SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hva er gjengs råd etter jeg har nådd årets CT krav på Amex Premium? Bør jeg søke om å oppgradere til Elite og kanseller premium?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger du flere CT ? Trenger du 20000 status poeng ?
    Nei, nei ?
    Nedgradere til clasic :)
     
    indahla and phithor like this.
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte et SAS Amex ekstrakort til meg selv så jeg kan få fellesutgifter hjemme gruppert for seg selv på regningen. Det fungerte helt fint å bekrefte med Bankid ihvertfall... så gjenstår det å se om kortet dukker opp i posten.
     
    pengesluk liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan en si opp et Premium-kort?
    Både kona og jeg har kort men CT er opptjent på begge og nå som vi heller kan ha ekstrakort kostnadsfritt er det ikke behov for to kort. Jeg fant ingen mulighet for det på nettet. Må en ringe inn?
     
  5. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for tips - dette er jo genialt for de i familien under 18 år, har en datter på 15 som liker å shoppe for å si det slik, nå kan det i alle fall bli poeng av det.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det må du :)
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    :(
     
  8. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei dere,
    Et spørsmål... Kan jeg få gull kort med mitt Amex premium kort eller med mitt SAS MasterCard premium? Er ny og prøver å finne ut av det. Så ut som om jeg kommer opp i en hvis poengsum at deg kan gå? Eller må jeg kjøpe gull for x antall poeng? Flott å vite. Reiser ikke så ofte med sas så kommer nok ikke komme dit enda, hvis det kun er snakk om x antall flyginger

    Takk!!
     
  9. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Man får ikke gull med kun sas mc premium, men du får 1000 statuspoeng for hver måned du bruker kortet, dvs 12 000 statuspoeng i en periode. Man trenger 45 000 for å oppnå gull. Man får ikke poeng for å ha am ex premium, men derimot am ex elite- hvor man for 20 000 statuspoeng som tilsvarer sølv. Med mc premium og am ex elite kan man få 32 000 av 45 000 statuspoeng.

    Du kan kjøpe poeng for å komme opp i gull, noe jeg har null erfaring med. Det er forøvrig bred enighet om at gull har liten betydning om man reiser lite.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Les deg opp på hvordan du tjener grunnpoeng som også kan gi deg gull. Altså 45k poeng i løpet av 1 inntjeningsår. Reiser du langt med andre *A selskaper kan du fint nå det, særlig som nevnt over, i kombinasjon med kredittkort.

    Ellers er det et godt poeng å reflektere over behovet for et gullkort, om du reiser sjeldent. Men, er du som meg som reiser mer med andre selskaper en SAS så kan det være verdifull uansett.

    Når du kommer i nærheten av grensen for gull eller diamantkort vil du få muligheten til å kjøpe grunnpoeng ( ikke ekstrapoeng) for penger eller ekstrapoeng. Men det er dyrt. Priser og grenser er søkbart på forum. Har ikke det i hodet.
     
  11. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, fikk meg et Amex-kort for noen uker siden, men finner ikke fakturadato. Noen som vet hva default-datoen er?
     
  12. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28

    Hei,

    Kan jeg gå inn i loungen om jeg har gullkort mens jeg reiser med noen andre enn i Alliance gruppen? Flott å vite. Trodde jeg måtte fly med SAS eller noen andre for å ha mulighet å gå inn i loungen (gullkort eller lignende)
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Ikke i *A loungen.
     
  14. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Logg inn på americanexpress.no i nettleser. Skal stå der. Jeg har fakturadato 25 og forfall 10., men dette kan du endre selv ved å kontakte kundeservice.
     
  15. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, men fant ikke ut av det. Jeg finner et FAQ-spørsmål om endring av dato, men ikke noe mer. Attpåtil er kundeservice stengt i dag. Haster selvsagt ikke, men burde vært enklere å finne.
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Mener de kjører med en måned fra du fikk kortet. Jeg har ulike tidsperioder på Elite og Premium, og det virker som faktureringsmåneden starter fra den dagen du fikk kortet...
     
    Mysterio liker dette
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    De kan endre så alle kortene får samme dato for fakturering / forfall :)
     
  18. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har hørt noe mer om muligheten for tilleggskort hos Amex? Det var vel sagt at dette skulle på plass i løpet av 2019?
     
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det er på plass.

    Gå inn på hjemmesiden deres (mulig du må scrolle litt ned) så finner du et blått områdd av noe som skal forestille et kort, under der står det ekstrakort.
     
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med transaksjonsbegrensninger på kortet? Er det problematisk å trekke kortet på 360.000,- kr? Noen som har erfaringer med dette?
     

Del denne siden