SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk bonuspoengene innen en time etter at jeg fikk kortet innvilget nå i begynnelsen av Januar
     
  2. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Tro det du vil. Det var dette jeg ble fortalt at kom til å skje av AMEX, og det var det som skjedde den dagen jeg avsluttet kortet...
     
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan stemme at det var derfor poengene forsvant. Beklager... Det har jeg ikke tenkt på....
     
    Last edited: 23. jan 2020
  4. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Men du hadde vel ikke 20000 statuspoeng på kontoen i desember hvis opptjeningsperioden gikk ut 30.11. Så hvilke statuspoeng trakk de da tilbake?
     
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det stemmer nok....
    Du har nok rett i det. Jeg
    Det er mulig du har rett og at poengene forsvant fordi min opptjeningsperiode var over...
     
  6. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager all forvirring. Men AMEX fortalte meg at statuspoengene mine ville forsvinne den dagen jeg sa opp kortet. Derfor ventet jeg til etter at opptjeningsperioden min var over før jeg sa opp kortet. Så det kan jo være at statuspoengene mine forsvant den 1.desember. Jeg har nok ikke sjekket det. Det jeg var opptatt av å sjekke var om jeg fremdeles hadde gullstatus etter at kortet var avsluttet. Sannsynligvis forsvant mine statuspoeng altså da den 1. desember, og AMEX hadde ingen poeng å trekke tilbake den dagen jeg avsluttet kortet. Så jeg kan dermed ikke bekrefte at poengene forsvinner når kortet blir avsluttet. Men det er det AMEX har informert meg om. Beklager igjen at jeg var så påståelig :)
     
    Chrisljo liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal kunne sjekke denne enkelt i poengoversikten ved og bla tilbake til da du fikk dem :)
     
    drsyk liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja for det er sikkert mulig, hvis den er like oppdatert som CT teller`n for 2020:rolleyes:
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    :rolleyes:
    Da kan det se ut som det var falsk alarm. Har selv planer om å bruke elite 6 mnd på og 6 mnd av. 2.000,- pr år i kortavgift syntes jeg bør være nok. Bruker ca 5 mnd på å fylle opp de 300.000 i omsetning for 2 CT. Så er det kona sin tur som elite kunde i 6 mnd. Familien totalt sett vil være amex kunde 12 mnd i året :rolleyes:
     
  10. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    De 20000 statuspoengene fra Amex vises ikke i min poengoversikt, gjør dine det?

    Dvs de gjorde det i fjor, men ikke i år. (Får poengene ca 7.1).
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette fra når jeg fikk poeng sist. eksporterte til Excel på SAS.no


    upload_2020-1-23_16-27-26.png
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Holder i med tobben her. Gjorde som deg Xflipper i fjor (kan se statuspoengene i oversikten i fjor - 21.01). Visste derfor at de ville komme på samme dato i år - noe de gjorde. Dog er dette ikke listet i oversikten (ihvertfall ikke enda), men poengbaren er oppdatert fra 1k til 21k.
     
    turbotobben and Xflipper like this.
  13. rookieflyer123

    rookieflyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk mitt SAS Amex Classic kort i posten i dag og aktiverte kortet og opprettet brukerkonto. Står i reglene at det er 45 kroner for papirfaktura.Er helt noob, så hvordan får man valgt vekk denne papirfakturaen, ser ikke noe alternativ for det?

    Har naturlig nok ingen transaksjoner enda og på "se faktura" er det tomt, men jeg får kanskje mulighet til å velge bort papirfaktura etter at en transaksjon er gjennomfort?
     
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg betalte inn en sum op forhånd og krysset av for e-faktura. Fra deres FAQ:
    • Benytt følgende innbetalningsopplysninger for privatkort:
      1506.03.21334, og KID-nummeret er det samme som ditt kortnummer.
    • Benytt følgende innbetalningsopplysninger for bedriftskort:
      7058.06.61481, og KID-nummer er de første 11 sifrene i ditt kortnummer.
     
    rookieflyer123 liker dette
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg spørre om hvordan du og din frue klarer å ha et forbruk på 600.000 pr år på AMEX kort?
     
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle ønske jeg kunne svart at jeg hadde et magisk triks som gjør at jeg får betalt alle regninger via amex. Dessverre, jeg har bare mye utlegg knyttet til reisevirksomhet hvor amex er godt utbredt.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Liker reisevanene dine...Her var det opppussing via Carlsen og Fritzøe som var min bestevenn ifjord...Hva skal jeg finne på i år?
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpe en nedslitt hytte? :)
     
    drsyk, holmen and jgroneng like this.
  19. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøp av valuta defineres som hva? Litt redd for at varekjøp (handel i matbutikk, klær og shoppingsentre) i utlandet gir ikke uttelling i CT.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,914
    Bonuspoeng:
    293
    All vanlig kortbruk teller, i inn- og utland. Har ikke tatt ut penger med det selv, men det er nok en sjanse for at det ikke teller mot CT eller gir poeng.
     
    Gribb liker dette

Del denne siden