Nei, endte med å ringe Amex. Er visst en teknisk feil. Poengene stod i kø for overførsel, men overføringen feilet. Hadde visst sammenheng med opparbeidelse av 30000 poeng (oppgradering fra premium til elite).
Sant det, den er kun Sas. Hvilke søkemotorer brukes for Star Alliance? Slippes de fleste i Star Alliance 365 dager tidligere?
Tok et søk på United.com og den lar meg maks søke retur 28 juni , da har jeg misforstått. Jeg var sikker på at Sas var 330 dager før og de andre Star Alliance selskapene ca et år tidligere. Jeg hadde 2 stk ct som gikk først ikke ble noe av til Bali 2020 og som jeg overførte til California 2021. Jeg var sikker på at disse var utgått den 28 februar i år men fikk vite i dag at disse først går ut om noen dager den 31.07. Om jeg kansellerer turen som nå har samme avreise som ct utgår vil ct få nytt utløp 31 august?
https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Kan være at United har sine egne regler.
Det kommer opp masse ledig med Air Canada, men det vises ikke tilgjengelighet for andre enn Aeroplan. Så jeg tror ikke du får booket det. Her ser du hvor langt frem det slippes billetter, og det stemmer at United ikke viser noe etter 28/6. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
UD fraråder ikke lenger reiser til USA, så spørs om du får ny gyldighet om du selv velger å kansellere reisen.
Men man slipper jo ikke inn i USA enda så hvis ikke det kvalifiserer så vet ikke jeg. Men for å være sikker må en nok ringe CT-telefonen eller sende e-post til gullmailen.
Enig i at strenge innreiserestriksjoner burde kvalifisere, men Korona FAQ-en nevner kun fraråding fra UD og innstilte flyvninger som gyldige grunner til å få tilbakeført CT.
Som postet i CT-bookingstråden fikk jeg endret en booking i januar til Air Canada BOG-YYZ-FRA, så det var ihvertfall tilgjengelig.
Hei, jeg snakket nettopp med finans og kredittavdelingen til AMEX nå, og de påsto hardnakket at AMEX kort som er nyere enn juni er kredittkort og ikke faktureringskort. Etter at jeg i etterkant logget inn på Gjeldsregisteret mitt ser jeg at kortet mitt er registrert der som et faktureringskort. Er det noen som vet hvorfor AMEX mener det er er kredittkort selv om det er registrert som faktureringskort? Min anledning for å sjekke det ut er at jeg gjerne skulle ha økt forbruksgrensen.
Her finner du masse informasjon: https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/kredittgrense.html Tjenesten går live i 2022, men allerede nå blir nye kunder vurdert for ordinær kreditt. Om du søkte om kortet etter 1. juni skal du ha blitt informert om hvilken kredittgrense som gjelder for deg når tjenesten starter opp. Litt skeptisk til at tjenesten blir obligatorisk også for eksisterende kunder. Lurer på hva Amex har tenkt å gjøre nå de skjønner at det for mange av oss ikke er rom for store nye kreditter. I hvertfall ikke om de har tenkt å forholde seg til retningslinjene fra Finanstilsynet.
Enden på min vise er at jeg får i hvert fall ikke økt kreditt, siden de mener det er et kredittkort, fordi jeg har for lav inntekt. De anbefaler meg heller å ta kontakt om situasjonen min endrer seg. (Søkt om kort etter 1. juni) Det blir spennende å se hvordan de håndhever dette med gamle kunder ja.