SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bestille Elite i tillegg til Premium.

Oppgraderer du Premium kortet du allerede har, mister du omsetningen mot CT

Eriksan liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du vil ha 30k ebpoeng får du det nok ikke til siden denne bonusen er knyttet til oppgradering.

Eriksan liker dette
  3. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Irriterende mange nettbutikker som ikke tar amex.

Jeanette liker dette
  4. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Hei godtfolk,

Jeg har allerede SAS Amex Elite og Premium. Fikk denne måneden det samme tilbudet som mange andre om å "Oppgrader til SAS Amex Elite senest den 30. april 2021 og få 30 000 Ekstrapoeng...under forutsetning av at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 30. juli 2021".

Var egentlig tenkt å si opp Premium kortet uansett da jeg ikke klarer 450 000 i omsetning per år på Amex'ene, men nå kan jeg kanskje ta med meg dette først.

Er det noen som er i samme situasjon (eksisterende Elite kort kunde) som har hatt suksess med å oppgradere Premium til Elite og fått med seg disse poengene? Åpenbart regner jeg ikke med å få 2x 20000 statuspoeng, selv om det ville vært fint...

Eller er det ikke verdt bryet gitt ekstra kortkostnad frem til september når poengene etter sigende skal inn på konto?

5. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt samme problemet, og samme runddansen med Amex og Paypal. Det fungerer på de mer etablerte / kjente stedene, hvor gjerne flere har verifisert med SafeKey. Opplever også jeg får ulik SafeKey kode på sms og mail.

All den tid Amex kun har telefonsupport, og man ikke kan sende de en ordentlig supportcase med screenshots etc, "gidder" jeg ikke bruke tid på dette. Har bare brukt et annet kort når Paypal slår seg vrang ifm SafeKey. Hadde det påvirket opptjening noe særlig, hadde jeg nok gjort mer.

6. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    For å svare meg selv: Ifølge svensken på Amex kundeservice så var det slik at "Jo men sann" - mens man ikke har lov til å søke om to SAS Amex Elite kort, så er det lov å oppgradere et eksisterende Premium kort til Elite, selv om man allerede har et Elite fra før av.

Minst like revolusjonerende: Jeg skulle også få ytterligere 20 000 statuspoeng per år fra kort nr 2!! Det høres for godt ut til å være sant, men jeg har søkt om oppgradering og har til hensikt å finne ut...

Storbaba, EndreD, Trykkern and 2 others like this.
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man vil ha 4 CT på ett år er det rimeligere med to Premium enn ett Elite til, med mindre man drar inn de 300k ila så kort tid at forskjellen blir marginal. Forutsetter at man ikke trenger 20k ekstra statuspoeng, men jeg ser ikke noe poeng å kjøpe seg opp til diamantstatus....

Men veldig greit å vite om muligheten :cool:

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget her var vel å ta med seg oppgraderingsbonus premium -> elite

9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det er typisk greit, men det får man fra Classic til Premium også innimellom - billigere :)

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Antar at han allerede har fått en oppgraderingsbonus classic->premium eller en velkomstbonus for premium siden han sitter med både Elite og Premium fra før ;)

11. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Jeg forsøker å betale med Amex classic på hotels.com
    Men får feilmelding på sikkerhetskode. Har fylt inn den 4 siffer koden på forsiden av kortet.

upload_2021-4-29_16-35-53.png
    Her er feilmeldingen jeg får:
    upload_2021-4-29_16-35-37.png

Er det noen andre som har opplevd det samme? Fungerte ikke i går heller og Amex skyldes på hotels.com og hotels.com på amex....

12. Finnks

Finnks Banushare

Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får denne både på Expedia og Hotels.com. Har vært slik til meg i minst to uker (først da jeg prøvde å bestille første gang). «Litt» irriterende

13. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Alternativet mitt var å si opp Premium kortet, så nå får jeg iallfall 30,000 ekstrapoeng + (antageligvis) 20,000 statuspoeng før jeg evt. sier opp Elite kort #2.

14. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Vet noen om Amex alltid sender papirfaktura første gang? Jeg har ikke bedt om det, og trenger jo ikke det. Det som var morsomt at fakturaen kom etter forfall.. fra Spania. Jeg fikk jo den i appen og betalte før fristen.

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er en valgmulighet å få den som fax, men da må du stille om til Letter. Telex mulighet forsvant vel i fjor tror jeg. Savner også det glade 90-tallet hvor de fortsatt hadde brevdue.

tobeornot999, holmen and Insomnia4u like this.
  16. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trykket på linken i mail fra SAS om oppgradering til Elite innen 30.04. På skjermen sto det at jeg ble oppgradert umiddelbart.Men jeg har fortsatt ikke fått bekreftelse på mail på at kortet er oppgradert. Både i appen og når jeg logger meg inn på American express sin hjemmeside står jeg med Premium. Så jeg kan ikke dokumentere at oppgradering gikk gjennom.......Hvor lang tid pleier det ta før man får bekreftelse på det nye kortet? Og det nye kortet blir sendt?

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,066
    Bonuspoeng:
    183
    Du ser om du er oppgradert på bonusopptjeningen. Hvis du får 20% nå, så har du Elite.

Ombo liker dette
  18. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Ok takk for svar. Sjekker det nå

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,255
    Bonuspoeng:
    183
    Amex overfører fortsatt etter hvert kjøp? Nettopp fått meg elite og det står poenginntjening men ingen poeng overføring. Startet kjøp torsdag forrige uke

20. Perry

Perry Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg får i hvert fall overført poeng ett par dager etter jeg har brukt kortet.

Del denne siden