SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Jalla

Jalla Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Mottok ekstrakort til Amex Elite i dag. Da jeg skulle aktivere det fikk jeg beskjed om at "dessverre kan ikke kortet du anga kobles til din eksisterende konto"

Er ikke poenget at man kan ha både hovedkort og ekstrakort på samme konto? Eller må jeg virkelig opprette en ny konto til ekstrakortet?

2. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    653
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte kort til min kone. Og da måtte det aktiveres på hennes Amex-konto.

3. Jalla

Jalla Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar, da er kortet aktivert på konas konto. Vil jeg se hennes transaksjoner på min konto, og kommer eurobonuspoengene til min eb-konto uten problem, eller måtte du gjøre noe mer?

4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Dere må ha forskjellig innlogging, men du vil se hennes transaksjoner på din konto, og det teller mot CT. Du finner historikken under Kontooversikt -> Se aktivitet:

American_Express_-_Transaksjoner.png

5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser både hennes og mine transaksjoner i min app. Hennes transaksjoner er tydelig merket hennes navn.

Skarven liker dette
  6. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ca NOK 750.000 i årlig omsetning på amex elite kortet. Dette gir 2 CT. Hvordan kan jeg få 4 CT med den omsetningen? Kan jeg si opp kortet 1 juli og bestille nytt?

7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, CTene følger kalenderår. Du kan ha Premium først, tjene én CT der etter 150k, og så ta Elite og tjene opp 2 der. Da har du 3. For å få en fjerde må du evt ha kort i en annens navn som du bruker (type kone, samboer, familie) som da må være i family pool med deg slik at du kan booke med CT-billetten de får.

8. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Har du partner eller familie, som skrevet over, å sette et Amex Elite på så får du opptil 5 CT (Amex elite og Premium på deg, Elite på person 2)

Kan du kun ha kort kan du få opptil 3 CT internasjonalt (Elite + Premium) og en i Europa (Classic)

9. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Når slippes First hos Singapore? Samtidig som business, eget tidspunkt eller tilfeldig?

Har også lest gjennom mange tråder om hva folk har fått booket. Selv ser jeg etter en tur til Sydney, med deler eller hele strekket i First. Er det enkelte ruter fra Europa som er større sjans for å få billetter på? Med tanke på at disse billettene ikke er synlige andre steder enn hos Tallinn, er det vanskelig å skape seg et bilde...

10. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg mangler fortsatt poeng for en del dager på amex, forstår det slik at flere har opplevd det samme og poengene har kommet etterhvert?

11. LennartJohansen

LennartJohansen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ja. for meg har alt kommet på konto etter noen dager.

12. LennartJohansen

LennartJohansen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man hadde hatt både Svensk og Norsk personnummer kunne man da i teorien bestilt 2 Amex Elite kort og fått 40 000 status poeng til samme eurobonus konto?

13. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er status på denne med folk? De har fortsatt ikke overført et eneste EB poeng på min samboer sin SAS konto.

Omsetning på 350.000 kr totalt nå siden mars og sist vi snakka med AMEX I juni (tror jeg det var) så sa de august/sept skulle alt løses...

14. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Er eneste mulighet å ringe dem? Fortsatt ikke fått noen poeng gått snart to uker siden siste oppdatering

15. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Sist jeg ringte kom jeg igjennom umiddelbart og fikk god hjelp, tipper det er vesentlig raskere enn å sende mail.

16. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter litt med at mange ikke tar Amex.

Er det mulig å koble Amex’et til Paypal kontoen for å så bruke paypal når man betaler i nettbutikker som ikke støtter amex? Vil det gå, og vil det gi EB poeng?

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja Paypal støtter amex.
    Du får poeng.

18. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Jaa ser kjøpet er registrert:D

Hva skjer dersom man returnerer, trekker SAS poengene fra kontoen da?

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Pengenne blir returnert til ditt kort. Og du får minus poeng saldo hos Amex. De trekker ikke tilbake poeng, men gir ikke ut nye poeng før du er i pluss.

20. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Finnks liker dette

Del denne siden