SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ariana

ariana Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei:) Hva skjer hvis jeg har overskud på Amex, kan jeg få disse pengene på konto eller?

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    AMEX IT strikes again. Oppdaget ved en tilfeldighet på mitt nyere Premium kort at det som står på opptjening til CT ikke stemte med sum utestående! Det var bare å gå igjennom transaksjon for transaksjon. Det viser seg da at to transaksjoner som utgjør ca 11.000 ikke inngår og ei heller utbetalt poeng for. I tillegg er det to mindre transaksjoner på drøye 600 som det er utbetalt poeng for men som ikke er regnet inn i spend...

Forstå det den som kan. For noe jæ.... dritt. Hadde samme problematikken på Elite også. Skal man være nødt å passe på hver transaksjon?? Blir en ilter telefon i morgen tidlig.

3. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Tikket inn 30.000 deilige poeng fra kampanjen tidligere i år. Tidligere en jeg hadde regnet med

trygveat liker dette
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,597
    Bonuspoeng:
    183
    Registrerte du deg under kampanjen i juli, eller runden før dette?

5. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Fra den tidligere,fikk mitt kort i slutten av mai.Juli kampanjen får vi vente litt til på

trygveat liker dette
  6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    Julikampanjen skal "utbetales" ved utgangen av oktober om man har nådd omsetningsmålet.

Maggie and trygveat like this.
  7. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Var ikke våken under forrige kampanje, noen som har en snikende følelse av at det kommer en ny før utgangen av september? Søk før 30. september for tre gratis måneder med medlemsavgift står det på siden, men sånn har det vel vært hele tiden...?

8. Bartemann

Bartemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Mulig dette er svar på før, men finner kun ang. nedgraderinger.
    Kan jeg oppgradere fra Amex Premium til Amex Elite og beholde min progresjon mot CT, eller blir Elite som et nytt kort å regne?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir resatt.
    Søk på nett og kanseller ditt nåværende kort er best da du får 3 mnd gratis ved ny søknad :)

10. Bartemann

Bartemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8

Takk, da venter jeg med å oppgradere til Elite til etter CT er opptjent og mottatt.

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte du @Storbaba ? Utfallet med flere EB som plaster på såret?

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,082
    Bonuspoeng:
    293
    Her kommer en historie om underlige IT-systemer hos Amex.

For to dager siden bestilte jeg juleferie med Amex. Jeg la ut for flere, og summen ble høy. Veldig høy. Jeg var derfor først usikker på om jeg fikk betale så mye med kortet, da flere har rapportert om at kjøp med store summer ble stoppet, eller man måtte ringe inn og melde fra først. Dette var utenfor åpningstiden til Amex-telefonen, så jeg tok sjansen.

Kjøpet gikk gjennom, og jeg var glad og fornøyd.
    Så begynte jeg å lure litt, for "Min side" hos selskapet jeg har booket hos viser fortsatt ikke at jeg har bestilt noe tur med dem. Og det vises ikke på nettsiden til Amex at jeg har kjøpt noe. Ikke under "reservasjoner" heller. Jeg begynte derfor å lure på om kjøpet i det hele tatt hadde gått gjennom, og at jeg bare ikke har fått noe beskjed om dette.

MEN! I dag fikk jeg mail om at jeg har opptjent CT på dette kortet. Så noe må jo ha skjedd. Jeg har også fått overført et betydelig antall bonuspoeng til min EB-konto, for bruk av kortet.

Poengene er altså overført før kjøpet er registrert hos Amex? Hva er dette for noe rart?

Xflipper liker dette
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kan en si gratulerer, eller blir poengene "returnert" til AmEx? Dette var virkelig snodige saker.

14. holmen

Likes mottatt:
    64,082
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har faktisk kjøpet dukket opp i transaksjoner, så alt skal være i orden. Men det er uansett merkelig at poeng og CT dukker opp lenge før transaksjonen..

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,680
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte du i annen type valuta enn NOK? Har lagt merke til selv at kjøp som gjøres i feks PHP, USD og EUR ikke kommer opp under transaksjoner før de faktisk er blitt bokført... Kjøpet er gått igjennom.. Sjekket med hotellet?

16. holmen

Likes mottatt:
    64,082
    Bonuspoeng:
    293
    Det er i dollars ja. Og nå har transaksjonen dukket opp. Den var aldri "reservert". Så det bekrefter vel det du sier her.

Har sendt en mail til cruise-folka og bedt dem bekrefte at det faktisk er mottatt også. Men som sagt, så ser det nå ut til at det er gått gjennom.

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,888
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde tilsvarende på en bestilling på lufthansa.com (kjøpt i NOK). Transaksjonen vistes i Apple Wallet (som kortet er koblet til), men ikke på amex.no. Etter 3 dager dukket den opp i reservasjoner. 2 dager senere var den borte. (saldo oppdatert tilsvarende.). 5-6 dager etter dukket den opp igjen, og nå har jeg fått poeng også.

(men Amex har ennå ikke klart å hoste opp poengene etter trippel-trumf i mai.)

18. Sxxiq

Sxxiq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Amex leverer! 30000 ekstrapoeng fra kampanjen de hadde i vår allerede på konto. Imponert!

Last edited: 12. sept 2019
  19. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,566
    Bonuspoeng:
    183
    Etter lesing av denne tråden er det tydelig at jeg må følge nøye med på at alle transaksjonene på mitt Amex Elite registreres korrekt. En rask summering av faktura fom. desember tom. august viser at jeg har omsatt for noen tusen kroner mer sammenliknet med CT progress bar på Amex hjemmesiden.
    1. Jeg mangler poeng for SAS Inflight service og OSL taxfree 3 uker tilbake. Transaksjonene er registrert, og var på faktura for august. Må jeg virkelig ringe Amex for å etterlyse disse poengene?
    2. For meg virker det som CT progress bar kun inkluderer omsetning som man har fått poeng for. Altså vil transaksjoner med manglende poeng heller ikke telle mot CT. Kan det være korrekt?

20. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    30 000 ekstrapoeng på meg også, enda jeg egentlig fikk kortet før kampanjen startet. Var passelig frustrert, men jammen fikk jeg dem!! Kanonbra av Amex!

En annen ting litt på siden...noen som vet om touch id på iphone skal virke med app'en? Alle andre apper virker men ikke Amex...?

En ting til...progress bar'en i appen er jo grei...men lite nøyaktig. Finnes det noe sted å se nøyaktig omsetning?

Del denne siden