SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Dette til tross for at det er flere som Har ventet i over 6 mnd på sine poeng...
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk mine 22 dager etter innvilget søknad. Står som linjen i EB oversikten, men sånn har det vist ikke vært før.
     
  3. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke Amex akkurat nå- grunnet få brukersteder og firmakort som skal dekke alle utlegg på jobb. MEN nå skal huset pusses opp, med nytt bad og fort et nytt kjøkken også.
    Håndverkerne fikser noe, men jeg kan kjøpe inn materialene til badet (fliser etc), samt kjøkkenet.
    Øyner her en mulighet til 150K i omsetning relativt raskt- men må da finne en butikk som har godt utvalg i flis og baderomsmøbler OG som tar Amex. Kjøkkenet fikser jeg på Ikea og betaler via paypal.
    Noen tips til butikker, i Oslo-området?
     
    Shyneno liker dette
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket http://www.amexvenn.no/ ?
     
  5. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp.
    Lite butikker med utvalg i flis der- bortsett fra Right price tiles i Fredrikstad.......
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å ringe bedriftene?
     
  7. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    206
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje litt off-topic men:
    Blir ikke det dyrere om man kjøper inn fliser og materialer selv, i forhold til prisene håndtverkerfirmaet selv har? De har jo som regel kvantumsrabbatter og bedriftsrabbatter og alt mulig.

    Hadde vært drøm å pusse opp ved å bruke Byggmax på viatrumf (4,6 % på alt), men tipper det koster veldig mye i forhold til andre alternativ.
    Det er jo selvfølgelig ønskelig å kunne dra kortet mest mulig i forbindelse med oppussing, men ikke til enhver pris.
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Dels enig.

    Min erfaring er at når du får en pris fra håndverker på jobb og materialer så henger jobb og materialpris sammen. Kjøper du begge deler fra håndverker kan du få en grei pris. Vil du kjøpe ting selv, tar de ofte mer betalt for jobben.

    Verste eksemplet jeg var borti var en elektriker som skulle har 30 000 for å legge opp og koble til skjult anlegg på ett vaskerom, alt utstyr inkludert.

    Min far jobbet tidligere i elektrobutikk, så jeg ba om å få kjøpe alt av EL materiell selv.

    Istedet for 30 000 for jobb og materiell skulle de ha 29 000,- for kun jobben.(matriellet kostet med min fars innkjøpspris 5000,-)

    Er du nevennyttig - sett bort jobb og materiell på det som MÅ gjøres av håndverker, kjøp så resten på byggmax og evt ett sted som tar amex og gjør resten selv.
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Da fikk jeg de 30K fra Amex i dag, 3 dager etter fakturaforfall. Så da er det nok første fakturaforfall etter oppnådd omsetningskrav som gjelder. Det ser ikke ut til å ha hatt noen betydning at jeg betalte fakturaen for et par uker siden.

    Fikk kortet 10. juli eller deromkring.

    Edit: Falsk alarm :oops:

    De har endelig fått løst opp i Elite-kortet mitt, så det var 33K derfra som ble overført. Venter fortsatt på resten + grunnpoeng, men nå skjer det i hvert fall ting. Betyr at det blir EBD på meg likevel :)

    Fant det ut når jeg pratet med Amex nå. De kunne fortelle at poengene fra juli-kampanjen kommer 31. oktober til alle som har oppfylt kravet.
     
    Last edited: 22. aug 2019
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Hvor stort beløp er der mulig å få betalt med elite kortet? Skal betale et kjøkken på ca 300.000,-
    Erfaringer med hvordan dette gjøres?
     
  11. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Bør som regel gå greit om du har hatt og brukt kortet en stund slik at de har historikk på deg. For å være sikker kan du ringe inn og klarere det i forkant. Jeg måtte det på noe flybilletter jeg bestilte ca rett etter å ha mottatt kortet.
     
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Det stod her et sted at de begynner med et latterlig lavt beløp, typ 30.000, men øker det til 150% av høyeste betalte fakturabeløp til enhver tid.

    Aner ikke om dette stemmer, men jeg kan jo i så fall ha gjort meg selv en bjørnetjeneste ved å betale inn litt pø om pø for å holde "vannstanden" nede.
     
  13. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sikkert beskrevet i detalj et eller annet sted i tråden, men prøver meg på noen kjappe spørsmål likevel, siden tråden er rimelig lang;
    1. Jeg har Amex Elite, og har nå tjent opp 2 x CT. Hvis jeg avbestiller nå, antar jeg at jeg "slipper unna" med de månedsavgiftene jeg allerede har betalt, og ikke må betale for et fullt år? Det skjer heller ingenting med mine 20k statuspoeng mottatt i slutten av 2018? Og man beholder begge CT?
    2. Kan jeg nå bestille Amex Premium og opptjene enda en CT i 2019 hvis jeg klarer 150k til? Og er fristen for å klare dette nå i februar 2020, i stedet for 31. desember 2019 som tidligere?
     
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    1.Ja
    2. Ja
    3. Nei
     
  15. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Jeg ser følgende tekst på min side angående Companion Ticket:

    "Companion Ticket
    Motta 50 % poengrabatt på en bonusreise med SAS, Widerøe eller Star Alliance i hele verden når du kjøper for 150 000 kr senest 7 februar 2019. Motta 50 % poengrabatt på enda en bonusreise hvis du kjøper for ytterligere 150 000 kr."


    Her står det 7. februar (riktignok 2019, men antok det var en feil). Men det er altså 31. desember som før som gjelder?
     
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Det med datoen er en bug. Alle får datoer i hytt og pine. Det er 31.12 som gjelder :)
     
    Salvador liker dette
  17. Kejo68

    Kejo68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, vil få en omsetning på ca 1 mill på kortet i løpet av de neste 12 mnd. Har i dag SAS mc premium. Hvilket kort bør jeg evt bruke/skaffe for mest opptjening, Synes CT virker bra, men da må jeg vel bytte til amx.
     
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    SAS Mc premium gjev 15p/100nok Sas Amex elite gjev 20p/100nok.

    Så då får du 50k meir eb poeng med Amex + x2 CT.
    Men det kostar 4k i året.
    Og det er færre som tek Amex enn MC.
    Ja også får du 20k grunnpoeng mot status, er ikkje sikkert du treng dei men?
     
    Kejo68 liker dette
  19. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nå skriver du ikke hva du har tenkt å bruke 1 mill. på. Men normalt sett vil det jo ikke være mulig å bare flytte all omsetning over fra MC til Amex. Dette fordi det er langt færre brukersteder som aksepterer Amex enn MC.
     
  20. Makri

    Makri Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ser den. Jeg har vanligvis ikke et så høyt forbruk at dette går (er student) men jeg har nå fått et tilbud om et bilde jeg vil kjøpe, som koster rundt 150.000. Da er det Elite som gjelder?
     

Del denne siden