SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Nej

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Kravet er vel at det skal gå minst 6 mnd fra du har avsluttet kundeforholdet til neste forhold for å kvalifisere på nytt mener jeg det er..

skjermlue liker dette
  3. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    OK, takk for svar! Da er det ikke aktuelt for min del

4. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått brukt amex på Elkjøp Corona "pickup" point?

5. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Kansje det aller mest frustrerende med Amex..
    Spurte 2 personer om butikken tok amex " ikke noe problem" var svaret
    Før en tredjeperson bryter inn når vi har bestilt og skal betale " Vi tar bare Visa og MC" :mad::mad::mad:

Xflipper and Spielhaug like this.
  6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det enkelt. Da snur du 180 grader og går ut døren. Kommer evt slukøret tilbake når akkurat de tre ansatte er ferdig på jobb ;)

Kalsnes and oddA like this.
  7. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei folkens.

Jeg bestilte AMEX SAS elite kortet forrige måned, og fikk kortet i posten. I dag mottok jeg faktura, men der står hele årsavgiften på hele 4000 kr med!

Jeg trodde første måned var gratis, og at man betalte 355 kr hver mnd?

Har AMEX gjort en feil? Noen som har opplevd lignende?

Takk!

8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113
    Kan dette ha vært et valg når du søkte om kortet?
    Amex SAS Elite har vilkår datert 01.01.21. Jeg har ikke søkt om kort i år, så jeg vet ikke om ordlyden er endret fra 2020.

Utdrag fra https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/no/documents/medlemsvilkar/faktureringskort.pdf

side 1
    upload_2021-3-20_10-31-3.png

side 3
    upload_2021-3-20_10-31-47.png

Det sentrale her er følgende. Så spørs det hva som som menes med "i visse tilfeller".
    Med tanke på at kortet markedsføres på følgende måte, må du vel få refundert resterende årsavgift om du sier opp kortet.
    upload_2021-3-20_10-34-3.png

9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde nøyaktig det samme, og en kjapp telefon løste problemet.

Først krediterte de differansen mellom årsavgift og månedsavgift, og noen dager senere krediterte de også den ene månedsavgiften.

zerocool liker dette
  10. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Så bra, skal ringe dem først thing på mandag.

11. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld. Hev meg på Elite tilbudet (Premium—> Elite) her forleden dag. Men jeg har ikke fått noen mail fra Amex der dette bekreftes?

Hva er ”normalen” ?

12. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Søk om oppgradering regnes ikke som ny søknad så nytt kort sendes bare i posten uten noen form for bekreftelse har Amex sagt på telefon.

Rart de ikke sender bekreftelse - vil jo gjøre at de får x antall ekstra henvendelser med akkurat det samme spørsmålet.

Bonusduk liker dette
  13. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hva gjorde du med fakturaen du fikk i utgangspunktet?

Fikk beskjed de skulle ringe meg neste onsdag.. virker som hun var ny på dette, og var usikker på om hvor mye kreditt jeg skulle få etc.

14. mnymny

mnymny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Fått 3 tilbud om å oppgradere til Elite og få 30 000 poeng nå de siste ukene. Det var da voldsomt... Er bare 35 000 kr fra en companion ticket. Jeg har forstått det sånn at man starter på 0 igjen om man oppgraderer?

15. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk beskjed om at de IKKE kom til å utstede ny faktura, og at jeg bare skulle justere ned beløpet selv. Sjekket saldo i appen dagen etter (altså etter at krediteringen var på plass), og betalte beløpet som sto der.

17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Har tenkt å ringe dem, men; sa egentlig opp premium kortet 1. mars. Har siden fått to mailer med dette oppgraderingstilbudet. Vurderer å ringe dem og forklare at jeg allerede har elite og om de kan melde meg på kampanjen likevel mtp spend.

Hvis jeg får ja, vil det resette opptjening? Ville vært litt dumt i så fall. Er allerede på 75% til CT#2.

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, en mail fra dem hadde ikke skadet.

Men man ser at oppgraderingen av kort er gjort allerede etter noen få dager online på americanexpress.no ved å logge inn på "mitt kort".

Påloggingen fungerer presis som før etter byttet av kort - og det nye kortet sitt bilde og siste 4 siffer dukker opp øverst i høyre hjørne. Når sifrene og bildet har byttet, er det sikkert er signal på at kortet er i produksjon og snart kommer i posten :)

Vaskehanske liker dette
  19. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Hei folkens

Fikk SAS Amex Elite for noen uker siden. Skal nå bestille hotell til ferien og betale med dette kortet, men går ikke gjennom tross gjentatte forsøk. Ser det står at Amex ikke har noen bestemt kredittgrense, men at det avgjøres av historikk, kjøpsmønster osv. Det jeg lurer på er om min grense, muligens siden jeg nettopp har fått kortet, kan være satt så lavt at det er grunnen til at det ikke går gjennom? Synes jo det virker rart da det ikke er snakk om en bestilling på mer enn snaue 10K.

20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    10k som første kredittgrense høres ikke urimelig ut, både jeg og madammen hadde noe rundt det samme. Kredittgrensen øker relativt fort, så lenge du betaler inn. En på kundeservice fortalte meg en gang at grensen øker ved hver innbetaling, så han anbefalte meg å betale inn ofte. Husk at du også kan betale inn akkurat når du vil, må ikke vente på faktura. Om du skal kjøpe noe du er usikker på går gjennom kan du ringe kundeservice og spørre de om beløpet på x kr vil gå gjennom. Det kan de nemlig svare på, i motsetning til spørsmål om nøyaktig kredittgrense.

Del denne siden