SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk så klart mail om premium til elite ugrade i dag (ca 3 dager etter jeg sa opp premiumkortet så klart). Har allerede elite. Noen som vet om jeg har sjans på å ringe dem og be om å få bli meldt på kampanjen allerede, eller er ikke det sjans i havet? Hva skjer hvis jeg trykker via linken i mailen og signer up? Får jeg et ekstra elite kort, eller trekker de meg da dobbel avgift?

2. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å opppgradere selv også :)

Hvis man har funnet en forhandler som er villig til å la man betale bil med Amex, hvordan få Amex til å åpne opp en ”liten” sum på f.eks 800+ k o_O

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det første og eneste en kan gjøre er å ringe Amex for å sjekke hvor mye en kan dra på kortet. Dernest er utfordringen å få selger til å dele opp betalingen, slik at du kan dra f.eks. 100k og nedbetale Amex dagen etter. Og gå for neste transaksjon... Jeg mener at Amex ikke aksepterer innbetaling til kortet i forskudd før slik transaksjon, men det er lov å teste de på det...

4. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det noen som vet om de 20000 statuspoengene man får for Amex Elite kommer en gang i året eller om de skal ligge inne hele tiden man har et Amex Elite kort? Jeg sjekket EB kontoen min og i denne opptjeningsperioden har jeg ikke fått de 20000. (fra 1.des-30.nov). Jeg mener jeg fikk dem ifjor. Men må innrømme at jeg ikke har sjekket dette så nøye siden SAS forlenget statusen min pga. Korona. Men nå som SAS kom med denne kampanjen om 4x statuspoeng på reiser de neste månedene blir det plutselig mulig å oppnå diamant :)

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Amex kan åpne for en sum hvis du har dekning for det i form av selvangivelse og kontoutskrifter.

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    De skal komme sånn ca. på samme tid hvert år, rundt den tiden du fikk kortet

rsteink and Nurse82 like this.
  7. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Samme dato hvert år i mitt tilfelle.

rsteink liker dette
  8. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Amex klarte en dobbel upgrade fra premium til elite og mottok 2 kort med 1mnd mellomrom, spesielt desverre ikke mottat poeng for noen av de..

9. Veggen

Veggen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det var ikke dumt!
    Takker for tipset!

10. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kjøpte en båt til 240K i fjor og avtalte på forhånd med forhandler at betaling med Amex var ok. For sikkerhetsskyld ringte jeg Amex for å få bekreftet at de godtok dette og fikk da beskjed om at det ikke var noe problem.

ChrisTW liker dette
  11. mnymny

mnymny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Betalte på Egon med sas Amex som er registrert på sas.no , men har ikke fått noe poeng. Kommer disse etter hvert eller må man faktisk registrere sas eurobonus kortet når man betaler?

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113
    Ta vare på kvitteringen. Dette kan ta litt tid.
    Om poengene fortsatt ikke er kommet etter ca 25 dager kan du etterregistrere kjøpet.

Husk at kortet må være registrert på eurobonus.shopping/nb . Det fungerer ikke om kortet kun er registrert som betalingskort på sas.no.

Etter 1. september 2020 er det ikke lenger mulig å bruke et rent medlemskort i betalingsterminalen for å tjene bonus.
    Kun debet og kredittkort som er forhåndsregistert på linken over kan brukes.

13. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Mitt Amex er registrert på lenken du nevner. Handlet på en Rituals- butikk for kort tid siden. Ikke fått poeng. Andre som har erfaringer med Rituals og poeng?

14. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, måtte etterregistrere en julegave jeg kjøpte der med et kort jeg har lagret i profilen.

edit; På Rituals, om det skulle være uklart

15. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Handel på nett går ok, bare legg inn ditt EB- nummer. Handel i butikk må du etterregistrere etter 25 dager. Ikke fått til dette med autoregistrering når man handler i butikk.

16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Idiotisk at man har «forbedret» dette til at man er nødt til å ta vare på kvitteringer i fysiske butikker. Skulle ikke trodd vi var i 2021...

Durek liker dette
  17. Storbaba

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Har vel vært slik hele tiden for de tilfeller der teknologien ikke fikser det... Var ikke noe bedre når man måtte dra vanlig EB medlemskort før betaling.

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,895
    Bonuspoeng:
    183
    Samboer fikk ikke de 30 000 poengene enda hun var ny kunde, jeg som allerede har hatt classic tidligere og har aktivt elite kort fikk 30 000 poeng på premium kortet jeg bestilte..
    Prøvde å klage via kundeservice først, blankt nei. Sendte inn mail til klageavdelingen i går, ble ringt opp idag. Fortsatt nei. De mener at det ikke er brukt 30 000 kr ettersom kjøpet som ble gjort 30 desember først ble bokført 15 januar pga en feil av PayPal, som er forøvrig tilbakedatert til 30 desember når kjøpet faktisk var gjort i amex appen...

Skal prøve å bare sende inn en helt enkel klage hos finansklagenemda men lite håp der at de 30 000 poengene dukker opp.

19. skjermlue

skjermlue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    kan man si opp classic kortet etter kampanjen, og så bestille nytt ved neste kampanje? og få kamanjepoeng for begge gangene?

20. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Beholder man opptjening mot CT hvis man hopper på oppgradering fra premium til elite kampanjen?

Del denne siden