SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183

30k var i mai - her har mange fått poengene
    45k vsr i juli - her har ingen fått enda tror jeg

Xflipper and trygveat like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,234
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det gjaldt 45K kampanjen. Disse ble fortalt skulle utbetales senest oktober.

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer. Kom nå på at det var 45K jeg var på. Ble lovet utbetaling i slutten av oktober fra en supervisor ifm med at vi diskuterte kompensasjon for 5 mnd forsinkelse av 20K grunnpoeng.

4. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke fått noen epost om slike kampanjer, men har fått epost om nyheten ang. ekstrakort. Er ikke det litt rart?

Uansett, har tidligere brukt amex (Premium) til nettkjøp på ca. 190k. Det gikk greit, jeg overførte penger før handelen, iallfall trodde jeg det, og forsøkte å betale, noe som gikk igjennom. Ringte etterpå for å ikke bli flagget ellernoe, og alt var greit. Pussig nok tror jeg faktisk amex lot nettkjøpet gå igjennom _før_ jeg klarte å overføre noe som helst til de. Har relativt normal husholdningsinntekt.

Men nå kommer spørsmålet. Har noen erfaring med å kjøpe bil med amex/kredittkort? I størrelsen 500+k. De fleste bilforhandlere har jo bankterminal, og siden 190k gikk så greit, burde jo en bil gå minst like greit, om man overfører pengene på forhånd.

På forhånd takk for svar.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,682
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaringen som har blitt delt på forumet er at bilforhandlere ugjerne tar cc for betaling av store summer pga at gebyret blir flere tusen. De som har fått det gjennom har gjerne forhandlet seg fram til å dekke hele eller deler av gebyret selv. Formoder at disse har regnet seg fram til at det var verdt pengene.

MrBister liker dette
  6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte Amex i dag for å etterlyse de 30k poeng fra juli-kampanjen. Han beklaget så mye at de var forsinket, og poengene skulle komme innen to uker. Jeg blir mer overrasket om de kommer ila to uker, enn om de ikke kommer....

Xflipper liker dette
  7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Hver gang jeg etterlyser noe, så sier de 2 uker. De 1200 poengene jeg savner fra kjøp i mai, har de nå sagt 15 ganger at vil ta 2 uker. Har ringt annenhver uke siden midten av mai, og samme svar. Vi må lage et ärende och sicka inn...

Xflipper liker dette
  8. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Dette svarer de alle, og ingen får noe før januar, det er jeg sikker på. Jeg fikk beskjed om at kortet måtte være aktivt når poengene skulle komme og at poengene skulle komme innen 2 uker. Sa de for 3 uker siden... ☹️

9. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Altså, hva er det de driver med? Jeg var ikke påmeldt denne kampanjen men alle disse brutte løftene må da være middagsmat for en eller annen instans? Kan de virkelig holde på slik?

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan jo ha noe med dette å gjøre... Premium-kortet har lagt i skuffen siden midten av juli, og blir sagt opp så snart jeg mottar poengene.

American_Express_-_Transaksjoner.png

Maggie liker dette
  11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    når får man egentlig poengene? jeg bestilte kortet i dag

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt flere store kjøp på noen hundre tusen hver. Før første gang så ringte jeg de bare for å få avklart at det var greit. Det er nok lurt å gjørt. Ellers tviler jeg på at du får en bilforhandler til å godta Amex som Roadking nevner.

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å få bilforhandlere til å godta Amex med forutsetningene som @RoadKing nevner.

14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, men det kan fort bli dyrere enn å kjøpe poeng...

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Du får jo en bil på kjøpet da ;)

Skarven, chipcampden and holmen like this.
  16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte utelukkende på gebyrene...

flying_all and jgroneng like this.
  17. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Man får vel poeng og gebyr på kjøpet? Som koster det samme som å kjøpe poengene...

18. Tom

Tom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Får jo potensielt et par CT på kjøpet også, noe som ikke direkte kan kjøpes for penger.

19. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    i Trondheim var det nesten umulig. Jeg fant bare 1 bilforhandler som var villig til å ta AmEx hvis jeg dekket gebyret.

20. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem det? Hilsen en som ønsker ny bil

Del denne siden