SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Ja ikke vet jeg :p Hun sa de forsvant etterhvert. Er bare noen mnd igjen av perioden så tørr ikke satse på å miste det rett før1 nov :p
     
    Monkeycat liker dette
  2. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har det ikke lengre noen betydning for meg, da opptjeningsperioden er gått ut etter at jeg fikk poengene, så de er vekke uansett. Og jeg har allerede sagt opp kortet og er i gang med årets tredje CT, men hvis dette hadde skjedd meg hadde jeg blitt rasende!
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Tror neppe Amex eller andre utenom SAS selv har anledning til å trekke poeng fra Eurobonuskontoen. Men vi har jo hørt om andre som har fått "minus" på Eurobonussaldoen hos Amex ved refusjoner, som de så må tjene inn igjen før det overføres mer til EB. Selv kan jeg ikke bekrefte dette ettersom jeg enda har til gode å få et eneste poeng fra Elite-kortet, og ikke har hatt noen refusjoner på Premium-kortet.
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt refusjoner på elite kortet og da har saldo vært negativ på selve elite kortet, så når jeg da har trukket kortet senere har jeg ikke fått poeng for de transaksjonene.
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat. Reagerte på formuleringen hos Aftenposten som sa at "For å beholde poengene må du ha abonnement i hele den bestilte perioden". Det tror jeg var en bløff eller uvitenhet. Tenk deg kaoset for SAS om tredjeparter kunne justere saldoen opp og ned på denne måten. Hva om poengene var brukt? Eller om de måtte trekke tilbake status. I ytterste konsekvens hadde du risikert å bli kastet ut av gullstua midt i det tredje bobleglasset fordi Amex nedgraderte deg til EBS :rolleyes:
     
    paramberg, Erlingni and Storbaba like this.
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Haha ja... Ser den :p spørs om det hadde vært så mye bobler i den gullstua på OSL, mer en slapp pils..
     
    Rscott liker dette
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk med fruen på kampanjen på 30000 poeng på 3 mnd. Nokon som har erfaring om ein får dei 30 000 poengene når 45000 kr er passert eller skjer det etter tre mnd og at ein må begynne å betale for kortet?
     
  8. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk kortet i juli, har oppnådd kravet og betalt faktura, men ikke fått poeng ennå.

    Edit: Hadde egentlig forfall på faktura 19. august, men betalte den med en gang. Så det kan jo fortsatt hende det kommer neste uke. Har også spurt kundeservice hos Amex, men de visste ikke og skulle ringe meg tilbake. Det skjedde ikke. Oppdaterer med info her så snart jeg vet mer.
     
    Xflipper and ValdresBjarne like this.
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er skrevet ett sted at de kommer innen en dato i januar 2020..... Om noen ringer og spør Amex så er det fint om de oppdaterer forumet, flere som tenker på poeng :rolleyes: (Fristen utløper ca. 15.10 for opptjeningen om jeg husker rett, så det kan vel være at det skal gjøres en aktivitet/rapport som trekker ut hvem som skal ha poengene - jeg tror jo ikke at de dårlige systemene deres klarer dette automagisk...)
     
    Maggie and Rscott like this.
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er vel sikkert slik. Hadde tenkt til å seie opp kortet snarast råd, då eg har Elite sjølv, og det er dyrt nok
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt var det ingen hos Amex som visste noe. Jeg har nå den nette sum av 90.000 poeng utestående på Elite/Premium samlet. Har et lønnlig håp om at de ligger under treet til jul, men er ikke superoptimist :)
     
  12. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man er på Kiwi/Meny å handle og tar ut 500kr trenger det også mot 1% trumf + AmEx omsetning + bonuspoeng på AmEx?
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Du får kun tatt ut kontanter i butikk ved betaling med BankAxept. Dette gir heller ikke Trumf.
     
  14. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Noen nylige datapunkter ang. når man får de 20 000 statuspoengene fra SAS Amex Elite kortet? Bestilte et til kona for å få henne over kneika til EBD. Det er et par uker siden og har enda ikke sett noe på EB kontoen hennes. Er det krav om at det faktisk må brukes først? Bør vi kontakte Amex for å sparke poengene gjennom systemet? Opptjeningsåret hennes utgår i slutten av måneden...
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Normalt et par dager. De synes ikke i oversikten men kun på poenglinjen som viser status til EBD.
    Men det er flere på forumet som har ventet leeeeenge på poeng. Men normalen er innen noen dager.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant denne på oversikten, kan det være AMEX? Kona har tilsvarende på samme dato :

    Skjermbilde 2019-08-17 kl. 14.13.27.png
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje de har fått det til. Viste i allefall ikke i starten.
     
  18. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å ha både Elite og Premium samtidig? Ser det snakkes om opp- og nedgraderinger noen sider tilbake her, men hva hvis man vil beholde begge kortene? Er det bare å søke "som vanlig" via websiden? Eller tror dem da at du skal opp/nedgradere og kansellerer det eksisterende kortet?
     
  19. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Mange her som har begge.
     
    samtom liker dette
  20. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Topp, takk!

    Edit: Dæven døtte, rakk så vidt å trykke "søk" før 20.000 statuspoeng var overført til meg. Her har det skjedd saker hos Amex/SAS IT!
     
    Last edited: 17. aug 2019

Del denne siden