SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var det jeg også mente... Og tror derfor ikke transaksjonen på nesten 9000,- jeg gjorde 01.01.20 har blitt regnet med i årets omsetning. Amex har nemlig klart å datere denne transaksjonen til 31.12...
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger under valget Eurobonus på nettsiden.
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Har siden din blitt oppdatert etter nyttår? Hos meg er det fortsatt bare det samme statiske bildet som alle andre har rapportert om:
    American_Express_-_Rewards_Summary.png
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Nei....
     
    Rscott liker dette
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Helt utrolig at man ikke har klart oppdatere dette på 1mnd.
     
  6. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Jeg har Amex Premium og også Sas mastercard premium, men da kan jeg altså kun booke fly via sas.no pga jeg kun har amex premium? Jeg kan altså ikke ta ett fly til Manila? :'( Har prøvd å søke rundt litt men kan ikke finne noe.. Takk!

    Et siste spørsmål:
    Når jeg er inne på sas sin side og skal søke på fly, så fikk jeg opp en mulighet å søke fra Oslo-Manila feks. Men da fikk jeg ikke brukt min CT? Eller så fungerer ikke SAS sin side?
    85 000 for Business per pers er det normalt med CT eller er det normalpris i poeng?

    "Poengrabatt, gyldig hos SAS og Star Alliance verden rundt for maksimum to personer."
     
    Last edited: 01. febr 2020
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ifølge nettsiden til Amex så skal du kunne booke CT-reise med Star Alliance, også med SAS Amex Premium.
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/sas-premium/inntjening-og-bruk-av-poeng.html
     
    Techsalsa liker dette
  8. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Sa da mener du at jeg ikke får brukt min CT fordi jeg kun har American Express Premium og ikke platinum? :( Så jeg får feks ikke brukt min CT her Oslo-Manila:

    Flys av SAS (OSL-CPH) , Singapore Airlines (CPH-SIN) and Singapore Airlines (SIN-MNL)
     
  9. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Du må ringe inn når de åpner på mandag dessverre.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Leste du hva han skrev? Jo, det skal funke, men det er en feil med nettsidene til SAS som ikke alltid (aldri) gir feil poengsum. Kortene som finnes nå heter Classic, Premium og Elite. Platinum fantes da DNB utstedte kortene.
     
    Xflipper and Travellingalf like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du misforstår :) Ikke noe problem å bruke CTen din.
     
    Travellingalf liker dette
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Inger her som tilfeldigvis har rundet 150K allerede med tanke på at tellerverket er nede og motatt CT for 2020?(ja jeg vet det kun har gått en mnd men enkelte her inne har høy spend :)
    Mistenker at amex har en god grunn til at tellerverket er nede grunnet at folk ikke skal si opp kortet etter oppnådd ct.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke regnet sammen nøyaktig, og har en del refunderte summer på kortet som gjør det litt uoversiktlig, men jeg er omtrent på en CT. Har ikke hørt noe.
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Har regnet på det, og skal ha nådd omsetning. Min eneste «bekymring» er som nevnt at transaksjonen gjort 1.januar som Amex har datert 31.12. Om den ikke er helt med mangler jeg fortsatt noen tusenlapper.

    Men jeg tror nok ikke Amex spekulerer i dette. Telleverket har vel egentlig ikke betydning utover at det er enkelt å holde oversikt for oss. Telleverket hos Amex fungerer visstnok som det skal - i følge Amex da, så får ta dette med en liten klype salt.
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Da får vi krysse fingrene for at en av dere snart for varsel om opptjent ct.
    Jeg hadde også en større postering 1 januar men den er heldigvis postert og gitt poeng samme dag men faktura fra desember. Fakturadato 3 januar, så redd den ikke er registrert mot telleverket for 2020 før jeg fysisk ser det.
     
  17. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare å laste ned json-filen som populerer fremdriftsbaren på amex-siden. Er en annen som har nevnt dette på forumet her. Husker ikke hvem - men all cred til vedkommende.

    da får du oversikt over spend ifjor og i år! Samt hvor mange kronasjer du mangler mot CT så du slipper å regne!

    laste ned json: developer tools i nettleseren
     
  18. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk mail om årets første CT 30.01.20

    Er det noen som tror det ikke fungerer? Eller, redd for at det ikke fungerer fordi telleverket ikke er oppdatert ev.? Uansett, har ikke sjekket telleverket, men fikk i hvert fall forventet CT.
     
    Storbaba liker dette
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er for spesielt interesserte, og ikke minst kapable... ;)
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, søk etter json på IF ga ingen ide om hvor den kan finnes, vet du noe mer ift navn el.l. på den?
     

Del denne siden