SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Ja du kan ha Business på utreise og eco på returen. Da betaler du Business pris til destinasjonen og eco pris hjem. Du kan maks ha 24t stopp om du ikke velger å avslutte turen i BKK og betale for billetter selv fra BKK til SYD. Da kan du velge at SYD skal være starten på retur billetten :)

permorten and Travelbear like this.
  2. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    ok, supert, takk :)

3. Hyggeligflyver

Hyggeligflyver Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har tips for å sikre CT-billett?
    Har kun hatt Amex siden juni/juli og med en måned igjen av året mangler det 30.000 på CT.

Venter ingen store utlegg mot slutten av året (julegaver er stort sett i orden) og vi tør ikke helt bestille ferie for 2020 enda (hvor ev også CT kan brukes).

Jeg vet f eks noen tidligere har hatt suksess med bilreservasjoner som har blitt refundert til konto - kanskje litt på kanten?
    Kan knytning mot Paypal og overføringer være en løsning (har ikke gjort dette så langt)?

Gode forslag mottas med takk!

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Paypal kan gå, men er risky.
    Tror det er en eller to bilreservasjoner igjen som er mulige, vet ikke hvilke(n).
    Det du burde ha gjort var å være på under Black Friday, spesielt hos elkjøp (som tar paypal). Du har vel forsåvidt enda en mulighet, men tror det meste "gode" er solgt vekk. Vet f eks det ble solgt lg oled 65'' til 16k, som var en kjempedeal. Den kunne du nok lett ha flippet. De solgte 55'' til 10k her i mars, jeg kjøpte da 2 stk (solgte en på finn og kjøpte en for en kompis, hvor jeg lagret den til han hadde råd og fikk bonuspoengene og spenden).

For 1 måned siden kjøpte jeg et gtx 2080 ti under dnb mc kampanje. Det var da nedsatt 1000 kr til 11300 Med 20% rabatt ble det da 9040. Jeg solgte det på finn til 9250 til en meget fornøyd kjøper.

Kjøpte nå 2 tilsvarende grafikkkort som elkjøp solgte til 10300. Skal selge dem også på finn til ca samme pris. Da hadde du hatt 20 600 bare i spend der.

Kjøpte også ps plus abbonnement som ordinært koster 400 (585 fra ps store selv) til 279 på elkjøp. Selger dem for 300 og har gjort det i flere runder (da elkjøp hadde days of play, og solgte slike da også hadde de dem til 300 kr). Jeg kjøpte da 60 stk og solgte alle 60 (til 300 kr stk).

Hvis du ikke får solgt det, så kan du returnere til Elkjøp på åpent kjøp, og i noen tilfeller hvis du har flaks så returnerer elkjøp til konto, slik at du da får beholde bonuspoengene.

Hyggeligflyver, Finnks and Trykkern like this.
  5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bestille de delene a av neste års ferie som er fullt refunderbare. Hotellrom og leiebil for eksempel.

K

6. jarnt

jarnt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har passert ettårsdagen for de 20.000 statuspoeng fra Amex, uten at jeg har fått årets dose. Opptjeningsperioden går ut 31. desember,.
    Hva er beste og raskeste måte å få disse?

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ring, ring og igjen Ring amex. Desverre helt grusomt vanskelig å få til noe via kundeservice. Men du må bare prøve.

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Samme problem her. Men kona har fått, og vi fikk poeng på samme dato.

9. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk også mine 20.000 poeng på samme dag som jeg fikk de første.

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,234
    Bonuspoeng:
    183
    Har noen her inne fått de 30K eb poengene fra sommerkampanjen på premium med omsetningskrav på 45K?

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    nei

12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ringte på fredag og ble fortalt innen fredag neste uke. Men har min tvil :cool:
    Hun skyldte på tekniske problemer

Rscott liker dette
  13. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ringt inn 4 gange siden starten av oktober. Blitt lovet overført straks hver gang, men fortsatt ikke sett noe til de. Håpløst opplegg....

Maggie and Xflipper like this.
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Så vidt jeg vet har ingen fått for 30K-kampanjen som gikk før 45K-kampanjen heller. Ble lovet det innen utgangen av oktober.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Samboer som signerte på "30K spend" kampanjen har fått sine 30 for 3 ish mnd siden :)

Rscott liker dette
  16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Oi, da er det på tide å ringe igjen. Oppnådde kravet på to uker i juli, og har siden bare ventet bare på poengene for å kunne si opp kortet. Har jo ikke behov for både elite og premium. Takk for info!

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,234
    Bonuspoeng:
    183
    Til meg fortalte de det var en forsinkelse og at de vil bli utbetalt des/jan....
    Amex for et selskap :-(

Xflipper liker dette
  18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal være sagt at det stod i kampanjen at poeng ble utbetalt senest januar 2020... :eek:
    Men at de stadig lover helt andre ting er meget useriøst når det aldri holder mål.

19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,611
    Bonuspoeng:
    183
    Var dette etter kampanjen med sign-up i juli?

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var den første kampanjen. Husker ikke måned.
    Det var jo 3 i denne rekkefølgen:
    30K spend
    45K spend
    60K spend

Del denne siden