SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen betalingsmåter som gir muligheter for å få EB ifm regningsbetaling i det hele tatt.

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kan godt hende som i helsebransjen, om du ikke skriker høyt nok er det ingen som lytter, og dermed går du nederst i bukken, om ikke faller ut av systemet :eek:

Jeanette liker dette
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hørt noen har fått 10k.

drsyk liker dette
  4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo bra, kanskje jeg skal klage på noe også;)

5. Nardus

Nardus EBG

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, du får omsetning på alle ekstrakort

6. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål; hvor i huleste kan jeg se nøyaktig hva jeg får av EB poeng for, ved bruk av Amex Elite kortet? :confused:

Det detter bare inn samlede poeng hos SAS, men får ingen detaljert oversikt slik man gjør hos SAS Mastercard. :(

Eller har jeg bare ikke gravd godt nok ned i menyene og/eller på hjemmesiden til Amex?

7. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    Du finner det hvertfall i amex appen ved å trykke på "fordeler" og "mine inntjent poeng".

spacecosmos liker dette
  8. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Flott - tusen takk! Den siden kom forresten aldri opp hos meg. Jeg tømte data og buffer cache, så dukket den opp med en gang. ;)

Flyvende_mare liker dette
  9. LMOR

LMOR Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Oppdatering:
    Klagingen utover i 2019 på dette hadde effekt, så jeg har fått poengene. Men grunnen til at jeg ikke oppdaget dette, er at de om sommeren/høsten tilbakedaterte poengene til februar, altså på forrige opptjeningsperiode. Det viste jo ingen steder..
    Så da får jeg nok 20 000 poeng i februar :)

drsyk liker dette
  10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Et par spørsmål om ekstrakortet til samboer:
    - Fremgår det tydelig på faktura hva som er brukt på hvilket kort, eventuelt egen del av faktura for det kortet?
    - Gjelder reiseforsikring selv om hovedeier ikke deltar på reisen?
    - Forstår det slik at opptjening teller mot CT for hovedkortet?
    - Ekstrakortet får eget navn trykket på, ikke navnet til eier av hovedkortet?

11. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    For innehavere av ekstrakort får de en egen kolonne på faktura, øverst står det Nye transaksjoner for*Navn på innehaver* Kort som slutter på *fire soste nummer i kortet* Nederst står det samlet forbruk. I nettbank ser du som hovedkort- innhavertransaksjonene på ekstrakort samt initialene til innehaver.

Ekstrakort får eget navn på innehaver, men blir sendt til adressen for hovedkortinnehaver. Når det gjelder reiseforsikring så er ekstrakortmedlemmer vil det gjelde. CT opptjenes nok på hovedkort slik som MR, men det får andre bekrefte.

Darkcho liker dette
  12. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg meldte meg på denne med Elite kortet og med en gang jeg kom over omsetningskravet på 60k kom de 30k poengene inn på konto. Så dette fungerte veldig bra:) I tillegg kom jeg da opp i 50k statuspoeng og ble oppgradert til SAS Gull:D Samt at jeg fikk de 3 første månedene gratis. Neste gang bestiller jeg Classic også, får jo 30k poeng med dette også.

turbotobben and Gullars like this.
  13. Sprinkle

Sprinkle Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Er det noen som har en formening om hvilken hyppighet de har på tilbud for å bestille Amex-kort? Er ivrig på å komme igang med opptjening til ny CT, men bittert å bestille i dag om det kommer et tilbud likt det i oktober etter bestilling...

14. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Noen andre som fikk Elite kort og 20K i nov/des 2018, og som ikke har fått 20K for 2019 enda? Jeg har ringt kundeservice 2 ganger, de bare beklager og sier de skal sjekke opp, men ingenting skjer... :(

magnusant and Xflipper like this.
  15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Samme her

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,902
    Bonuspoeng:
    293
    Har ringt hver mandag siden begynnelsen av desember og etterlyst poeng. Og ringer fremdeles....

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har vurdert og "bestille" nytt kort i håp om at poengene kommer da/derfra?
    Vurdere og prøve selv. Er lei og vente. Så sier du bare opp det "nye" der poengene kom fra og fortsetter bruket på det gamle.

18. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg bestilte i mai 2019. Har ringt ca. en gang i måneden for å etterlyse statuspoengene. I dag tikket de omsider inn.

Sonictravel, drsyk, yukho and 2 others like this.
  19. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, er det så lurt da? Med en gang du aktiverer nye kortet, må du jo betale årsavgift på den også, selv da er du ikke garantert 20k.

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Du får refundert om du sier opp.
    De er jo flere som får poeng innen 24 timmer etter godkjent søknad, om så trenger man ikke aktivere kortet.

Del denne siden