SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    På amex appen og nettsiden kan man jo se hvor mange poeng hvert kjøp har gitt og når det overføres til EBkonto. Jeg har fulgt med på disse transaksjonene i noen uker og mener å ha sett flere feil her.

    Kjøp på feks kiwi som blir registrert med en poengsum, men som mangler i oversikten over overførte poeng i dagene etter. Flere av overføringene har også feil poengsum ift det de ble registrert med.

    Er det flere som har opplevd dette? Og er det noen annen måte å kontakte amex på enn via tlf? Gjelder amex elite kort.
     
  2. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Når blir poenga overført? Når man har gjort et kjøp eller en gang i månaden?
    Ser at eg ikke har fått poeng siden desember måned..... :(
     
  3. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Mine har i alle fall "stort sett" blitt overført fortløpende dagen etter kjøpene går fra reservert til bokført. Men det er altså her jeg også mener å mangle div kjøp og har fått noen med feil poengsum. SAS MC overfører en gang i mnd om det var dette kortet du tenkte på.
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har jeg erfart, og samtidig har heller ikke den samme omsetningen blitt godskrevet mot CT-opptjening. Kun mulig å ringe Amex...
     
  5. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, mener Amex. Har ikke fått et einaste poeng etter eg fikk Amex Elite i desember....
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Melder pass... Blir for mange CT`r og få EB poeng;)
     
    RoadKing liker dette
  7. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Fikk du ordnet det når du ringte amex da? Eller må jeg forberede meg på måneder med kamp for noen skarve poeng?
     
  8. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Gir kontantuttak hos matbutikk opptelling mot CT eller får man advarsel fra dem om juks for inntjenning på bonus?

    Det jeg spør, at hvis jeg tar ut 1000 kr i kontant på kiwi, så telles de 1000 kr i CT?
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Kontantuttak ved varekjøp fungerer kun med BankAxept.
     
  10. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Uff da, kjenner på begrensning på bruken av Amex :(

    Noen her som bor på Vestlandet eller har benyttet Norleds hurtigbåt langs på kysten, som har brukt Amex? Jeg fikk mail nettopp fra Norled:

    "Hei,
    Du kan bruke American Express på båtene mellom Florø-Selje, i følge våres regnskapsavdeling."

    Skal jeg gjerne ha is på magen at jeg kan betale billetten med Amex ombord? For online booking aksepterer kun Maestro, Visa og Mastercard.:mad:
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    Jobber fremdeles med å få poeng etter en handel på TTT på Kiwi i mai ....
     
  12. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Det var svaret jeg IKKE håpet på:confused: Er jo snart fulltidsjobb å holde øye med denne poengflyten fra alle kanter! Får hive meg på tlf i morgen og starte masinga.
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    I mitt tilfelle ordnet de dette ganske raskt ja, tror ikke jeg trengte å purre de engang (hvilket er unormalt)...
     
    Flyvende_mare liker dette
  14. flyer1

    flyer1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som betaler med tæpping eller fungerer dette rett og slett ikke med amex? Har prøvd i en rekke forskjellige butikker uten hell.
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Funket i Taxi i går. Første gang det har virket for meg, men så har jeg stort sett gitt opp å prøve da.
     
    flyer1 liker dette
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,391
    Bonuspoeng:
    113
    Virker noen steder. Bl.a på Dinner i Oslo
     
    flyer1 liker dette
  17. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor er det man finner ut hvor mye man har omsatt for på Amex-kortet inneværende år ? Kravet er jo 150.000 NOK i omsetning pr. år, så det er jo greit å vite hvordan det ligger an. Skjønner at jeg kan summere alle regningene, men det er for mye jobb...
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal være at automatisk telleverk på din side på amex.no. Denne er dessverre (for en del av oss) ute av drift, og har vært det helt siden nyttår. Amex mener de jobber med dette, men som alt hos Amex skal alt være på plass om en uke, selv om det egentlige svaret er måneder og år...
     
    Gnilre liker dette
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som husker hvor raskt etter oppnådd omsetning eposten sendes ut? Etter mine beregninger har jeg nå oppnådd årets første CT, og er klar for å bestille sommerferie.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,849
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener at det gikk på noen timer / under et døgn på de to jeg tjente opp i 2019.
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden