SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,901
    Bonuspoeng:
    293
    Kona fikk sine 20k på samme dag som året før. Men ikke jeg, det er noe «fel» sier i hos Amex. Og etter 3 mnd har de ennå ikke klart å fikse.

Det blir nok en ny telefonsamtale på mandag.

2. LMOR

LMOR Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg gjorde det i 3+mnd i fjor, så ga jeg bare opp fordi det ikke betydde noe det året. Ja det er Elite. Men så betalte jeg heller ikke noe månedsavgift i 2019 :), men ble trukket nå i januar.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,712
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ny periode om 21 dager. Kan gi tilbakemelding om jeg får da. Ifjor fikk jeg på Ny periode.

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og mange her har bekreftet at nye 20.000 poeng dukket opp på kontoen på samme dag ett år etter så har man først fått poengene så synes det å fungere..

RoadKing liker dette
  5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jeg spent på å se om jeg får påfyll den dagen jeg skulle hatt det (april) eller da jeg faktisk fikk det (august) :rolleyes: Landet EBD med et nødskrik før opptjeningsperioden gikk ut. Har endelig klart å gro nye negler, så jeg håper på en litt enklere reise i år.

6. Storbaba

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Første gangen fikk jeg poengene ca en måned etter jeg fikk kortet, og etter purringer. Denne datoen fikk jeg da året etterpå også...

Rscott liker dette
  7. Hennes_1970

Hennes_1970 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Venter fortsatt på årets 20,000 poeng, jeg også.
    Men er det flere enn meg som ikke har mottatt de 'vanlige' ekstrapoengene sine på eurobonus kontoen. Ser at poengene er opptjent (ifg fakturasuden hos Amex), men inne på Eurobonus/sas er det ikke registrert et eneste poeng etter september 2019.

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,712
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene ryr inn hos meg. Hvis du har brukt kortet og ikke fått poeng siden september bør du nok ta en tlf til AmEx.

9. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har heller ikke mottatt mine kjærkomne poeng enda:(

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker å switche over fra Premium til Elite nå ganske snart. Enn så lenge bruker jeg dnb mc. Har vi sett noen kampanjer på Elite til nå (typ 30k eb ved x i spend), eller har dette kun vært på Premium?

11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det som Tallin-agenten sa til meg i går, at om man gjør nye endringer når CT-turen er booket, så koster det kun 150 kr i endringsgebyr? Hadde egentlig booket ferdig en tur i går, men nå nettopp dukket det uventet opp invitasjon til min onkels 70-årsdag, så jeg skal da prøve å få skjøvet hjemreisen en dag tidligere. Kan jeg risikere å måtte betale 450 kr igjen? Mulig jeg da må endre hele returen (hadde opprinnelig open jaw BUD - HND, ICN - BUD).

12. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Endringer på eksisterende booking koster kun 150,- per person, ja. Og rekalkulering av skatter.

Neonex liker dette
  13. Storbaba

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Kun sett disse på Premium i hele 2019 hvor de vel har det kjørt minst 3 ggr. Ingen på Elite tror jeg.

Gullars liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ut her at oktobertilbudet også gjaldt Elite. Tenker derfor jeg venter litt. Tipper det dukker opp et nytt tilbud i januar/februar.

15. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål angående Amex Elite ekstrakort (kortmedlemmer) og Amex NO appen:

Hvis man har bestilt flere kort på andres navn, legges det kortet inn som tilleggskort hos meg eller hos de andre? Mitt navn står ikke på kortet, men selve brevet var adressert til meg.

Har det noen praktisk betydning, da all bruk uansett vil gå mot hovedkortet? Tips?

Last edited: 11. jan 2020
  16. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Håper på tilbud selv, men har liten tro på at det kommer i nærmeste fremtid. Nå har jo ny CT opptjeningsperiode akkurat startet så folk bestiller nye Premium/Elite og bruker penger på kortene sine som crazy allerede. Derimot mot midten av året har mange sikkert klart å opptjene det som går ann å opptjene av CT, kanskje nedgradert til Classic og ikke bruker Amex noe særlig. Det er først da det oppstår et incentiv for Amex å kaste poeng etter folk for å stimulere bruk.. Den første av 2019 kampanjene kom vel ikke før i mai (?)

ELEM and Xflipper like this.
  17. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hva koster dey egentligt første gang man bytter?

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    150kr per reisende.

samtom liker dette
  19. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Sorry, dette var self klart fra ovenstående poster - mente første gang man bestiller? Sorry og takk for svar

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg er halvveis til årets første CT, men Amex gjør det fortsatt ikke enkelt for meg å holde oversikten. Lurer på de har en person på tiltak i 10 prosent stilling til å ta seg av all datasupport. :D

Del denne siden