SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener den fordelen forsvant 1.juni? De som har både Sas premium og Amex elite/premium bør vel bruke Sas kortene for mest mulig eb fra nå. 25/100 vs 20/15/100

tobeornot999 liker dette
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg trenger en optiker time...
    Hvor på fakturaen fra amex kommer det fram mnds avgiften?

3. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har den helt til slutt etter alle "nye transaksjoner", under "andre kontotransaksjoner".

Maggie liker dette
  4. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Får man disse 30k bonuspoengene når man har brukt 37k på elite kortet, selv om man har hatt SAS Amex før?
    Jeg ringte de, hun skulle høre med kollegaer og ringe meg opp igjen. Ble aldri ringt opp igjen...

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Har lett med lupe men finner den ikke her. Kanskje de er snill vedrørende første Elite faktura og at den kommer på neste?

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det beste er å ikke snakke med de om det. Systemene deres er så dårlige at de normalt gir EB for nye kortprodukter også til gamle kunder, men det står alltid på kampanjene at tilbudet kun gjelder NYE kunder....

trygveat liker dette
  7. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Før hadde de tre måneder gratis. Kanskje du har fått noe sånt?

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig det, men jeg signerte opp for en slik 30K poeng for 45K forbruk. Og ser av printscreen at det ikke står noe om 3 mnd gratis. Kanskje jeg har vært heldig og slipper unna de 3 første mnd :)

9. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Gikk på et slikt tilbud selv i vår, med oppgradering fra Premium til Elite. Fikk da tre måneder gratis medlemsavgift.

Vurderer å avslutte kortet når kampanjepoengene er kommet, og CT er opptjent.

Noen som har erfaring med hvor lang tid man må være uten kort før man regnes som «ny kunde» ifbm. kampanjer?

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Da bestilte vi kanskje samme kampanje? Men stod ingenting om første 3mnd gratis.
    Vilkår
    Søk senest den 30. april 2021 og få 30 000 EuroBonus Ekstrapoeng. Tilbudet gjelder for deg med et SAS Amex Premium, under forutsetning av at du handler for minst 45 000 kr t.o.m. den 30. juli 2021. Poengene blir overført senest i september 2021.

Problemet er at man ikke bør si opp før tidligst september, hvor velkomst poengene bør dukke opp. 6 mnd er vel det Amex selv har sagt iht ny kunde men vet fra forumet her at det kan variere.

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke huske å ha lest om dette før, men hvis man må vil opp- eller nedgradere kort så er det to tastetrykk og det gamle kortnummeret på nettsiden.

Screenshot 2021-06-09 at 11.18.17.png

Xflipper and ChrisTW like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,165
    Bonuspoeng:
    293
    Praktisk!

Men, er du interessert AV Amex? :rolleyes:
    upload_2021-6-9_11-27-0.png

indahla, MarkSS, Insomnia4u and 2 others like this.
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    113
    Til dere som har oppgradert kort. Har dere fått noen form for bekreftelse på oppgraderingen?
    Oppgraderte den 02.06 og har fortsatt ikke fått noe bekreftelse på oppgradering fra amex. Dette var classic til premium med 20k EBP etter 36k spend kampanje som hadde frist 08.06?
    Begynner å å lure på om jeg i det hele tatt ble oppgradert?

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg oppgraderte fra Premium til Elite og har heller ikke fått noe bekreftelse, men jeg ser at nå etter ca 1 uke er kontonavn i Amex endret til Elite, samt at det er ett nytt kortnummer tilknyttet(som jeg antar er på vei pr post)

Magnus1001 liker dette
  15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket siden senest igår kveld og da var den fortsatt på classic, sjekket nå nettopp og da var både kontonr og kort nytt på min side. :) Da er det bare å vente på nytt kort i posten.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lar meg aldri overraske over bugsene på americanexpress.com. Etter at de startet med tofakturautentisering så tror passordmanageren min at feltet du skal skrive koden du får på sms er et passordfelt. Dermed klarte jeg å overskrive passordet mitt. For å tilbakestille til nytt passord må du inn med kortnummer og sikkerhetskode, men dette gir bare feilmeldingen "Vi beklager. Våre systemer er ikke tilgjengelige akkurat nå. Forsøk på nytt litt senere." hver gang jeg har prøvd i løpet av de siste par dagene. Så nå blir det telefonkø igjen.... yay!

Maggie liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Samt at amex siden ber om ny kode ved hver innlogging. Mener jeg fikk opp et alternativ ved første kode lagt inn om at den skulle huske enheten jeg logget inn fra. Men nei da, den ber om ny kode ved hver innlogging.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,165
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får ikke beskjed om noe kode? Er det nytt?

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått det i noen uker til tross for markering av sikker enhet.

Maggie liker dette
  20. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2021-6-10_2-4-10.png

SAS Amex viser ikke lenger at de tilbyr 30 poeng for direktebestilling på sas.no. Kanskje dette er noe de vil fase ut?
    Min siste bestilling på sas.no (tidlig i mai) ga uansett 30 poeng. Men jeg syntes det var rart at denne informasjonen mangler fra det vanlige stedet på amex hjemmeside.

Del denne siden