SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Og at så lenge de har monopol på CT vill de ha en skåkk med kunder uansett hvor dårlig kundeservice og systemer de har. Skulle ønske det kom en ny aktør på markedet med noe lignende?
    BRA bank kan jo smelle til med et WF premium kort?(ønsketenkning)
     
    Storbaba and Rscott like this.
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg oppgraderte fra premium til elite for 5 dager siden. Ingen kampanje, men 20k statuspoeng kom på konto igår!
     
  3. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ved kansellering av SAS-mc får man visstnok refundert det resterende påløpende årsbeløpet/avgiften. Noen som vet om dette også gjelder Amex, dvs om man etter en viss tid skulle angre seg, så får man vel refundert deler av årsavgiften?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Amex betales hver mnd om du ikke ringer og spesifikt ber om og få betale for 1 år.
     
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Takk. Så ved månedlig innbetaling man så tildelt grunnpoeng fortløpende1 gang hver måned?
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. De kommer etter noen dager(flere på IF opplever problemer og har ikke fått, men normalt kommer de innen kort tid). Om du sier opp kortet forsvinner ikke poengenne.


    Men vær du sikker på at amex forandrer systemet for poeng utdeling om mange nok misbruker det :(
     
    Rscott liker dette
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Du får 20K med en gang. Så det er bare å kansellere innenfor gratisperioden. Og samtidig bidra til at disse tilbudene forsvinner for alle andre selvfølgelig.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke sikkert det er det @JeanPaul tenker og gjøre. Så ikke døm han :)
    Men min spådom er at de endrer snart da jeg tror det blir utnyttet i stor grad.
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg var for rask. Ser nå at det stod "muligens" i førsteinnlegget. My bad :)
     
    Last edited: 12. aug 2019
  10. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Du er tilgitt:) Var ikke min hensikt å gjøre noe slikt, kun kartlegge litt før jeg evt bestiller kortet. Noen er vel så frekk at de benytter seg av angrefristen på 14 dager om poengene ankommer innen den tid...
     
  11. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har hørt noe om når det kommer ekstrakort hos amex?
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, men de var da vitterlig kjøpt igjennom et reisebyrå? Riktignok SAS-billetter, men ikke kjøpt på sas.no ihvertfall. Kanskje sitte stille i båten...
     
  14. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Flere som opplever lagg i overføring av poeng fra Amex? Ikke fått noe overført etter 7.august - på tross av flere bokførte transaksjoner i etterkant.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Reisebyråer belaster flyselskapene direkte, og får sikkert cashback senere. Berg-Hansen gjør det blant annet på denne måten. Vært sånn lenge og jeg ser ingen grunn til at det skal gå over.
     
  16. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Hos meg virker alt som det skal med overføring av poeng.
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Hos meg og, men mange har jo erfart problemer siden mai og som fortsatt ikke er løst ut fra det jeg leser. Men da må en bare bruke tid på den heller dårlige kundetjenesten til Amex, dessverre..
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte til amex idag for å endre på faktureringsdatoene på premium kortet som jeg har etter at jeg makset elite kortet. Spurte samtidig om CTene ville forsvinne hvis jeg avsluttet elite, det ville de ikke. Men statuspoengene derimot, de sa hun kunne forsvinne :p Så lot bare være å si opp kortet pga det :p
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd skikkeilg lagg i det siste. Og har flere transaksjoner i slutten av juli jeg ikke har fått for.
     
  20. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Statuspoengene forsvinner ikke. Det er det vel mange her på forumet som har sjekket og fått bekreftet...?
     

Del denne siden