oss/

drsyk liker dette
  19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det jeg mente med "Eller ikke":). De er jo ikke satt opp med mail, og jeg er neimen ikke sikker på om den jevne medarbeider har utgående telefonlinjer heller. Det ville jo vært en del mer effektivt både for dem og for oss om de i det minste tok i bruk teknologi fra 80-tallet.

jgroneng liker dette
  20. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for innspill. Jeg har faktisk glemt en avbestilling som kan forklare manglende overføring.

Utfordringen er at det er fort gjort å miste oversikten. Hvis jeg forstår dette rett, må man lete tilbake i tid for å finne ut av dette. Når en reise avbestilles er det datoen reisen er avbestilt som gjelder hvis man vil få oversikt over det refunderte beløpet og bonuspoeng som dermed trekkes fra saldo. Dato for avbestilling fanger ikke opp dette.

Basert på flere tilbakemeldinger i denne tråden, er det flere som har oppdaget at det er en noe krevende jobb å følge med på at poeng overføres slik de skal.

Del denne siden