SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    så vidt jeg vet må man fly SAS, men hvilken som helst klasse ja. 219kr var vel prisen sist jeg så den.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    På innland må man vel muligens også betale på nett på forhånd siden porten i døra er ubetjent.
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hah, man har heldigvis ennå ikke lært alt! Gjelder det alle SAS-sine lounger rundt omkring i verden?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det ja. Prisene har derimot gått opp enda noen kroner.
     
    Spielhaug liker dette
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
  6. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har noe "inside" informasjon om hvordan det blir når de skal innføre også kredittgrense på amex kortetet? Vil dette bli en tilleggsløsning med begrenset beløp man kan dele opp samtidig som man kjører faktureringskortmodellen ved siden av der alt må betales ved forfall? Ellers omgjøres hele kortet til et ordinært kredittkort med kredittgrense? Jeg liker faktureringskortmodellen. Har aldri blitt stoppet i å gjøre et kjøp og har hatt bredt spenn i utestående hver måned. Aldri blitt stoppet. Nå har jeg også betalt også. En kredittgrense er en kredittgrense, da sier det stopp.
     
  7. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Er dette kun for nye kunder eller kan det gå om man har hatt andre kort utenom elite før?
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan gå, med trykk på kan. Det har gått så langt :) Men kundeservice vil alltid si at det ikke går og ingen vet når Amex blir bedre på å sjekke om du er ny kunde.
     
    vanillacoke and tobeornot999 like this.
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipt å betale rundt 5 månedsavgifter hvis man ikke får velkomstpoengene da…. Har Premium pr i dag.
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Da venter du heller på neste oppgraderingstilbud
     
  11. vanillacoke

    vanillacoke Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, sist classickampanje ringte jeg og fikk beskjed om at jeg ikke kvalifiserte, en uke senere fikk jeg poengene.
     
    trygveat liker dette
  12. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket nettopp med Amex KS på tlf her nå og hun på tråden måtte sjekke opp.
    Etter noen minutter kom hun tilbake og sa at det er 1:16 og ikke 1:12.
    Jeg at det kan ikke stemme for det står 1:12 her bl. annet her,
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/verdien-av-fordelene.html
    Fikk beskjed om at det er 1:16 som gjelder og endringen skjedde i Mars og var det jeg måtte forholde meg til.
    Hun skulle gi beskjed om at de måtte endre dette på nettsidene sine.
     
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det slutt på poengfordelen ved kjøp av billetter fra SAS fra og med i dag. Vurderer å si opp classic kortet for så å bestille elite hvis killbill klarer å få Amex opp og gå igjen innen utgangen av august, slik at jeg får med meg kampanjen der. Større sannsynlighet for å få kampanjen da enn hvis jeg oppgraderer fra classic til elite, tror jeg?
     
  14. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor trege er kundeservice? Fikk ett elite kort i januar oppgradert fra premium. Fortsatt ikke fått status poeng, snakket med dem i forrige uke, de skulle "kolla up" det. Tid å purre igjen?
     
  15. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Bare å ringe og mase. Har ringt de tre ganger angående et tilleggskort til kona som jeg har ventet på i 40 dager. Lover alltid å undersøke og ringe tilbake men gjør det aldri…
     
  16. Amna

    Amna Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Er det noen som vet hva kravene for bestilling av Amex-kort er? Jeg søkte om SAS Amex Premium for å ta nytte av kampanjen med 20k ekstrapoeng, men fikk avslag på min søknad om kort. Tjener over 600k+ i året og har mindre enn 4x inntekt i lån (inkl kredittkortgrenser) og ellers god økonomi. Avslaget var grunnet i informasjon fra kredittopplysningen hvor inntekten var noe lavere. Men har gått opp mye i lønn i år. Er det noen mulighet for å få de til å revurdere eller er det ingen mulighet når man først har fått avslag?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ring Amex og snakk med dem
     
  18. UpandComing

    UpandComing Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    3
    Kan ellers nevne at Amex bruker kredittscore mer på linje med amerikansk vurdering (kredittscore over ca 700-750 er bra/lav risiko) hvor det er mulig å finne en del tips på Youtube om hvordan tilpasse seg, for eksempel å ikke langsiktig benytte full kredittgrense, men holde denne langsiktig under 50%. Tips fra Youtube er å betale kredittkort ned både midtveis i faktureringsperioden og ved forfall. Kanskje ikke helt logisk fra norske øyne, men 14 dagers lønning er mer utbredt i USA og det heter jo American express.
     
    Spielhaug liker dette
  19. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Bør man, gitt alle kampanjene om signering eller oppgradering, si opp kortet (elite) etter ct og 20K, for så å vente på ny kampanje? Det er jo "hele tiden" kampanjer for de som ikke allerede har elite, få eller ingen for de som allerede har. Burde vel være noen insentiver for å beholde, ettersom det må koste mer med prosessen på off and onboarding?

    Er kanskje bare meg som er litt bitter...men likefullt lov å dele tanker
     
    EndreD, Lars J and markus like this.
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Tidspunkt for statuspoengene kommer uansett på samme tid som for 1. gangs elitekort iflg. noen som avbestilt og så bestilt. Personlig har jeg hatt Elite hele tiden for å holde opptjeningen av de 300k, men har flekset med både Classic og et par ganger Premium i tillegg for å få ekstrapoeng på kampanjer og en ekstra CT. Har fått alle kampanjepoengene tre ganger selv om de skriver at kampanjene bare gjelder nye kunder...
     

Del denne siden