SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. ito

    ito Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Edit: Forarbeidene sier at bruk av kredittkort oppfyller vilkåret om at kreditten er gitt etter avtale mellom selgeren og kredittgiveren, så da er det vel sånn.
     
    Last edited: 30. mars 2020
  2. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Dette her er altså den korrekte adressen:
    https://www.americanexpress.com/no/
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke helt unaturlig å gå inn på americanexpress.no, hvor man da faktisk blir videresendt til riktig adresse. (Etter å ha fått opp melding om sikkerhetsproblemer)

    Men, jeg tar det til meg, og har endret snarveien hos meg. Til mitt forsvar, så var .no-adressen den offisielle til å begynne med (tror jeg)
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forstår det heller ikke, AmEx har vel også litt Corona preg? Med mye kanselleringer, og re funderinger? Men det er igjen ingen unnskyldning for at AmEx IT skrur av/på en bryter, da det er to separate tjenester... Og kun EB for 2020 er synlig :)
     
  5. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er helt enig med deg altså. :) Skikkelig dust av Amex.
     
    holmen liker dette
  6. trunde

    trunde Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk nylig en e-post om at Hotels.com vil refundere et bestilt hotellopphold "(...) til betalingsmetoden du brukte for å bestille oppholdet". Hva skjer dersom dette oppholdet ble bestilt på et Amex Elite som nå er kansellert? Jeg har nedgradert til Premium siden den gang.
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,644
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du nedgraderte kortet via kundeservice(og ikke sa opp og opprettet nytt kort) så skal det komme automatisk inn på Premium kortet.
    Iallefall det kundeservice fortalte meg.

    Hvis ikke så må du ringe inn og så behandler de det manuelt
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er min erfaring også, jeg nedgraderte akkruat til Premium via kundeservice og i dag fikk jeg en refusjon betalt med Elite kortet forrige måned som ble refundert på mitt Premium kort.

    Forøvrig gikk valuta 1500 kr i min favør på transaksjonen fra slutten av februar, ganske vilt.
     
  9. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med kjøp på skeidar via instabank med amex?
     
  10. gabrigoal

    gabrigoal Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Det står sikkert en plass i de 224 sidene.. Hvis man vurderer å nedgradere til classic (fra elite) for en periode pga mindre forbruk osv. minster man da "statuspoengene". Mangler 2k poeng for gull neste periode, og usikker på om jeg blir å få flydd så mye. perioden min går ut i mai.. 2k poeng kan jeg være villig til å kjøpe, 22k blir det værre med...
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    De mottatte statuspoengene for Elite blir ikke trukket tilbake ved bytte av kort.
     
  12. nicholas

    nicholas Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Vet at det historisk har pleid å være kampanjer på Amex på vår- og høstparten med X antall EB poeng for X antall Spend. Noen som har noen formening om det er sannsynlig at noe slikt kommer i april eller mai? Kunne tenkt meg å skaffe meg Elite kortet spesielt om det er en kampanje gående
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det har vært noen på Elite, men mener de kjørte tre slike kampanjer på Premium i fjor, sånn ca mai, juli og september tror jeg, hvor de økte kravet til spend (3 mnd) hver gang...
     
  14. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått tatt i bruk mitt SAS Amex Elite, noen som vet når fakturadato er? Og om avgiften kommer som årsavgift eller mndavgift? Har ikke fått min første faktura enda.
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Faktureres hver måned. 335kr. Mener fakturadato er 8. hver måned.
     
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Ringer du inn så omgjøres det til årlig betaling hvis du foretrekker det, prisen er uansett det samme.
     
    OttoL liker dette
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Who knew! Gjorde det :)
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at grunnpoengene skal komme på samme dato hvert år. Men er det noen av dere som måtte vente i månedsvis i fjor som vet når årets poeng kommer? 12 mnd etter bestilling eller 12 mnd etter at de fikset feilen? Selv bestilte jeg kortet i april, men fikk poeng først i august.

    Tenkte å sette kortet på hold så lenge jeg overhodet ikke har bruk for det, men jeg trenger jo de poengene når jeg ikke får flydd dem inn. Surt å betale i 5 mnd for ingenting.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg purret mine en stund før de kom, og året etter kom de på samme dato som første året.
     
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat. Takk for info. Det betyr at de klarer å trolle til seg 1500 kroner ekstra fra meg i år for absolutt ingenting. Tror aldri jeg noensinne har vært kunde i et selskap hvor jeg har hatt mindre lyst å være kunde.
     

Del denne siden