SAS Amex Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Lars J

Lars J Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,451
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du nedgraderte kortet via kundeservice(og ikke sa opp og opprettet nytt kort) så skal det komme automatisk inn på Premium kortet.
    Iallefall det kundeservice fortalte meg.

Hvis ikke så må du ringe inn og så behandler de det manuelt

2. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,295
    Bonuspoeng:
    113
    Det er min erfaring også, jeg nedgraderte akkruat til Premium via kundeservice og i dag fikk jeg en refusjon betalt med Elite kortet forrige måned som ble refundert på mitt Premium kort.

Forøvrig gikk valuta 1500 kr i min favør på transaksjonen fra slutten av februar, ganske vilt.

3. Fleksnes

Fleksnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har erfaring med kjøp på skeidar via instabank med amex?

4. gabrigoal

gabrigoal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Det står sikkert en plass i de 224 sidene.. Hvis man vurderer å nedgradere til classic (fra elite) for en periode pga mindre forbruk osv. minster man da "statuspoengene". Mangler 2k poeng for gull neste periode, og usikker på om jeg blir å få flydd så mye. perioden min går ut i mai.. 2k poeng kan jeg være villig til å kjøpe, 22k blir det værre med...

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    De mottatte statuspoengene for Elite blir ikke trukket tilbake ved bytte av kort.

6. nicholas

nicholas Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Vet at det historisk har pleid å være kampanjer på Amex på vår- og høstparten med X antall EB poeng for X antall Spend. Noen som har noen formening om det er sannsynlig at noe slikt kommer i april eller mai? Kunne tenkt meg å skaffe meg Elite kortet spesielt om det er en kampanje gående

7. Storbaba

Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det har vært noen på Elite, men mener de kjørte tre slike kampanjer på Premium i fjor, sånn ca mai, juli og september tror jeg, hvor de økte kravet til spend (3 mnd) hver gang...

8. Fleksnes

Fleksnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Har fått tatt i bruk mitt SAS Amex Elite, noen som vet når fakturadato er? Og om avgiften kommer som årsavgift eller mndavgift? Har ikke fått min første faktura enda.

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Faktureres hver måned. 335kr. Mener fakturadato er 8. hver måned.

10. KVTL

KVTL Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Ringer du inn så omgjøres det til årlig betaling hvis du foretrekker det, prisen er uansett det samme.

OttoL liker dette
  11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Who knew! Gjorde det :)

12. Rscott

Rscott Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,183
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet at grunnpoengene skal komme på samme dato hvert år. Men er det noen av dere som måtte vente i månedsvis i fjor som vet når årets poeng kommer? 12 mnd etter bestilling eller 12 mnd etter at de fikset feilen? Selv bestilte jeg kortet i april, men fikk poeng først i august.

Tenkte å sette kortet på hold så lenge jeg overhodet ikke har bruk for det, men jeg trenger jo de poengene når jeg ikke får flydd dem inn. Surt å betale i 5 mnd for ingenting.

13. Storbaba

Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg purret mine en stund før de kom, og året etter kom de på samme dato som første året.

14. Rscott

Rscott Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,183
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat. Takk for info. Det betyr at de klarer å trolle til seg 1500 kroner ekstra fra meg i år for absolutt ingenting. Tror aldri jeg noensinne har vært kunde i et selskap hvor jeg har hatt mindre lyst å være kunde.

15. jgroneng

jgroneng Veteran

Likes mottatt:
    9,599
    Bonuspoeng:
    183
    Love — hate?

indahla and Rscott like this.
  16. wheitmann

wheitmann EBD

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta å få overført beløp fra Amex og over til vanlig bankkonto? Er snakk om penger jeg fikk i refusjon tilbake på kortet pga. kansellert flyreise.

17. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan gikk det med denne saken? Må du betale de kansellerte reisene nå ved forfall?

18. trygveat

trygveat Senior Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Her tok det en liten uke fra jeg pratet med Amex til beløpet sto på konto. I mitt tilfelle var det snakk om et kjøp som ble refundert til et avsluttet Premium-kort, jeg fikk valget mellom utbetaling til konto eller overføring til aktivt Elite-kort.

wheitmann liker dette
  19. Laffen

Laffen IT-System Sikkerhetsrådgiver

Likes mottatt:
    2,165
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe vits i å beholde Amex Elite nå i disse Corona tider? Hva tenker dere?

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    18,045
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det, for da kan jeg opptjene CT nr 2 også. Men, det er mange faktorer som spiller inn. Hvis vi hadde visst når *A award bestilling åpner på SAS.no, så hadde det vært enklere å svare.

SilverBird liker dette

Del denne siden