SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei. Noen som vet om det går an å bytte fakturaperiode for Amex? Og for den saks skyld også for SAS MC?

2. Tassa

Tassa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Gikk fint å bytte fakturaperiode med Amex. Ring inn, så bytter de for deg. Har ikke prøvd med SAS MC.

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Det var visst umulig og endre hos SAS MC sist jeg sjekket(begynner bli en stund siden)

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    819
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken måned var det amex sluttet med ekstrapoeng for SAS billetter? Da sa jeg opp classic kortet. Nå ser jeg at jeg trenger elite for å forlenge gull (må ha poengene før årsskiftet). Så da spørs det om jeg bør slå til allerede nå, for å klare 45.000 poeng kampanjen i spend før utgangen av februar, eller om jeg ikke får den uansett nå? Får vel de 20.000 status poengene selv om jeg bestiller kortet i desember, men da får jeg ikke kampanjen lenger. Hva tilsier erfaringen til dere? Bestille nå, eller vente?

5. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93

Erfaringen tilsier at det går vinter og vår før statuspoengene til slutt dukker opp etter intens ukentlig masing.

Bestill nå for å å ha nok tid til statuspoengmasing frem mot årsskiftet.

Spielhaug liker dette
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det varierer litt. Jeg fikk statuspoengene en snau uke etter bestilling

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    819
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært elite før korona da gikk det egentlig ganske kjapt. Så spørsmålet nå er vel mest om jeg klarer å få med meg kampanjen eller ikke.
    Men takk for påminnelsen om at statuspoeng kan være vanskelig det og

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du tidligere har vært elite og blir det igjen skal du være obs på at andre har rapportert at de har fått statuspoengene på den datoen som fulgte det første Elitemedlemskapet og ikke nytegning!!

stekus and Rscott like this.
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,259
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er det store spørsmålet vedrørende disse statuspoengene fra Elite kortet er når utbetales disse for oss som hopper fram og tilbake på kampanjer?
    Jeg fikk sist statuspoeng juni 2020 og tegnet ny Elite denne våren men fortsatt ikke mottatt statuspoeng.

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    819
    Bonuspoeng:
    113
    Det passer bra det, pleide å få i desember. Da gjenstår bare å finne ut om jeg kan bestille kort nå og tjene til kampanjen eller om jeg like gjerne kan spare de pengene for medlemskapet og bestille i desember.

11. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk mine på nytegna Elitekort for ca 14 dager siden, etter en telefon til amex.

12. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Så er det de av oss som har Elie og ikke er med på kampanjeleken, men er trofaste kunder året gjennom. Det er faktisk befriende å slippe å bruke masse energi på å finne ut hvordan man kan hoppe ut og inn av et kundeforhold for å maksimere poengsaldo. Spørsmålet er jo hvordan tilbudet til Amex hadde sett ut hvis vi alle hadde vært med på denne leken.

KVTL, Shyneno, jgroneng and 1 other person like this.
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    819
    Bonuspoeng:
    113
    Nå sa jeg opp elite når korona kom, syns over hodet ikke det blir galt å gjør meg vurderinger når det beste tidspunktet er for å komme tilbake. Du hadde vel ringt inn til kundeservice og spesifikt spurt om ikke å få noe kampanjetilbud hvis du var meg?

14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,260
    Bonuspoeng:
    183
    For noen (inkludert meg) er poengsanking en slags hobby. Optimalisering av antall poeng mot "arbeidsinnsats" er en individuell greie. Ved en hobby er det typisk ikke tid som teller mest, men utbytte i form av glede man får av å få til noe. Når man spiller kortene riktig får man økt reisekomfort på kjøpet.

15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Vil legge til å bytte ordet hobby med livsstil ;) Ellers når en kommer hjem og ser at kjøleskapet er full av matvarer og det først en spør, Kiwi, Meny eller Spar? Husket du å dra Trumfen på ren automatikk...

Da snakker vi total omlegging av levevaner, spesielt når andre drar til Sverrige for harry handel, mens vi fyller handle vognen til randen på TTT :rolleyes:

Last edited: 08. sept 2021
  16. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket reise til Cancun nå men ene segmentet sier "waiting list". Noen som har erfaring med det? Blir det fikset av seg selv eller bør jeg følge opp. Det er Turkish flight.

17. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Er det en oppgraderingskampanje til Elite nå? Mente å huske det, men fant ikke noe info

18. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Dere som driver å utnytter systemet, med å avslutte kortene for å suge ut hver dråpe av en kampanje som alltid er for nye kunder.

Dere skulle hvert sparket ut og oppsagt som kortholdere hos amex.

Hva tid kommer det en skikkelig kampanje for oss lojale som har hatt sas elite kortet siden det kom i 2018, uten å si opp?

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Antageligvis aldri. Det er kjipt at mange selskap inkludert banker og strømselskap designer sin service rundt det å skaffe seg nye kunder i stedet for å belønne dem som er lojale over tid, som oftest ender opp med å betale mer.
    Jeg kjenner ingen som har fått lavest mulig rente som belønning for lojalitet, men kjenner mange som har senket renteutgiftene sine ved å bruke tid på å være aktiv shopper av rentefordeler.

20. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om denne var rettet mot meg, men jeg har hatt Premium og venter med å oppgradere til Elite til jeg kan få med noen ekstra poeng – synes det er innafor.

Noen som vet om det er en kampanje nå?

Del denne siden