SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Ja, siden 8. for min del, snakket med KS og de skulle sjekke saken, kunne ta to uker...nærmer seg to uker, fortsatt ikke skjedd noe...holder ikke pusten veldig.

2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,315
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som får "American Express companion Ticked" valget til å gi noe rabatt på SAS.no sin Star Alliance booking nå ?

Jeg har prøvd et par ganger siden fredag med forskjellige browsere, men poengsummen endrer seg ikke når jeg krysser ut valget - og heller ikke om jeg får helt til betalingssiden. (mulig det skjer i betalingsøyeblikket men det er jo litt klønete).

prøver å booke en Asia business tur for 2 som skal være 165000 per pers....og dermed gi 165000 for 2 pers med kryss for CT.... men nei gitt ...fortsatt 330000,

Må jeg ringe isteden ?

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    En kjent feil, har vært slik i 6+ mnd. Om du trekkes feil(noe du mest sannsynlig gjør) kan du sende en mail eller ringe Tallin så korrigerer dem poengsum. Har ikke følelsen av at dette er høyt oppe på lista til sas IT :(

4. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager, feil postet :S

5. egilw2201

egilw2201 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har fått de 30k ekstrapoengene for Juli-kampanjen?

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Siste rykte tilsier vel midten av november som er denne uka.....

egilw2201 and Xflipper like this.
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ikke pratet med vennene mine på et par måneder, så jeg tok en telefon i dag. Ble tross alt lovet av en vaskeekte supervisor at poengene skulle dukke opp senest 30. oktober, så jeg tenkte det var på tide å prikke dem litt i siden igjen.

Den superkoselige kundekonsulenten var veldig overrasket. Hun kunne se at jeg hadde tegnet meg på kampanjen i tide, oppnådd kravet (etter 14 dager), og at de tre pliktmånedene var over. Så hun skjønte ingenting. Omtrent som jeg skulle sagt det selv. Så hun sendte det videre oppover (eller sidelengs, eller nedover) i systemet. Hun mente for øvrig at det bare var å si opp Premiumkortet, og at det ikke ville påvirke kravet om ekstrapoeng. Vel... jeg tror jeg venter litt med akkurat det. Har etterhvert lært meg å ta velmente råd fra Amex kundeservice med en bitteliten klype salt.

Last edited: 12. nov 2019
    Insomnia4u, ChrisTW, Maggie and 4 others like this.
  8. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Er der noen som vet hvilke tilbud det pleier at komme for SAS Amex Premium. Ser at det nå er 3 måneder gratis, men kommer det til tider tilbud med ekstrapoeng?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det har vært 3 kampanjer der du ved søknad har fått en challenge på "spend". En på 30k innen 3 mnd, en på 45k innen 3 mnd og en på 60k på 3 mnd. Alle gå 30k ekstrapoeng.

10. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Kult, takk for svar. Er det bare for nye kunder? Da er det vel bare at holde øye herinne, selvom jeg tenker det er mindre sannsynlig at det kommer jo nærmere vi kommer på årskiftet

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjaldt ny kort. Så om du alt var kunde eller ei betydd ikke noe. Så lenge du søkte om et nytt kort.
    Tipper de kommer med nye mot sommeren/ høsten 2020. Men det er bare spekulasjoner

12. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    379
    Bonuspoeng:
    83
    Kommer det linje på kontoen din om 20000 statuspoeng nå? Har plutselig fått 20000 statuspoeng. Regner at det da er Amex. Og konklusjonen er at det er trygt å kansellere kort når poeng er på plass? Hadde vel uansett tenkt til å si opp nå.

13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Må det gå en minimumstid før man kan bestille kortet igjen?

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men du får ikke poeng før 1 år siden du sist fikk status poeng.

15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som har opplevd feil i antall CTer? Har en Dnb-ct som varer 2 mnd til, og opptjente CT nr 2 med amex elite for 6 dager siden. Har bare 2 CTer inne på sas.no. Er vel ikke noen maksbegrensning, vel? Første CTen fra amex elite kom jo samtidig med eposten, hvis jeg ikke har drømt det.

16. Mazza

Mazza Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Opplever akkurat det samme som deg. Fikk e-post 5. november med CT nr.2, men den er fremdeles ikke synlig på sas.no. Mener også å erindre at nr. 1 ble synlig med en gang.

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det vises kun 1 kolonne fra et kort. Har du elite og 2 CT vill dette vises som 1. Sas IT :D
    Men skal være korrekt i systemet.

Mazza and drsyk like this.
  18. Mazza

Mazza Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, det høres jo logisk ut når du nevner SAS IT :p Stemmer at det er Elite og 2 CT. Foreløpig ikke stresset, så stoler på at dette stemmer :)

Xflipper liker dette
  19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tallin kan berolige deg om du tar bryet med å ringe dem å spørre om antall.

20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Pass på så de ikke slenger på et gebyr:rolleyes:

Stuttfeiten liker dette

Del denne siden