Edit: Forarbeidene sier at bruk av kredittkort oppfyller vilkåret om at kreditten er gitt etter avtale mellom selgeren og kredittgiveren, så da er det vel sånn.
Det er ikke helt unaturlig å gå inn på americanexpress.no, hvor man da faktisk blir videresendt til riktig adresse. (Etter å ha fått opp melding om sikkerhetsproblemer) Men, jeg tar det til meg, og har endret snarveien hos meg. Til mitt forsvar, så var .no-adressen den offisielle til å begynne med (tror jeg)
Jeg forstår det heller ikke, AmEx har vel også litt Corona preg? Med mye kanselleringer, og re funderinger? Men det er igjen ingen unnskyldning for at AmEx IT skrur av/på en bryter, da det er to separate tjenester... Og kun EB for 2020 er synlig
Fikk nylig en e-post om at Hotels.com vil refundere et bestilt hotellopphold "(...) til betalingsmetoden du brukte for å bestille oppholdet". Hva skjer dersom dette oppholdet ble bestilt på et Amex Elite som nå er kansellert? Jeg har nedgradert til Premium siden den gang.
Hvis du nedgraderte kortet via kundeservice(og ikke sa opp og opprettet nytt kort) så skal det komme automatisk inn på Premium kortet. Iallefall det kundeservice fortalte meg. Hvis ikke så må du ringe inn og så behandler de det manuelt
Det er min erfaring også, jeg nedgraderte akkruat til Premium via kundeservice og i dag fikk jeg en refusjon betalt med Elite kortet forrige måned som ble refundert på mitt Premium kort. Forøvrig gikk valuta 1500 kr i min favør på transaksjonen fra slutten av februar, ganske vilt.
Det står sikkert en plass i de 224 sidene.. Hvis man vurderer å nedgradere til classic (fra elite) for en periode pga mindre forbruk osv. minster man da "statuspoengene". Mangler 2k poeng for gull neste periode, og usikker på om jeg blir å få flydd så mye. perioden min går ut i mai.. 2k poeng kan jeg være villig til å kjøpe, 22k blir det værre med...
Vet at det historisk har pleid å være kampanjer på Amex på vår- og høstparten med X antall EB poeng for X antall Spend. Noen som har noen formening om det er sannsynlig at noe slikt kommer i april eller mai? Kunne tenkt meg å skaffe meg Elite kortet spesielt om det er en kampanje gående
Tror ikke det har vært noen på Elite, men mener de kjørte tre slike kampanjer på Premium i fjor, sånn ca mai, juli og september tror jeg, hvor de økte kravet til spend (3 mnd) hver gang...
Har fått tatt i bruk mitt SAS Amex Elite, noen som vet når fakturadato er? Og om avgiften kommer som årsavgift eller mndavgift? Har ikke fått min første faktura enda.
Ringer du inn så omgjøres det til årlig betaling hvis du foretrekker det, prisen er uansett det samme.
Jeg vet at grunnpoengene skal komme på samme dato hvert år. Men er det noen av dere som måtte vente i månedsvis i fjor som vet når årets poeng kommer? 12 mnd etter bestilling eller 12 mnd etter at de fikset feilen? Selv bestilte jeg kortet i april, men fikk poeng først i august. Tenkte å sette kortet på hold så lenge jeg overhodet ikke har bruk for det, men jeg trenger jo de poengene når jeg ikke får flydd dem inn. Surt å betale i 5 mnd for ingenting.
Akkurat. Takk for info. Det betyr at de klarer å trolle til seg 1500 kroner ekstra fra meg i år for absolutt ingenting. Tror aldri jeg noensinne har vært kunde i et selskap hvor jeg har hatt mindre lyst å være kunde.