SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg er alle poengene kommer som Point Reversal. Men så er de overført på nytt.. så det er noe rart de siste dagene.
     
    kaiarne liker dette
  2. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Har snakket med Amex i dag. De påstod at det ikke var et kjent problem, så de skulle se nærmere på dette.
     
  3. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket med Amex jeg også. Hos meg var det forvirring hva problemet er, men han lagde en sak på det og sa klart og tydelig at han ikke visste når dette ble fikset og jeg kunne få poengene mine.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Mine poeng har gått over som normalt de siste dagene, sånn til sammenligning.
     
    kaiarne liker dette
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har samme problem med mislykkede overføringer. Minner om perioden april-august 2019 hvor de slet med koblingen mot SAS. Da det endelig løste seg opp fikk jeg 35.000 poeng eller noe, så det ordner seg jo til slutt.
     
    kaiarne liker dette
  6. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også problemet med mislykkede overføring.

    Slik jeg forstod det på Amex, etter at jeg snakket med de.
    Det er ikke noe som fikses av seg selv, sier du ikke ifra om de overføringene som er mislykkede er det godt mulig du ikke får poengene.
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tok en telefon nå. Han jeg pratet med hadde ikke hørt om problemet. Litt rart ettersom det ser ut til å angå mange.

    Han skulle sjekke det opp. Ser for øvrig at jeg har fått inn poeng fra i går, så det er kun 22-28 september jeg mangler. Ca 1000 poeng. Ikke noen big deal.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Samme periode her. Har ikke foretatt meg noe enda.
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,162
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte nettopp for å høre hvorfor jeg ikke har fått overført poeng de siste 5 uker.
    Snakket med en hyggelig Svensktalende mann som spurte om jeg hadde fått meldinger om mislykket poengoverføring, for det var noe "Norge plagdes med". Men, nei, jeg har ikke det i oversikten min. Neste spørsmål var om jeg hadde fått refundert penger i det siste, og ja, det hadde jeg men jeg har brukt (mye) mer enn det jeg har fått igjen, så det burde ikke være årsaken.
    Det er dog slik at poengene sluttet å komme inn fra dagen jeg fikk igjen pengene, så det er muligens en hick-up en plass.
    Sak er opprettet og han sa at poengene burde dukke opp etterhvert.
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Ser nå at jeg ikke har fått poeng her heller siden 9.aug. Her må det telefoneres i morgen!
     
  11. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Avgiftene er på kortene er
    Premium 85 NOK/måned
    Elite 335 NOK/måned

    Om man bestiller et Amex kort i dag så betaler man vel kun hver mnd man har det de tre siste månedene i året her?
    Samme gjelder for neste år - men at CT klarer man kanskje ikke før man starter i januar og har et helt kalender år på seg for å være sikker.
    Om man venter med å bestille kortet helt til januar - så mister poengene for det man skal handle i okt, nov og desember.

    Ser ikke helt utfordringene med å bestille kortet nå eller tenker jeg helt feil her?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer an på hvor mye du omsetter for i år. Omsetter du for 150.000 eller 300.000 før jul ville jeg gått for Amex Premium eller Elite nå. Hvis du ikke gjør det ville jeg ventet til januar. I mellomtiden kan du bruke et mastercard med eurobonusopptjening, enten gratis eller månedsavgift, med nesten tilsvarende opptjening av poeng.
     
    RoadKing and Vaskehanske like this.
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Her også... får vel ta en telefon etterhvert...
     
  14. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Er en kamerat som skal starte med å spare derfor jeg spør nå. (Jeg har Elite og Mc Premium i dag - så var ikke helt "oppdatert" med hvorfor på akkurat dette og ser den nå.)

    Det er sant det du skriver der - han kan bestille SAS MC Premium nå - og vente til slutten av desember/januar og bestille Amex Premium kortet da.
    Da sparer han 85 * 3 mnd = 255kr.

    Takk!
     
    RoadKing liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Var innom SAS-appen, og fant ut at jeg ikke hadde fått overført poeng fra Amex siden 9. september. Sjekket i Amex-appen, og der sto det at de var overført, så kom de tilbake som Point reversal, og så ble de overført igjen.
    Sjekket så på nettsiden, der sto det ikke det samme. Der var det Mislykket overføring, for hver sum som var forsøkt overført.
    De har forsøkt å overføre alle de manglende poengene hver dag siden 24/9 (ser det ut til), men de kommer alltid i retur. I går ble de også overført, men kom ikke i retur. Men, de har ikke dukket opp på SAS-kontoen.

    Ringte Amex, og svensken kunne fortelle meg at det var problemer hos Amex, og at de jobbet med saken. Det kunne ta noen dager. :rolleyes:


    I tillegg får jeg en del penger inn på mitt oppsagte Elite-kort, på grunn av avbestilte reiser. Disse kunne jeg få overført til min konto. Greit nok. Men, jeg venter på mer penger i retur, og spurte om dette kunne overføres automatisk. Det kunne det ikke. Jeg måtte ringe inn og spørre. (Men nå hadde de i alle fall kontonr mitt).
    Jeg har rimelig god oversikt over kortbruken, og vet hva som kommer i retur. Men, det er nok mange der ute som får refundert penger på kort som er sagt opp, som ikke har god oversikt. Betyr dette at Amex bare beholder pengene om ingen sier fra??
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk beskjed om at manglende poeng (fikk sist 9.aug) kommer i morgen eller fredag.
     
    kaiarne and bombusfervidus like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Og da kom poengene inn hos meg.
     
    Insomnia4u liker dette
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk en
    samme her, poengene kom uten at jeg har vært i kontakt med amex
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Poengene markert med gårsdagens dato men ble synlig hos SAS en gang etter kl. 08:00 i dag.

    upload_2020-9-30_11-52-8.png
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,828
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg fikk brev pr. post fra Amex (etter annet sted langt ute i verden..) etter en tid (x uker) om at jeg hadde en saldo hos de som ville utbetale og at jeg måtte ta kontakt for å gi kontoinformasjon...
     
    holmen liker dette

Del denne siden