SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir lenge før jeg får noen poeng fra AmEx.. Fikk refundert i overkant av 40k i dag.
     
  2. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Viser seg at det kun er kjøpet gjort 9. april jeg mangler også. Så det kan være en bug. Får vel ringe inn til uka
     
    Christopher liker dette
  3. Christopher

    Christopher Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Poengene mine fra transaksjonen 9. april ble faktisk overført i dag, så da var det nok en bug. :)
     
    ordnetseg liker dette
  4. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    skal amex føres opp i skattemeldingen som gjeld som med andre kredittkort? det er jo tross alt ikke et kredittkort, men er faktureringskort...
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel skatteetaten som ordner automatisk, om de mener det skal være der? I så fall er det vel beløpet du hadde utestående den 31. des 2020.

    Har notert meg at gjeldsregisteret faktisk får med seg Amex, notert som et "faktureringskort", samt din "negative saldo" på nåværende tidspunkt. Dette burde jo bety at det i teorien er tilgjengelig informasjon feks skatteetaten også kan hente inn:)
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fortsatt gjeld, du har bare ikke mulighet til å utsette betaling.
     
    tobeornot999 liker dette
  7. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Det er flere ting den allmektige skatteetaten ikke har fått med seg i år/ifjor, så må gå litt til verks.

    Da er det bare å legge til utestående fra desember.

    Takk for kjappe svar :)
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ble jeg faktisk litt mer usikker... Jeg ser amexkortet ikke er oppført i min skattemelding heller.
     
  9. flyer1

    flyer1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om Bohus har sluttet å akseptere amex? Måtte dra et annet kort der i dag...
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke noen her inne som tilfeldigvis har screenshot av Amex Classic kampanjen de kjørte i Oktober ? Samme kampanje som har de kjørt hele tiden, men Amex mener at siden kortet ble åpnet 4 oktober så var det ingen kampanje da men jeg ser jo lengre bak i forumet her at jeg postet link hvor de hadde for classic... ;) Men glemte å ta screenshot..
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har screenshot, men det står ikke noe dato på den. Og selve screenshoten har jeg datert 14. Oktober. Vet ikke om det hjelper noe? Send meg en e-postadresse på DM, så kan jeg sende til deg med datostempel.
     
    paramberg liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk, det hjelper :) Sender deg melding!

    Fant forøvrig denne artikkelen og. Amex kampanje (30.000 bonuspoeng!) - Rabatt og bonus (rabo.no)

    Der står det at classic kampanjen varte frem til 16 oktober opprinnelig :)
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Liten oppdatering her. De gir 18 000 poeng men mener at det ikke fantes noe kampanje i starten av oktober. Kampanjen startet 1 november og det er jeg 100% sikker på ikke stemmer. Så viktig at man tar fullstendig screenshot av vilkår og alt så man ikke havner i trøbbel med å ikke få poengene man skal ha.

    176214154_505164560653425_4663595880201804770_n.jpg
     
    cooolcatz and EndreD like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte meg selv en e-post med link til Classic-kampanjen 5. Oktober. Veldig rart at jeg fikk til det nesten en måned før den begynte?

    14. Oktober minnet jeg meg selv på denne kampanjen per e-post, og da også med link til Premium-kampanjen. Samme dag som sde screenshot jeg sendte deg i går..
     
    paramberg liker dette
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp... Så ta screenshot av alt som er neste gang med dato stempling..
     
  16. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tar det før Amex har registrert innbetaling? Er ny kunde og får tydeligvis ikke lov av Amex å kjøpe noe til 20000 kr. Har betalt inn beløpet i dag morges (betaling gikk ut kl 9:45).
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Saldoen oppdateres innen morgenen etterpå (skjer en eller annen update ila natten). Virker som det er en fysisk tidsbestemt update mot alle kunder og er det samme selv om du betaler 0830 eller 1430 :). Men det kan jo være at innbetalingen er registrert i "bakgrunnen" og at du kan bruke kortet, det må du nesten bare teste
     
    sovehue liker dette
  18. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei. Det skal være en direktemail til amex, hva er den?
    Har elite sas elite korte.
     
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det har de. Den krever frimerke og slikt... Se her.

    Nå er det mulig jeg sitter på utdatert informasjon, men jeg mener at jeg ikke tidligere har sett noen e-postadresser til Amex. Det har vel blitt bekreftet her inne på forumet også. Dog er det jo en stund siden og endringer må vil vel være åpne for...
     
  20. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer å oppgradere til Elite-kortet pga. 30K EB-poeng og Billkill sin kommende Amex-støtte.

    Men jeg ønsker å beholde Premium-kortet og omsetningen mot CT på dette kortet. Lar det seg gjøre eller blir Premium automatisk avsluttet og/eller omsetningen mot CT på Premium nullstilt?
     

Del denne siden