SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble eksplisitt fortalt av kundeservice at det skulle overføres 31. oktober. Bra for Amex at ikke kundene deres er like omtrentlige i sine forpliktelser overfor dem som de er overfor sine kunder.

Maggie, Finnks and ChrisTW like this.
  2. FlyingMoney

FlyingMoney Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Fun fact, American Express tillater faktisk ikke bruk av PayPal, og andre lignende tredjeparter. Sett relativt mange her inne bruker PayPal med Amex kortet sitt til å betale relativt store summer, noen som har erfaringer med å få kortet/kontoen sin sperret?

Syntes det burde stå tydligere i medlemsvilkårene.. :eek::eek: :p:p

3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, hvor finner du denne informasjonen? Jeg har i alle fall brukt PayPal knyttet til diverse Amex i ganske mange år allerede, med hundrevis av transaksjoner både inn og ut og har aldri fått noen reaksjon på dette.

4. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel bare vennebetaling med Amex via PayPal som de ikke er glad i. Varekjøp har aldri vært noe problem.

5. flynofly

flynofly Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18

Det stemmer åpenbart ikke. PayPal og Amex har ulike partner-avtaler som f. Eks denne https://www.paypal.com/stories/us/american-express-paypal-announce-expanded-strategic-partnership

Og det er jo en rekke tilsvarende 3.parter verden over som fyller samme rolle..

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,228
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ble også lovet denne datoen...
    Jeg tror amex kun hiver ut noen datoer,det må være det mest håpløse finansforetaket som finnes.

7. FlyingMoney

FlyingMoney Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
  8. FlyingMoney

FlyingMoney Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ringte inn og spurte:rolleyes:

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være at det er vennebetaling som nevnt over av @Wendel de mener? Amex sin kundeservice har vel også vist seg å være noe variabel...

10. FlyingMoney

FlyingMoney Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Nja, det var ikke snakk om vennebetaling, det var snakk om bruk av PayPal, men går virkelig ikke god for Amex, noen andre enn meg som har hørt det er ikke lov med PayPal?

11. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Trur du kan ta det helt med ro vedrørende bruke av Amex hos PayPal ved vanlig varekjøp. Er kun ved bruk av vennebetaling at Amex har stengt kontoene til folk som jeg har hørt om. Ville tru at hvis Amex sluttet å støtte PayPal sånn plutselig, så ville det kommet info om dette ganske mange steder :)

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel først og fremst vennebetaling som slås ned på.
    Paypal er jo en ren betalingsformidler for mange butikker.
    Så spørsmålet til kundeservice bør kanskje være:
    Kan jeg bruke Amex hos *sett inn navn på butikk som aksepterer Paypal her*?

Om du nevner Paypal spesifikt blir det kanskje tolket som overføring mellom privatpersoner.
    Her kan du lese litt om hvilke erfaringer folk har med akkurat det:
    https://insideflyer.no/forums/threads/paypal-lanserer-vennebetaling-i-norge.12860/

13. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    kan iallfall bekrefte at det funker med paypal, fikk poengene i dag.

1A4918E5-675B-46E8-9BAE-F5707A5963B6.jpeg

14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt paypl/amex siden jeg fikk elite-kortet. Å bruke paypal i forbindelse med varekjøp er helt greit. Jeg har hatt 100-talls vellykkede paypal/amex-transaksjoner.

15. FlyingMoney

FlyingMoney Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, snakket med Amex igjen nå, og fikk bekreftet at det er lov, men veldig merkelig ettersom forrige samtale til dem var i dag morges og da fikk jeg klar beskjed om at det ikke var greit. Beklager om innlegget mitt har vært misledende

benjaminbr13 and markus like this.
  16. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har sas amex elite. Jeg gjorde et privat bilkjøp(90 000kr) for noen måneder siden, jeg ringte da og spurte om jeg kunne bruke paypal overføring mellom privatpersoner. Argumenterte med at jeg hadde kjøpskontrakt. Hun på telefonen sa da at det var greit, men at det ikke var noen normal praksis å tillate dette.
    En annen tanke er jo at vi betaler veldig stive gebyr for å ha disse kortene, noe som liksom da er prisen for bonusen ved forbruk på kortet

FlyingMoney liker dette
  17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hørte midten av november i går.
    De sa de ikke kunne betale ut før, de ville jo holde på kundene lengst mulig. What??

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Haha....skjønner jo veldig godt at de ønsker å gjøre det (og gjør det), men det å faktisk si det :p Hadde ikke vært glad i kundeservice om jeg var sjef i Amex for å si det sånn (ikke at jeg er det nå heller, for den saks skyld)...

19. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom jeg har Amex Elite: søker om et ekstra kort, så vil dette også være et Elite kort? Så da har man 2 CT pr kort (300.000 Kr omsetning) = 4 CT i året totalt. Riktig?

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, en kort avgift og 2 CT. Men man har 2 fysiske kort.

Del denne siden