SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. flyby

flyby Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

Fikk mitt ekstrakort til pointearner i posten i dag. Prøver å koble/aktivere kortet via appen men får feilmelding om at kortet ikke kan knyttes til konto.
    Andre som opplever det samme evt som fikk det til?

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk samme beskjed da jeg prøvde å aktivere kortet på samme konto som hovedkortet, løsningen var å opprette egen konto til innehaveren av ekstrakortet.

Skarven and flyby like this.
  3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har hørt noe mer ang utbetaling av 30k poeng fra kampanjen i Juli, fikk først beskjed om slutten av Oktober, så midten av November.. nå er vi der.. hva er neste lovnad?

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    venter også i spenning, ble lovet midten av November....

Maggie liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,229
    Bonuspoeng:
    183
    Ct kongen @CowboyDan ,har ikke du fått dine 30K eb poeng fra sommer kampanjen?

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    1 år som eurobonussamler er overstått, og jeg har gjort meg noen erfaringer. Sas er elendige på å tilby bonusbilletter i sitt eget program - faktisk ganske hårreisende. Det bør ikke være enklere å finne billetter med SQ enn SK. I tillegg har jeg erfart at poengene renner raskere inn enn forventet og jeg kunne kanskje klart 2 CT, samt at dette forumet er gull verdt.

Så blir jo spørsmålet om strategi for neste år. Jeg ser 2 alternativer:
    1. Amex Elite (med tilleggskort til samboer)
    2. Bruke mitt Amex Premium med tilleggskort til samboer til CT er oppnådd, og deretter skaffer samboer seg Amex premium med tilleggskort til meg.

Enklest å gå for alternativ 1, men litt høy årspris dersom CT nr 2 ikke oppnås grunnet for lavt forbruk. Får regne litt på forbruk i 2019 og ta en vurdering!

holmen and Maggie like this.
  7. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med deg. Sitter i samme situasjon med tanke på amex og hvilket kort man skal ha. I år tok det fram til 22/7 å fikse CT, var ett bryllup der (sydtembolaget og taxfree ble gode kontakter) og bryllupsreise som var betalt, men nå er det en unge på vei slik at forbruket kommer til å øke på noen områder og minskes litt på andre. 300k er litt drøyt forbruk for oss 2, men ikke uoppnåelig. Må regnes på det.

Har jo mange gode kollegaer som tar turen til Storlien ganske ofte for å hente drikke, så er jo ekstremt enkelt å få hjelp der, eller alle polfarerne her.

Får se hva det blir til. Kan jo uansett selge de CT og poeng man ikke klarer å bruke selv. For det blir vel litt mindre reising i starten når ungen kommer ut.

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir nok ikke noe mindre utgifter med en kid på vei, nei! :eek: Føler ikke godene på Elite er allverden å skryte av...

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    For å spille djevelens advokat så er det vel generelt sett et positivt tegn at det er lite med bonusbilletter i biz på langdistanse. Selv om det er kjipt for oss såklart :)

drsyk liker dette
  10. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke fått 30k jeg heller. Flere?

11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    ingen ting her heller..

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått runde 2 med 20k statuspoeng ennå? Kom det isåfall på samme dato som i fjor? Jeg måtte ringe de i fjor 30.11 for å gå første gang, og det et litt kritisk at jeg ikke får senere i år siden perioden min går ut da, og jeg har 72k statuspoeng nå. I år et I tillegg 30.11 på en lørdag, og da har jo ikke kundeservice til amex åpent.

13. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk det på samme dato, for et par uker siden.

14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også fått, men det eneste stedet det er synlig er på opptelling mot status. Står ikke i oversikten som statuspoeng fra MC Premium.

K

15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,123
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Fikk i dag (tror jeg) og det stemmer med dato for overføring i fjor. Da sto det i oversikten, men ikke i år. Kanskje det kommer etter helgen?

16. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Tenkte å begynne med AMEX-kort fra januar. Men er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar fra man søker og til man får kortet? Jeg oppfyller vel egentlig ikke inntektskravet, og ser for meg at prosessen fra søknad til kortet ligger i postkassa kanskje kan ta litt lengre tid da også? Burde jeg søke nå (for å få det til januar) eller kan jeg vente til litt nærmere jul?

17. Nardus

Nardus EBG

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Det tok rundt 8 virkedager for meg.
    Du burde uansett bestille i god tid før Januar så du ikke går glipp av transaksjoner i perioden jan->des

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det er noen inntektskrav siden det ikke er et kredittkort.

19. Nardus

Nardus EBG

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Det stemmer.
    Det er ingen inntektskrav.

20. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    På en ct ticket, kan man ha business en vei og øko på returen? Og kan man gjøre et stop på en uke i bkk, på vei til sydney for samme poengpris?

Del denne siden