SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har erfaring med en refusjon til 2018-kortet til DnB? Kommer pengene inn på annen konto man har i DnB? Skal avbestille en reise jeg booket med det kortet, og mottaker krever refusjon tilbake til opprinnelige kort brukt.

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ringe inn, de har ikke kundesupport pr. e-post....

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Har du nok poeng kan du booke reisen, og ringe/maile SAS for å få tilbakeført poengene.

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,592
    Bonuspoeng:
    183
    Her var kontoen tilknyttet det gamle kortet aktiv senest i april, men vet ikke om dette fortsatt er tilfelle. Ville ringt DNB og spurt, kontaktinfo her: https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/vara-produkter/kort-utgitt-av-dnb.html

5. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk en refusjon på DnB-kortet for et par uker siden. Det var ikke noe problem, utover at jeg måtte ringe inn etter refusjonen for å få kronene overført til konto.

vegasbaby, Xflipper and trygveat like this.
  6. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, takk. Så du ringte DnB uten at du kunne se noe sted at refusjonen hadde kommet tilbake?

7. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Ja. I mitt tilfelle var det flybilletter fra SAS. Ventet til dagen etter jeg mottok bekreftelsesmailen fra SAS om at refusjonen var utført (ca 2 måneder etter jeg kansellerte) og ringte DnB. De overførte pengene mens vi snakket sammen.

vegasbaby liker dette
  8. mengis

mengis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Noen som har vært borti at det drøyer veldig med de 20k grunnpoengene for Amex Elite? Fikk kortet i starten av Juli, men har enda ikke, etter tre purresamtaler, mottatt poengene.

Forklaringen til Amex er en "feil" hos SAS hvor jeg ikke står oppført som Elite-kunde. Jobber hardt med å løse problemet visstnok, men virker veldig merkelig. En banal feil som jeg mener skulle latt seg enkelt løse uten at det gikk ut over meg i tiden de bruker på å rydde opp om det faktisk er en feil hos de.

Flere som har fått denne? Vurderer oppsigelse allerede. Koster meg gullkortet om de ikke løser dette innen September :(

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er det mange (tusenvis iflg Amex) som gar slitt med. Ikke sikkert det er samme feil du er utsatt for, men jeg mottok kortet i begynnelsen av april og fikk poeng nå i slutten av august..

10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    83
    Vet det tidligere har vært rapportert at en beholder ct selv om en sier opp elitekort, men kan noen bekrefte at de faktisk ringt inn til Tallin tre-fire måneder etter de sa opp kortet og har kunnet booke med CT?

Redd for å gå på en smell her...

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ingen har mulighet til å trekke noe fra konto hos SAS når det er overført, verken poeng eller CT. Har enda til gode å lese eller høre at det har skjedd. Hos Amex går du f.eks. i "minus" på EB hos dem ved refusjoner inntil du har dekket det inn. Men de får ikke ut poengene som allerede er overført SAS. Rart om det samme ikke skulle gjelde for CT.

12. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Hei.
    Jeg har gjort det. Først fikk jeg 2 CT på Elite og sa opp kortet og bestillte CT tur. Fikk så Primium kortet og nå har jeg også sagt opp dette også etter at tredje CT er i boks.
    Snakka med kundesevice, for hva det er verdt og de bekrefta at CTene var trygge.
    De ønska meg også velkommen tilbake som kunde neste år.

Det ligger 2 CT igjen på mine SAS sider, har brukt 1 av 3 og det er 4 månder siden jeg sa opp Elite.
    Kjør på.

Christian liker dette
  13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du ser fler en 1 på sas.no?
    Jeg har 2, men sas.no viser 1. Tallin bekreftet jeg har 2 :)

14. eurobonuseurobonus

eurobonuseurobonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk kortet i slutten av mars. Ekstrapoengene begynte å komme i midten av mai. Statuspoengene kom i midten av juli. En som søkte et par dager etter meg begynte å få ekstrapoengene samtidig, men han fikk statuspoengene "allerede" i starten av juni, så vet ikke hvilken rekkefølge de prosesserer sakene.

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Virker veldig tilfeldig. Fikk 10K i kompensasjon i dag etter å ha ventet på poeng fra begynnelsen av april til slutten av august. Ekstra- og statuspoeng kom med noen dagers mellomrom.

16. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Jepp, 2 stykker.

upload_2019-9-6_9-54-48.png

NoLimit liker dette
  17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Fra samme Kort?
    Så rart at det vises korekt hos deg, og ikke meg. Er litt frustrerende.
    Funker CT rabatten også om du velger en tur i GO der MC rabatten ikke funker?

18. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Hei.
    Dette er fra 2 forskjellige kort, har allerede brukt den ene fra Elite. Prøvde en dummy bookning og det så ikke ut som jeg fikk CT rabatt i Go bestillingen, ser forrøvrig ikke poenget med en slik bestilling , men det er nå meg.:rolleyes:

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Får det heller ikke opp i pluss eller biz eller under bookingprosessen. Men SAS MC rabatten blir lagt på uansett om en velger rabatten eller ikke hos meg.

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Hanen skriver vises det bare riktig når det er forskjellige kort eller forskjellig utløpsdato. Jeg har 2 CTer på Elite og 1 på Premium, det ser bare ut som 2.

D08FA9EE-04B0-41A3-BDE0-AB57BF722395.jpeg

drsyk, Hanen and Xflipper like this.

Del denne siden