SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Flyrlavt and kaiarne like this.
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Kjekt å vite :) På de norske sidene finner jeg ingen informasjon om det... selv ikke i vilkårene.
    500k poeng = 50k eurobonuspoeng. Pluss det man får fra spend, totalt 54500 poeng for et kontingent på 550 per måned i minimum 5 måneder (siden poengene overføres senest 31.1.2022). Bedre deal enn trumfoverføring i grunn.

    "minst 45 000 NOK t.o.m. 30.1.2021"... det må nok være en tastefeil på websiden, vanskelig å reise tilbake til januar.



    Etter mye leting fant jeg de norske vilkår: https://www.americanexpress.com/no/...tml#saseurobonus?intlink=no-no-cs-mr-partners men ingen info om konverteringsrate der.


    Enda mer leting, endelig... https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/verdien-av-fordelene.html

    12 poeng = 1 EuroBonus Ekstrapoeng
     
    Last edited: 18. juni 2021
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Skulle gjerne hatt Hilton Diamond i stedet for gold da .
     
    Travellingalf and Maggie like this.
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde Hilton Diamond i 2-3 år. Brukte det ganske aktivt, men varierende hvor mye det betydde. I Japan fikk jeg suite-oppgradering i Tokyo to ganger ved å maile manager. Malaysia også bra. Thailand litt varierende. Har ikke erfaring fra USA og Europa, men ser at det er relativt varierende fra hotell til hotell.

    Er etter min oppfatning ikke verdt 6600kr i året, med mindre du har et stort antall hotellnetter utenlands.
     
    holmen liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for innspill!
    Har Hilton gold fra før av, og det har ikke hjulpet stort. Bortsett fra frokost i USA, som jo faktisk er en ganske grei perk.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    55900 eb for 6600 nok er jo en bra deal. Især når det er andre perks og. Hm, hm…
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Du må vel opp på Amex Centurion for å få Hilton Diamond, Platinum gir bare gull.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er også fristet.
    Har startet på OneWorld, så muligheten for poeng til BA sitt program er jo også interessant..
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    41666 ebpoeng, vekslingskursen er 1:12. Og hvis man har tenkt å si opp kortet kan man vente til 31.8 med å bestille så slipper man kanskje unna med bare 5-6 månedsgebyr.

    * Søk senest 31.8.2021 og få 500 000 Amex-poeng. Tilbudet gjeller bare for kortmedlemmer, med forutsetning om at du handler for minst 45 000 NOK t.o.m. 30.1.2021. Poengene overføres senest 31.1.2022.
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er vekslingskursen opp mot BA, da? Eller Hilton for den saks skyld?
     
    RoadKing liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en plan, og BA flyr jo direkte til SAN. Hm…
     
    holmen liker dette
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    BA 11:1
    Hilton 8:1
     
    flexitravel liker dette
  15. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Siden jeg planlegger veldig mye reising i 22-23 bestilte jeg Platinum kortet i går. Synes de 500k og fordelene veier opp for prisen.

    Ser at Amex har langt flere partnere i andre land, feks Flying Blue og Finnair. Håper de legger til flere her hjemme også. Litt lei av EB og elendig kundeservice hos Sas siste 6 mnd.

    Vet noen om det kjøres jevnlige kampanjer på kortet, feks økt verdi på innløsning eller doble poeng?
     
    Maggie liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her også. Fikk CT mail fredag.

    Hadde passert CT grensen for flere uker siden, men de slet kanskje med mailene i tillegg til at progress bar var død lenge? Normalt har CT mailen kommet innenfor noen få dager, men ikke denne gangen..
     
  18. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Ser at en av fordelene med SAS Amex-kortene er at man har rabatt på SAS-lounger i Norden:

    Med SAS Amex-kort får du tilgang til SAS-loungene i Norden til en rabattert pris når du reiser med SAS. Du får den samme fordelaktige prisen når du betaler med ditt SAS Amex-kort i loungen som når du bestiller online.

    Jeg fant imidlertid ikke mer utover dette. Er liksom "rabatten" at ikke betaler noe påslag når man betaler i loungen istedenfor på nett i forkant?
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man betale seg inn på SAS loungene både på innland og utland? Selv om en reiser Eco uten status? Til og med med andre selskap? Det var jeg ikke klar over
     

Del denne siden