Var innom SAS-appen, og fant ut at jeg ikke hadde fått overført poeng fra Amex siden 9. september. Sjekket i Amex-appen, og der sto det at de var overført, så kom de tilbake som Point reversal, og så ble de overført igjen.
Sjekket så på nettsiden, der sto det ikke det samme. Der var det Mislykket overføring, for hver sum som var forsøkt overført.
De har forsøkt å overføre alle de manglende poengene hver dag siden 24/9 (ser det ut til), men de kommer alltid i retur. I går ble de også overført, men kom ikke i retur. Men, de har ikke dukket opp på SAS-kontoen.
Ringte Amex, og svensken kunne fortelle meg at det var problemer hos Amex, og at de jobbet med saken. Det kunne ta noen dager.
I tillegg får jeg en del penger inn på mitt oppsagte Elite-kort, på grunn av avbestilte reiser. Disse kunne jeg få overført til min konto. Greit nok. Men, jeg venter på mer penger i retur, og spurte om dette kunne overføres automatisk. Det kunne det ikke. Jeg måtte ringe inn og spørre. (Men nå hadde de i alle fall kontonr mitt).
Jeg har rimelig god oversikt over kortbruken, og vet hva som kommer i retur. Men, det er nok mange der ute som får refundert penger på kort som er sagt opp, som ikke har god oversikt. Betyr dette at Amex bare beholder pengene om ingen sier fra??
Vis alt...