SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg har akkurat det samme.

Rscott liker dette
  2. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Blått Amex kampanjen funka som en kule ! 18k poeng dagen etter siste transaksjonen.

må og få takke Oslo tannlegesenter før muligheten til at betale med Amex, det har blitt 1/3 CT og 2stk enkle Kampanjer :D

holmen liker dette
  3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som du har gått gjennom mye pine, men hva gjør man ikke for poeng :D:eek:

dahlmath and Spielhaug like this.
  4. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Haha ja fyyfan! Lider av står tannlege skrekk så har på så vis bygget opp alt for mye og fikse.
    Heldigvis så er den Danske damen jag ble tildelt meget bra, så alt i alt gick det helt ok.
    Toppet sommerens tannlegesessions med og dra 3 visdomstenner i søndags. Skål :D

Hanen and Storbaba like this.
  5. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Kompis skal betale ut leasing bil for 320K hos bilforhandler som ikke var så hypp på Amex. Fikk ordna med selger at vi deler på gebyret til Amex på 12000kr. Blir 2 CT av dette og en slump poeng. Grei deal for oss.

Kalsnes, bXmi, October and 6 others like this.
  6. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har reiser med SAS for nesten 40000 som forhåpentligvis etterhvert blir refundert til mitt Amex Premium kort. Ulempen er jo at jeg ikke kommer til å få noen EB poeng på en god stund. Hva skjer hvis jeg oppgraderer kortet til Elite nå? Vil de fortsatt motregne poeng jeg allerede har mottatt mot fremtidig spend?

7. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe poeng i å oppgradere kortet. Du starter uansett helt på nytt med opptjening av spend etc. Jeg ville søkt Elite, og etter det bare sagt opp Premium. Når AMEX får refusjon av penger får du brev i posten (!) og ved å oppgi kontonr overføres det til bankkonto. Jeg hadde et slikt tilfelle etter at jeg avsluttet Premium. (Alternativt kan du selvsagt oppbevare pengene hos SAS i form av voucher..)

8. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er opptjeningsperioden for Companion Tickets egentlig, følger den perioden i EB? Finner ikke noe sted i Appen jeg kan se dette.

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,725
    Bonuspoeng:
    293
    Opptjeningsperioden følger kalenderåret, derfor lurt å tegne i januar.

Jensemann liker dette
  10. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Dette skjønner jeg lite av.

Hadde SAS Amex Premium til 85kr måneden og nedgraderte her for to-tre uker siden til SAS Amex Basic som er uten årsavgift.

Ser nå i appen jeg er trukket 390kr i medlemsavgift.

Noen som vet?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,725
    Bonuspoeng:
    293
    De er sløve. Ring og klag, du får trekket tilbake. Opplevde det samme da jeg sa opp Elite.

12. AlexanderEkornes

AlexanderEkornes EBG

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    bestemt meg for å gå over fra DNB sitt mastercard til amex nå. ser at de har lansert gullkortet sitt i metal, noen som vet om det er EB poeng opptjening på det kortet og? eller må jeg over på sas kortene til amex? finner ikke noe om poengopptjening på gullkortet på hjemmesiden til amex, men tenkte jeg kunne høre her hvertfall før jeg bestilte noe.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen direkte opptjening av eurobonuspoeng med gullkortet. Du tjener derimot Amex Membership Reward points som kan konverteres til mange forskjellige bonusprogrammer, men med ganske elendig konverteringskurs hvis du vil spare i eurobonus.

Du får 1 Membership reward per krone du bruker og vekslingskursen er 12MR for 1 eurobonuspoeng - du får altså 8.34 poeng per 100-lapp mot 10 per 100 for Amex Eurobonus Classic, 15 for Premium og 20 for Elite (og 30 per 100 for alle de tre Eurobonuskortene hvis du handler på sas.no).

Fordelen med Membership Rewards er at de også kan konverteres til andre bonusprogram og at de aldri går ut på dato.

14. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Begynner å nærme seg tidsfristen på AmEx Classic kampanjen på 18K poeng for 18K spend. Noen som vet om kjøp av gavekort til bruk på Kiwi vil telle med i totalsummen, eller er gavekort utelukket fra kampanjen?? o_O

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Amex ser ikke hva du kjøper så gavekort teller.

16. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    De sa de trekker fra neste faktura men hva hvis jeg ikke bruker kortet neste måned ...

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,725
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at de sa "neste faktura", ikke "neste måned" ;)

18. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt litt problemer med eurobonus poengene mine ved at de fikk et år for kort gyldighetsperiode. Jeg sendte mail den 24 sep til sas.no gull mailen, men har ikke fått noe svar angående det. Nå ser jeg at siden den 24 sep (altså samme dag jeg sendte mailen) har alle poengene fra Amex kortet mitt fått mislykket poengoverføring. Er det noen som har opplevd dette og er det SAS eller Amex jeg må kontakte?
    Screenshot 2020-09-27 at 19.04.29.png

19. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Amex...

kaiarne liker dette
  20. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Samme hos meg. All poengoverføring f.o.m. 24.9. har status som mislykket.

kaiarne liker dette

Del denne siden