SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Usikker på det, men jeg snakket med dem tidligere i uken og kundebehandleren nevnte det som et alternativ ved nedgradering. Men jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle være likt ved oppgradering. Du får jo uansett ikke med deg opptjent omsetning ved bytte av kort.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    CTen kan bare endres frem til utløp.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    DNB hadde 15/1 som siste dag for å bruke og endre CT. Amex har 31/12.

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Fryktelig dumt at de har satt 31/12. Er vel ingen som er tilgjengelig på nyttårsaften uansett og sikkert generelt dårlig tilgjengelighet på den telefonen der i romjula? Eller kanskje de ikke feirer jul nede i Tallinn...

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Xflipper liker dette
  6. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, denne er sikkert svart på tidligere, men here goes; om man oppgraderer fra Premium til Elite starter omsetning på ny, men man mister vel ikke allerede opptjent CT fra Premium kortet?

7. Storbaba

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Du mister ikke en CT som er opptjent om du går ut av AMEX.
    Dersom du skal oppgradere: Si opp Platinum, og søk på nytt om Elite. Da får du tre måneder gratis med Elite som du ikke får ved oppgradering. Omsetningen nullstilles uansett når du starter med Elite.

CB1 liker dette
  8. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg snakket med Tallinn 1 (eller 2) juledag 2017.

9. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig dette er et overflødig spm siden jeg ikke har scannet alle 178 sidene i denne tråden....har hatt sas amex elite siden april og har hatt omsetning som har tilsier 2 CT som er mottatt, men ingen EB points mottatt. På telefon sier AMEX at dette skyldes at det må gjøres en manuell oppdatering og at dette tar tid. En tidshorisont de ikke kan si noe om. Dette har de sagt i 2 måneder. Er det bare jeg som opplever dette og hva skyldes dette?

Last edited: 10. aug 2019
  10. ariana

ariana Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei:) Er det noen som har meldt seg i campain fra Amex innen 27.mai for å få 30.000 ekstra EB og fått poeng allerede?
    SØK NÅ - TJEN 30 000 EKSTRAPOENG
    Søk om et SAS Amex- kort senest den 27. mai og få 30 000 Ekstrapoeng. Tilbudet forutsetter at du handler for minst 30 000 kr t.o.m. den 15. august. Poengene blir satt inn på din EuroBonus-konto senest den 31. oktober. Tilbudet gjelder bare om du søker via denne e-posten.

Attached Files:

• amex.JPG
      amex.JPG
      File size:
      62.3 KB
      Visninger:
      15
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    De hadde tilsvarende kampanje med frist i begynnelsen av juli som jeg hoppet på. Kravet var da 45K/3mnd som jeg nådde ila et par uker. Har fortsatt ikke sett noe til poengene.

12. Storbaba

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Mener vel at det er skrevet andre steder her om at disse poengene skulle komme senest januar 2020?

13. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Samboeren min har akkurat det samme problemet (fikk det i april). Jeg har ringt å kjeftet på de en god del ganger. Har fått det samme svaret hver gang jeg har ringt - "Skal være løst innen maks 2 uker"...
    Amex har ikke akkurat blitt bedre etter at de tok over selv..

FFlyer and Xflipper like this.
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det, men det var litt diskusjon om det var "senest" eller "tidligst". Kan bare verifisere at det ikke kommer så snart omsetningsmålet er nådd i hvert fall.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    .prøv å etterspør ? Bare for Morro og hør hva de sier.
    Ikke nådd kravet enda selv :/

Maggie liker dette
  16. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Artig å høre at flere får samme type svar fra amex om utestående poeng og når de godskrives. Idag snakket jeg igjen med kundeservice og fikk bekreftet mine mistanker om at amex ikke vil godskrive manglende poeng dersom man sier opp kortet. Sånn sett blir man holdt «gissel» og amex kan innkassere medlemsavgift så lenge dette «problemet» vedvarer.

Dette er ikke noe amex bør være stolt av.....selv krevde jeg at medlemsavgiften refunderes, noe de godtok men kun for en måned av gangen. De snakket også om noe annen «kompensasjon» når problemet var løst uten å være spesifikke på det. Så får vi se hvor lenge dette tøyset vedvarer, men da koster det ikke noe hvertfall. Anbefaler selvfølgelig alle i samme situasjon å kreve det samme.....

mrhaakon and Xflipper like this.
  17. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, jeg har ikke gått så langt å kreve at den ikke blir fakturert. Men det skal de få kreditere. Man betaler jo for noe man ikke får..

18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Pratet med dem nå. Fikk ikke kreditert før jeg sa at jeg kjente til andre i samme situasjon. Etter å ha sjekket fikk jeg også kreditert månedsbeløpene.

Spurte også om de 30K ekstrapoengene for Premium-kampanjen. Han fant ikke ut av det, men skulle sjekke og ringe tilbake. Vi får se.. Trodde ikke de var utstyrt med utgående linjer hos Amex.

19. Storbaba

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Det har faktisk skjedd at de har ringt tilbake.... men ikke ta det for gitt. Det er i grunn ingenting man ta for gitt med Amex bortsett fra en elendig kundeservice og dårlige IT-systemer, dessverre!

Rscott and Xflipper like this.
  20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Synes personlig at kundeservice er fantastisk bra. De kan ikke svare på en dritt, men overøser deg med sympati og medfølelse. Mistenker vel at de er outsourcet til et callcenter i India uten noen forbindelse til Amex overhodet.

Del denne siden