SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183

Vilkår
    Søk senest den 30. april 2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Tilbudet gjelder for deg med et SAS Amex Premium, under forutsetning av at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 30. juli 2021. Poengene blir overført senest i september 2021. American Express faktureringskort gir ingen mulighet til kreditt. Hele fakturabeløpet må betales hver måned, det er ikke mulig å utsette eller delbetale fakturaen. Det påløper ingen rente for bruk av kortet. Medlemsavgiften for SAS Amex Elite er 335 kr per måned (4 020 kr per år).

Må nok vente til poengene er utbetalt. Når amex skriver senest i september blir det tidligst seneste dagen i september :confused: Jeg signerte opp for denne kampanjen på mail mottatt 8.april. Mener de kjørte både kampanje fra classic til premium og premium til elite likt.

2. sveinz

sveinz Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, eg som hugsa feil. Då er det berre å vente ja…

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilling av nytt kort, ikke oppgradering av eksisterende kort, kan ta enda lenger tid. Det er godt mulig det var andre vilkår tilbake i April, men akkurat nå (og også i mai/juni) så er vilkårene slik:

* Søk senest den 31.8.2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Poengene er nok for en bonusreise med SAS Go innen Europa (Skatter og avgifter kommer i tillegg). Tilbudet gjelder bare nye kunder og under forutsetning av at du handler for minst 36 000 kr t.o.m. den 30.11. 2021. Poengene overføres senest 31.1 .2022.

4. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel denne du tenkte på? Står bare august, ikke noe spesifikk dato.

Attached Files:

sveinz liker dette
  5. sveinz

sveinz Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, var august som eg meinte, får gi det ut mnd, å sjå

6. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har jeg fått poengene som har latt vente på seg siden midten av juli (for min del)! :)

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde som nevnt akkurat samme problemet i samme kampanje.

Har ikke snakket med Amex, men nå, flere uker etter de overførte og tilbakeførte og overførte igjen (uten at noe dukket opp hos SAS), så har de overført atter en gang 30k poeng.

Så med det er alt som det skal være :)

8. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

Litt annet tema enn det som foregår over her, men jeg prøver :)

Jeg fikk tidligere i år mitt Amex Elite, og lurer på om man kan få økt kredittscore ved å være flink til å betale regninger? Eller er dette kun en greie i USA?

Hilsen fersk awardjunky

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har jo ikke kredittscore på tilsvarende vis i Norge, selv om de forskjellige kredittrating-byråene har egne systemer for scoring/kredittverdighet.

Å eventuelt *ikke* betale i tide kan jo gi dårligere rating på sikt. Men å betale i tide er bare normalen og påvirker ikke score, som i hovedsak baserer seg på inntekt og øvrige lån/kredittrammer du har.

At Amex gir deg høyere ramme internt hos seg ved å ha god historikk er en annen sak.

10. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, okey.

Så da er det forsåvidt nærmere dumt ift scoring, at jeg har ett kredittkort uten noen spesifik max grense kanskje.

Takk for godt svar!

11. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har hatt et Amex Elite kort i godt over 1 år nå. Har i år opptjent 2 CT og bruker derfor ikke kortet lengre. Min kvalifiseringsperiode går ut den 30.11, og jeg har mottatt 20000 poeng fra Amex tidligere i år. Jeg ønsker nå å avslutte dette kortet. Kan jeg gjøre det uten å risikere at Amex trekker tilbake de 20000 poengene? Jeg kvalifiserte meg til diamant tidligere i sommer, og ønsker ikke å miste denne statusen. Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vil ikke ta noen sjanser :) Noen som har kansellert Amex elite som kan bekrefte at poengene ikke forsvinner?

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,165
    Bonuspoeng:
    293
    Statuspoeng trekkes ikke tilbake. Så det skal gå veldig fint. :)

Nurse82 liker dette
  13. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :)

holmen liker dette
  14. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Hev meg på en Express kampanjen… fikk dette på mail:
    5371F14C-C176-4BCC-98F7-687B734DD5DF.jpeg

Er dette noe nytt? Har ikke fått noe slikt på Elite, hvis jeg ikke husker feil

Shyneno liker dette
  15. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,490
    Bonuspoeng:
    113
    Kredittgrense på 5000 på Amex? Det høres rimelig poengløst ut.

markus liker dette
  16. holmen

Likes mottatt:
    64,165
    Bonuspoeng:
    293
    :p:D:rolleyes:

17. holmen

Likes mottatt:
    64,165
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også den eposten. Men med noen flere siffer i summen. 5000 er jo bare tull?

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    har de gått vekk fra flytende grense? i så fall, var det på tide.

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    113
    Trur dette er normalt for nye kunder uten særlig historikk på kredittkort. Dama fikk samme melding med en grense på 7k ved godkjent søknad. Men hun kunne fint trekke kortet for over 8k på elkjøp. Så usikker på om grensen fungerer i praksis.:p

20. holmen

Likes mottatt:
    64,165
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lest litt feil, det er Platinum-kortet jeg fikk denne eposten om. Elite har jeg ikke hørt noe om.

Del denne siden