SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen her som har opplevd at å betale med amex hos airasia ikke fungerer? Prøver å booke en reise men amex går ikke igjennom

2. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Samme skjedde med meg. Måtte til slutt gi opp og bruke MC

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Enig... Anders på Facebook må jo sitte og svare "vittig" på alle kommentarer under innlegg side de ikke "klarer" å skaffe seg en epostadresse. Rart at et så stort selskap fremstår så amatørmessig, men så lenge vi får CT fortsetter vi jo å bruke Amex samme hva ;)

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Det er tydelig at det bare er visningen som ikke henger helt med etter nyttår. Her har ikke telleren fra 2019 nullstilt seg enda, men man kan se i API-responsen som går i bakgrunnen at fremdriften for 2020 er i gang:

2020-01-03-102935_463x419_scrot.png

EndreD, Bolle, markus and 1 other person like this.
  5. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Utrolig irriterende. Sitter litt langt inne å bruke noe annet enn amex siden det er ny opptjeningsperiode.

Kan booke via expedia, men er det noen som vet om det kan være vanskelig å legge til bagasje etc i etterkant av bookingen?

6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var helt gresk for meg, men skjønner du har datakunnskaper jeg ikke besitter :rolleyes: Uansett godt å høre at det virker som det er visningen det er problemer med, ikke selve registreringen av spend.

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner ikke til AirAsia via Expedia spesifikt. Men jeg har ikke hatt problemer med etteregistrering av seter, bagasje og EB nr feks på hjemmesiden til andre flyselskaper med en Expediabooking tidligere.

Det er jo aldri ideelt og ha booket via en OTA når noe går galt, men min begrensede erfaring er at Expedia i så måte ikke har noen krise, i forhold til åpningstider, og hjelpen en faktisk får.

8. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    E-post i ren form er ikke sikkert nok. De fleste andre som tilbyr kontaktmulighet via tekst, gjør det via et innlogget skjema. Amex USA har innført chat, vet de jobber med dette her også.

Jeg etterspør alternative former for kontakt i hver kundeundersøkelse de sender meg. Om flere gjør det, kommer det kanskje.

OttoL liker dette
  9. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar! Da tar jeg nok sjansen på expedia for litt ekstra opptjening. Er en direkte flyvning og skal være på ankomst stedet i 11 dager, så det burde gå greit.

10. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har lagt merke til denne setningen i vilkårene? Er dette nytt? For Elite da, siden denne visningen nok er en bug for oss med Premium.

"Hvis du har fått to fordeler, kan de ikke brukes for samme bestilling."

upload_2020-1-3_13-11-56.png

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,855
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke om den er ny, men jeg tror de mener at du ikke kan få 50+50% rabatt, altså 75%.

RoadKing liker dette
  12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker en bestilling lik en booking. F.eks. OSL-SYD t/r (med stopp i SYD, ikke bare transfer) og en reise SYD-HNL t/r kan ikke legges inn i en bestilling ved bruk av to CT. Det må bli to bestillinger.
    Tilsvarende tolker jeg det slik at om 4 skal reise får en ikke en booking med 4 personer betalt med to CT, men må ha 2 bookinger a 2 personer, på hver sin CT.

Mulig det er for enkelt, men er det grunn til å gjøre det mer komplisert??

Edit: Kan også være at poenget til @Upsaker er grunnen?

13. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer, du har nok rett. Det høres fornuftig ut.

14. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Tenker å bestille Premium kortet, men blir ikke helt klok på nettsiden. Det står først :

Akkurat nå! 0 kr i medlemsavgift de første 3 månedene, søk senest 31 december 2019.

Lengre ned står det:

Ingen medlemsavgift første kvartal (verdi 255 kr)

Er alt gammel info? Kommer det nytt tilbud i januar? Svensken på kundeservice er like behjelpelig som sist jeg hadde kortet...

Xflipper liker dette
  15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mange her som bestilte Amex Elite kortet med 30.000 ekstrapoeng kampanjen samt 3 måneder gratis? Jeg ringte Amex i dag for å sjekke status og mangler 820 NOK i omsetning innen neste uke, det skal jeg nok klare:D:p

16. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Den der kan ikke stemme. jag har 4 pax / 2CT på en og samme bokning.

//M

Storbaba and Xflipper like this.
  17. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Da har amex på magisk vis oppdatert nettsiden. På premium kortet står det nå:

Akkurat nå! 0 kr i medlemsavgift de første 3 månedene, søk senest 31 mars 2020

18. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte pointearner til kona i går, men sitter nå med en del spørsmål etter å ha lest gjennom en del av denne store tråden.
    - Lurer på hvorfor det det opprettes en egen Amex konto på ekstrakortet, og hva innebærer i såfall dette?
    - Kommer alt på en faktura?
    Ser at det det maksimalt kan opprettes 3 ekstrakort. Jeg vurderer sterkt å utstyre våre 2 ungdommer i huset med egne Amex ekstra kort, er jo bedre det en å vispe eller overføre de penger :)

19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Da kom de 30.000 ekstra poengene fra kampanjen Amex hadde i Oktober. Hvis man bestilte Elite så fikk vi 3 første månedene gratis samt 30.000 poeng ved 60k omsetning innen de 3 første månedene.

Jeg manglet kun 820 kr på omsetningskravet og kona tok med kortet til shoppingsenteret i dag. Og da kom faktisk de 30k poengene inn rett etter det siste kjøpet som gjorde at jeg gikk over kravet. Veldig bra av Amex dette:D:)

coconuts and Skarven like this.
  20. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, alt kommer på én faktura, men den er inndelt på hvert kort. Det er faktisk kjekt mtp oversikt over forbruket som hver bruker gjør. Da kan man også "kreve inn" korrekt beløp fra de andre (hvis man ikke betaler alt selv selvsagt).

Last edited: 04. jan 2020
    Skarven liker dette

Del denne siden