SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,427
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om man får poeng ved å burke amex til å kjøpe prepaid MC/Visa kort?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk iallfall det på Kiwi ved kjøp av Paygoo kort.

markus and SilverBird like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Da var man nedgradert fra Amex Elite til Amex Classic, det var bemerkelsesverdig enkelt. Når man ellers opplever at alt med Amex har vært utrolig krøkkete så var dette en skikkelig walk in the park.
    Nuvel, jeg har ikke fått Classic kortet enda og det gjenstår å se om trekk for Elite forsvinner, så jeg skal vel vente litt med å bli imponert :)

OttoL liker dette
  4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,997
    Bonuspoeng:
    93
    Begynner Amex å frykte for kundene sine?

Ble akkurat oppringt fra de, og fikk beskjed om at de beklaget at de hadde hatt problemer med e-faktura, og at det nå skulle være i orden.

...eeh ok?

Det tok riktignok sin tid før jeg fikk eFaktura fra de, men har aldri klart på det eller hadde noe spørsmål vedr. det.

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte og sa opp premium og elite i går.. litt i irritasjon for at jeg har ventet 5 mnd på status poeng, litt fordi jeg ikke trenger dem siden sas har forlenget status. Og litt fordi CT er per nå vært nada og de ikke har utvidet utløpsdatoen for bruk.

Men tror dere ikke poeng tikket inn samme dag, og etter jeg sa opp elite kortet ? Whaat ???? Amex it??
    Jaja. De kan ikke trekke de tilbake fikk jeg beskjed om og jeg har nada behov for poengene før etter 1 november.

6. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor trenger du den oppskriften. Står jo i telleren på siden? Dette er ikke mitt forbrukt siste mnd for å si det sånn...
    upload_2020-5-1_11-17-13.png

7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Den telleren har ikke fungert i 2020.

wilco liker dette
  8. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,309
    Bonuspoeng:
    93

Funker telleren din? Min har vært i uorden i hele 2020.. Har du gjort noe for å fikse den?

wilco liker dette
  9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,412
    Bonuspoeng:
    183
    Min teller fungerer, men så fikk jeg Amex i 2020, så det kan ha noe med det å gjøre.

wilco liker dette
  10. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Min har fungert fint, men sjekket i dag på mobilen og da var omsetning tilnærmet null, sist jeg sjekket var den på 122k

11. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Aha. Det kan være grunnen. Sa opp kortet ifjor og søkte på nytt i år.

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Teller er forsatt feil så en må bruke det beskrevne "hacket" for å se status forbruk. Men ingen hast nå som både CT'er og poengsaldo hoper seg opp..... Måtte corona blitt borte som dugg for sola.

13. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om man beholder samme kortnummer, eller om det også blir nytt? Har selv valgt å nedgradere fra Elite til Classic inntil videre.

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt nummer

RoadKing liker dette
  15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Ser talkmore tilbyr følgende betalingsmåter:
    upload_2020-5-5_18-30-18.png

Mener å ha lest at man kan betale med amex med klarna (tenker her på alternativ 4). Noen som vet om det vil fungere å kjøpe en telefon hos talkmore med amex via klarna, evt har prøvd og kan bekrefte/avkrefte?

16. kfly

kfly Nytt Medlem

Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    33
    Klarna tar i teorien Amex. På deres sider kan vi lese:
    "Betalingsmetoder: Direktedebitering med Visa, Mastercard og AMEX".
    Web: https://www.klarna.com/no/bedrift/products/pay-now/

Personlig har jeg aldri sett andre alternativer enn Visa og Mastercard via Klarna. I 2015 skrev Klarna at "Starting in October, Klarna will enable its checkout merchants the ability to sell with American Express in Sweden, Finland, Germany and the United States."
    Web: https://www.klarna.com/international/press/klarna-checkout-now-supports-american-express/

Jeg har ingen fasit, men tenker at Klarna enten ikke støtter Amex i Norge, eller at det er opp til brukerstedet selv om de vil støtte (og betale ekstra for) løsningen.

17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sitter fast med ei booking på 25.000 kroner på hotel for ett reisefølge i Skottland nå i midten av mai, og har nå prøvd å få booking.com til å refundere, og prøvd kontakt med hotellet å få refundert beløpet med negativ respons. Jeg booket reisen med Amex Elite kortet mitt, er jeg forsikret der mot ei slik Covid-19 knipe med Amex Elite? Kan jeg bruke kjøps/reiseforsikringen på kortet for å få hevet kjøpet eller bookingen?

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Dette mener jeg reiseforsikringen til den enkelte skal dekke. Eventuelt reiseforsikringen i kortet skal i teorien dekke for alle. Vært og prøve kortet sitt først så alle slipper og ta jobben mot sin egen forsikring.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Dobbel poeng på AmEx Platinum fram til 20 juli.
    Annonsert på FB, ser ikke noe på hjemmesiden enda......

20. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel AMEX Platinum, ikke SAS Amex Platinum.

Del denne siden